Gå til innhold

God måte å straffe unger på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var jo en pedagogisk og god måte å straffe sin unge på.

article-2237221-162C3C91000005DC-612_102

Da lærer hun i alle fall litt respekt og å tenke seg om til en annen gang tenker jeg!

Anonymkode: 84e79...1dc

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig har jeg aldri forstått hvorfor enkelte foreldre må ty til ydmykende avstraffelse i offentlighet. For meg vitner det om en personlighet hos foreldrene som er ufyselig og ønske om makt.

Anonymkode: ef868...638

• Liker 20
Skrevet

Straff har aldri fungert. Denne jenta får bare mer lyst på gutter nå. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Den der ka umulig fungere veldig bra. For tenåringer er det folk i sin egen aldersgruppe som er viktig. De driter i hva ukule voksne synes om dem. At folk på skolen hennes får vite at hun har guttebesøk i hemmelighet for foreldrene ville nok bare gjort henne kulere. Sånn ville det i hvert fall fungert om det skjedde på min ungdomsskole :P

Endret av Tibbie
  • Liker 3
Skrevet

Næh, gapestokk er liksom litt utdatert.

Anonymkode: 34a25...c8a

• Liker 6
Skrevet

Uff, jeg er ikke enig i slike metoder når det kommer til barn.
Foreldre skal beskytte sine barn, ikke henge di ut offentlig.

• Liker 3
Skrevet

Om man ønsker at barnet skal slite med sosial angst så.

Skrevet

Skjønner ikke foreldres behov for å henge ut barna sine på denne måten. Tipper de har gjort mye rart selv opp igjennom årene, som de ikke ønsker blir skrevet opp på skilt og vist frem offentlig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vokst opp uten straff. Aldri husarrest. Aldri rett i seng. Aldri trusler om brødmat, eller ingen mat. 

Jeg har vokst opp med foreldre som viste hver dag at de var glad i meg, og som alltid viste gjensidig respekt. Og skuffet jeg (noe alle barn gjør før eller senere), ble det fulgt av en god samtale. Der vi delte følelser, om hvorfor ting var galt, og hvorfor jeg hadde gjort det. Jeg satt alltid igjen med dårlig samvittighet og ny innsikt - fordi jeg hadde skuffet noen som brydde seg om meg. 

Om det går så langt som på dette bildet har foreldre skuffet to ganger. I første runde hvordan de har oppdratt barnet. I andre runde hvordan de straffer atferden, noe som igjen vil føre til fortsatt uønsket atferd. 

Anonymkode: ed516...e14

• Liker 8
Skrevet

Gapestokk synes jeg ikke noe om, uansett hva man har gjort.

Jeg synes uansett at man burde ha mindre fokus på straff og mer fokus på hvordan lære barnet å ta gode valg. Det er som forskjellen på det norske og det amerikanske rettssystemet. Er det det amerikanske systemet med fokus på straff eller det norske med fokus på rehabilitering som fungerer best?

Skrevet

Dette var jo bare helt forferdelig ! Aner ikke hvor bildet er tatt i fra. Men ligger det på sosiale media, vil det henge ved datteren resten av livet ! Snakk om livstidsstraff for noe mange gjør i ung alder ! 

Anonymkode: d21da...61d

• Liker 3
Skrevet

De eneste som burde være flau her er foreldrene, det er de som fremstår som idioter. 

• Liker 1
Skrevet

sadistiske foreldre......hva feiler det slike folk? 😢

• Liker 1
Skrevet

Det burde heller ha stått: "My parents are idiots"

Anonymkode: ec9b7...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...