Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...unnviker blikkontakt.

Opplever av og til at kvinner oppfører seg snodig i "møte-situasjoner" f.eks. hvis jeg kommer mot dem på fortauet oppfører seg rart ved å unngå blikkontakt, slik at jeg på et vis ikke får hilset på dem i det jeg passerer. For øyeblikket er det to som gjør dette, men har opplevde det med andre før. Dette er voksne kvinner, iallefall i 30-årene, som jeg har vekslet noen ord med som overhodet ikke har vært av personlig natur, eller som jeg har hatt noen banktanker med. Den ene bor i nabolaget, mens den andre ser jeg av og til på trening, og har ikke pratet mer med henne enn spurt om hun hadde mye igjen på kne-bøy-racket en gang. Betrakter dem allikevel som noen jeg bør hilse på siden jeg ser dem av og til, og har vekslet noen ord med dem. Har ingen interesse av dem av romantisk natur, og har aldri stirret eller gjort noe som kan oppfattes som plagsomt ovenfor dem. Begge har unnveket blikkontakt flere ganger.

Anyone?

Anonymkode: da9af...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du kanskje ikke skal bry deg så mye om dette.  Kan være mange grunner til at folk unngår blikkontakt og å hilse. Noen er usikre, noen går i egne tanker, noen kan være sure eller ha en dårlig dag osv osv.  Det er lurt å ikke dvele så mye over sånne ting. Det trenger overhodet ikke ha noe med deg å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet

-de er sånn og pleier ikke se noen folk i øynene

-de liker deg og tørr ikke se deg i øyne

-de misliker deg og vil ikke se deg i øyne

-dårlig dag hvor det bare vil være anonym

-de ser deg, men føler ikke du er noen de trenger hilse på sånn som deg

-begge tar av seg brillene når de går ut

osv, osv

Anonymkode: b271d...7e7

• Liker 1
Skrevet

bra kvinner ser ikke menn i øynene. :ninja::alice:måtte bare.

Anonymkode: dd08d...378

Skrevet

Det er nok fordi at de er usikre på om de skal hilse eller ei, derfor later de som at de ikke ser deg eller kjenner deg igjen.

Siden dere ikke kjenner hverandre så godt og så vidt har snakket sammen, er de kanskje usikre på om du kjenner dem igjen. Det kan også hende at de ikke orker small talk eller ikke vet hva de skal si. Så for å bare slippe unna hele situasjonen, unngår de den.

I know, jeg gjør dette selv noen ganger. Med både kvinner og menn :sjokkbla: Men det er i hvert fall ikke noe personlig!

Neste gang kan du si "hei, Camilla!". Da vet hun at du kjenner henne igjen og at ingenting er "rart", og hun vil deretter hilse neste gang : ) Try it!

• Liker 1
Skrevet

Kvinner er som hunder, ser de deg ikke i øynene er det fordi de føler at du er herre over dem, har høyere status. Det er et positivt tegn. Damer som ser deg i øynene er vanskelige.

Anonymkode: 4467e...c38

Skrevet

Kvinner som velger å ikke se menn i øynene er smarte. De vet at å møte en manns blikk...da er man fucked. Menn som er desperat etter øyekontakt er ute etter kun en ting. sex!

Anonymkode: 0f74e...553

• Liker 2
Skrevet

Generelt folk, eller kan vel også legge til Norske folk, pleier å holde øynene for seg selv, hilser sjeldent, og ja, de gjør bare ikke slikt med nesten fremmede :) ta det ikk e personlig. Blir som "velge sete på bussen" tematikken; i Norge setter du deg ikke ned ved side av noen om det finnes et ledig dobbeltsete. Eller: du snakker ikke med folk du ikke kjenner.

Det gjelder ikke hele Norges befolkning, Bergen er et lit unntak om jeg husker riktig, men generelt: Norske folk holder ser borte fra fremmede, med ord og øyne :fnise: Derfor vi ofte blir sett på som uhøflig av folk fra andre land :) 

Anonymkode: 760a0...c8f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

...unnviker blikkontakt.

Opplever av og til at kvinner oppfører seg snodig i "møte-situasjoner" f.eks. hvis jeg kommer mot dem på fortauet oppfører seg rart ved å unngå blikkontakt, slik at jeg på et vis ikke får hilset på dem i det jeg passerer. For øyeblikket er det to som gjør dette, men har opplevde det med andre før. Dette er voksne kvinner, iallefall i 30-årene, som jeg har vekslet noen ord med som overhodet ikke har vært av personlig natur, eller som jeg har hatt noen banktanker med. Den ene bor i nabolaget, mens den andre ser jeg av og til på trening, og har ikke pratet mer med henne enn spurt om hun hadde mye igjen på kne-bøy-racket en gang. Betrakter dem allikevel som noen jeg bør hilse på siden jeg ser dem av og til, og har vekslet noen ord med dem. Har ingen interesse av dem av romantisk natur, og har aldri stirret eller gjort noe som kan oppfattes som plagsomt ovenfor dem. Begge har unnveket blikkontakt flere ganger.

Anyone?

Anonymkode: da9af...c3d

Er du typisk norsk skjer dette gjerne fordi Norge mangler rom og kultur for blikkontakt. I Norge stirret det intenst (bondsk) eller det sees ned i bakken.

Dette er fordi når vi kvinner ser på dere menn så er vi i Norge så vant til å bli oversett at vi har gitt opp.

Trist at det mangler menn og blikkontakt i Norge.

Anonymkode: 08cbf...8df

Skrevet

De betrakter åpenbart ikke deg som en de bør hilse på. Tviler på de engang husker deg om du bare såvidt har snakket med de en gang. Evn tenker de vel "å nei der er han raringen som prata til meg når jeg tok kne-bøy, awkward".

Hva så? Get over it. Ikke verdens undergang å ikke bli hilst på av noen man ikke engang kjenner.

Anonymkode: de6d4...ed8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...