Gå til innhold

en mann som klager mye på eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner at hun er udugelig. Men, det gir meg litt dårlige vibber.

Hadde du fortsatt å date en som snakker nedlatende om sin eks, selv om det forsåvidt er legitimt det han klager over?

Anonymkode: 27b52...ee6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg hadde fått en type som hadde klagd mye over eksen hadde jeg tenkt at han ikke var helt over henne enda. Så frem til at det ikke er ting som skjer fremdeles (at de på en eller annen måte må ha kontakt, og hun er skikkelig dust mot han nå). 

• Liker 3
Skrevet

Spør hvorfor han fortsatt er så opphengt i eksen å om han egentlig er ferdig med henne. Jeg giddder ikke å sitte å høre på syting om ekser fra menn jeg dater. Hadde samboeren min begynt sånn så hadde jeg bedt han om å tenke seg om før han dro med meg inn i noe drama som omhandler han og hans eks. Skal man absolutt klage på ekser så får man gjøre det til venner.

Anonymkode: 5ae65...9ff

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke noe om å snakke ned x’er. X- partnere er tross alt noen du valgte som partner en gang i fortiden, og man bør holde seg for god til å snakke vondt om noen som man engang (forhåpentligvis) elsket. Sier mye om deg som person om du har behov rakke ned på x’er synes jeg.

Anonymkode: 34dd3...09a

• Liker 1
Skrevet

Jeg får opp utrolig mange røde flagg angående folk som snakker dritt om sine ekser. De er som regel bitre, selvrettferdige og ikke særlig snille. 

Det er noe helt annet dersom noen en sjelden gang i fortrolighet letter på sløret, og forteller noen såre historier, for ellers å ikke snakke om det i tide og utide. 

Vi har alle våre historier, men folk som ikke klarer å legge bort at de er blitt "forurettet", og som må slenge dritt, nei det er ikke noe positivt tegn! Det viser personlighet som jeg styrer unna. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, av to grunner : Å snakke mye negativt om en man har elsket er særdeles respektløst og lite voksent
Å snakke mye negativt om en eks tyder på at man er bitter og fortsatt har (vonde) følelser for vedkommende og blitt såret og kun sprer denne dritten fordi man selv er så påvirket av bruddet og vil gjøre det like kjipt for henne/den andre parten og snakker sannsynligvis ikke engang sant.

Når man holder på med noen nye bør man være helt ferdig med en eks, uansett hvor kjipt bruddet var, og når man vil gjøre godt inntrykk på en kvinne så har man ikke en nedlatende og respektløs holdning mot andre kvinner, det viser jo dårlig egenskap og syn

• Liker 1
Skrevet

Det handler aldri om urett hun har gjort mot han. Det er kun ang barna de har sammen. De deler egentlig 50 prosent, men han har de mye mer, stort sett er de hos mor annenhver helg fordi barna vil være hos far.

Så det er ting som skjer/ikke skjer der det klages over.

TS

Skrevet

Løp. En dag blir det deg han baksnakker

Anonymkode: dec8a...93f

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler aldri om urett hun har gjort mot han. Det er kun ang barna de har sammen. De deler egentlig 50 prosent, men han har de mye mer, stort sett er de hos mor annenhver helg fordi barna vil være hos far.

TS

Hvis han klager over manglende samarbeid i nåtid, så er det i allefall bedre enn om han driver og graver fram gammelt grums. Bare vær obs på om han er en negativ person generelt. 

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Ikke veldig rart å lufte dagligdagse frustrasjoner overfor en person man er nær per dags dato (dere dater jo, tross alt). Hvis det dreier seg om sånne ting med barna og ting som skjer der, så tenker jeg at det ikke er så unaturlig i hvert fall, men du kan jo si ifra om du ikke vil høre om de tingene.

Anonymkode: ae4aa...2c3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ikke noe særlig med noen som helst som snakker drit om sine ekser.

En gang i tiden ble jeg jaktet på av ei som gjorde nettopp det. Klag, klag klag, over eksen og han før det og han før der igjen. Så sa jeg til henne at, du, det tjener deg ikke til heder at du klager på eksene dine, det ser ut som du har tatt mye rart, at du ikke ser deg godt nok for, eller at du har for vane å date og bli kjærester med ubrukelige menn - og det er ikke noe kompliment for meg da, at du så gjerne vil treffe meg. Dessuten er det noe som heter "ferdig med tidligere forhold" - det er en betingelse hvis du skal ha noe med meg å gjøre at du er, men det klarer ikke jeg å innbille meg at du er når du kakler [jeg brukte ikke det uttrykket] iveg om de eksene dine som du gjør.

Det tok hun ad notam. Jeg hørte ikke mer om de eksene før vi hadde flyttet sammen og begynt å veve økonomi og liv ihop såpass at det ble vanskelig å bryte av. Og da tok hun igjen for å ha holdt kjeft om eksene sine i 10 måneder...

Endret av draug 75
syntax error
  • Liker 1
Gjest Terence
Skrevet

Syting, sutring og mesing er turn-off uansett hva det gjelder.

Skrevet

Det kommer da helt an på....? Beskriv sutring, klaging...?

Hvis man har barn sammen så kan man jo sutre og klage uten at det betyr at man har lyst til å ødelegge hele relasjonen til eksen sin og samarbeidet? Det finnes da for svarte en mellomting 

Som kjæresten hans bør du kunne forstå forskjellen på "sutring" og behovet for sunn og mennesklig støtte i en slik situasjon? Jeg regner med at de aller fleste har godt av å snakke med noen som står deg nær, uansett om det gjelder samarbeid ang. barn eller andre relasjoner.

Hvis han ønsker støtte og gode råd fra en tredjepart i forhold til problemstillinger, så kan du forsøke å legge ego til side og prøve å forstå at det er to foreldre på hver sin ende som har vært kjærester før og har "sine problemer" men som gjerne ønsker å oppnå godt samarbeid mellom seg...du har faktisk mulighet til å påvirke han på en positiv måte.

Osv osv

Anonymkode: de0e6...52d

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at hun er udugelig. Men, det gir meg litt dårlige vibber.

Hadde du fortsatt å date en som snakker nedlatende om sin eks, selv om det forsåvidt er legitimt det han klager over?

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Som anonym nevner over meg så er det jo samarbeid som er viktig her, mellom begge to for barn(a) og alles del?

Jeg hadde nok forsøkt å forstå litt fra begge vinkler, samtidig som jeg hadde vist mest støtte til han siden han er kjæresten min (tross alt), hun har sine egne eksytra støttespillere.

Du nevner ikke hva han klager over spesifikt så jeg kan ikke bedømme om det er for mye klaging på eksen eller ikke. Men jeg har ganske stor rettferdighetssans og det hadde vært kortet mitt i slike sammenheng.

Anonymkode: 1e14e...795

• Liker 2
Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Det er mye følelser i sving...

Men jeg tror det er lurt at du, som "stemor", ser litt fra begge vinkler og viser litt forståelse for at det blir litt klaging. Det viktigste er at barnet får det fint og har det fint, men husk at mor og far også bør ha det fint for at det skal kunne bli oppnåelig? Vis støtte til alle sammen og vær litt raus. Det er ikke lett å være i din situasjon, men heller ikke så enkelt å være i deres situasjon.

Anonymkode: 2d26b...182

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dessverre at du høreslitt for lite støttende ut i forhold til situasjonen hans.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon. Det er mye følelser i sving...

Men jeg tror det er lurt at du, som "stemor", ser litt fra begge vinkler og viser litt forståelse for at det blir litt klaging. Det viktigste er at barnet får det fint og har det fint, men husk at mor og far også bør ha det fint for at det skal kunne bli oppnåelig? Vis støtte til alle sammen og vær litt raus. Det er ikke lett å være i din situasjon, men heller ikke så enkelt å være i deres situasjon.

Skulle gjerne hatt deg som bonusmor!:blomst:

Anonymkode: 1bbab...5d6

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne hatt deg som bonusmor!:blomst:

Anonymkode: 1bbab...5d6

Ikke alle er like enige, men takk <3

Skrevet

hei igjen dere. Jeg er ikke stemor, har aldri møtt barna.

Vi har møtt hverandre tre ganger hvorav 2 var med overnatting.

Men takk for tanker og råd folkens :)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...