Lumos Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Har lyst å plante et tre til i hagen til våren, men har ingen grønne fingre, overhodet Har fra før et plommetre og en vrihassel. Ønsker at her er flere fugler i hagen, vi mater de hele året, så trenger flere trær så de kan «flykte» til om de blir skremt Hvilke trær tåler røft kystvær, med salt, masse regn og vind? Bor på Vestlandet så her er ikke noe streng kulde. Noen som har en ide? 😃
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Her er det en artikkel om hyttehager ved sjøen. Ikke veldig informativ, men den har i det minste en lang liste over planter som tåler litt salt og vind, deriblant en del trær og busker. Anonymkode: ec910...856 1
tdm900 Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 23 minutter siden, Lumos skrev: Har lyst å plante et tre til i hagen til våren, men har ingen grønne fingre, overhodet Har fra før et plommetre og en vrihassel. Ønsker at her er flere fugler i hagen, vi mater de hele året, så trenger flere trær så de kan «flykte» til om de blir skremt Hvilke trær tåler røft kystvær, med salt, masse regn og vind? Bor på Vestlandet så her er ikke noe streng kulde. Noen som har en ide? 😃 Syrin er tøff mot været. Men, den må du nok be stikkling hos noen. Den er om jeg ikke husker feil, svartelista, for den er ikke å få lengre. Selv har jeg stor busk😳
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 11 minutter siden, tdm900 skrev: Syrin er tøff mot været. Men, den må du nok be stikkling hos noen. Den er om jeg ikke husker feil, svartelista, for den er ikke å få lengre. Selv har jeg stor busk😳 Det stemmer at den dessverre står på svartelisten, men den er ikke forbudt og er absolutt å få tak i. Plantasjen har f.eks. 12 treff. Når det er sagt høres det som hagen til TS har akkurat den typen klimaforhold der syrin kan finne på å spre seg som ugrass, og antakelig bør unngås. Synd, siden den både er vakker, herdig og hadde gitt godt vern for småfuglene. Anonymkode: ec910...856
Lumos Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2018 (endret) Takk for tips Vi har ikke så stor hage, men den er flat. Ikke så mange hus rundt, men litt dyrket mark og utmark, så det er gode vindforhold, haha. Så noen trær så hagen kan få bedre «livd» hadde vært topp Endret 4. februar 2018 av Lumos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå