Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år og broren (19 år) min sin kjæreste er 18. De har vært sammen i ett år nå, og siden jeg bor i en annen by og studerer, mens de fremdeles bor i hjembyen, så har jeg ikke blitt så godt kjent med henne ennå. Men i det siste har jeg prøvd å invitere henne med på ting og snakke litt mer med henne, både fordi jeg syns hun virker veldig koselig, men også fordi jeg vet det betyr mye for broren min. Jeg tror vi kunne blitt gode venner.

Problemet er at hver gang vi er sammen så spør hun meg om jeg tenker mye på aldersforskjellen mellom oss og om jeg tror det blir et problem. Jeg vet aldri helt hva jeg skal svare på dette fordi helt ærlig så føler jeg meg litt eldre bare fordi jeg studerer og bor hjemmefra, mye har skjedd med meg siden jeg gikk på videregående liksom. Samtidig føler jeg meg veldig ung og barnslig og jeg tenker ikke over at jeg er eldre når vi henger sammen. Og det er nettopp nå i det siste jeg har begynt å interessere meg for sminke og festing og sånne interesser som hun allerede har hatt i flere år, så på mange måter føler jeg meg yngre enn henne. 

Siden dette er noe som tydligvis opptar henne en del har jeg nå begynt å føle meg litt gammel rundt henne, og er redd hun ser mer på meg som en storesøster enn venninne. Er det virkelig så stor forskjell på å være 18 og 21? Jeg har ikke tenkt på at jeg er eldre og begynt å føle meg "voksen" før hun begynte å spørre om dette hele tiden 😅

Anonymkode: 1d181...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så stor forskjell, men er større forskjell på 18 og 21, enn 21 og 24 👍🏻 Avstanden vil bli mindre jo eldre dere begge blir :):) også avhengig av hvor voksen hun er som 18 åring. Noen av dem er ganske mye yngre (mentalt) enn andre :) 

Anonymkode: 0d12f...724

Skrevet

Det kommer helt an på personen. Jeg forandret meg mye fra jeg var 18 til jeg var 21, rett og slett fordi jeg lærte mye om meg selv og livet i den perioden. Har forandret meg nå også (er 23), men ikke så drastisk som fra 18 til 21. Det er ikke alderen som er avgjørende, men holdning og livserfaring. Da jeg var 18 trodde jeg de som var i 20-årene var veldig voksne, men nå som jeg er i 20-årene selv tenker jeg at 18-årige meg tok helt feil :fnise:

Anonymkode: 2b7b9...cf9

Skrevet

Ts her

Takk for svar! 

Det er jo sant det at det ofte er mellom sånn 18 og 21 at man ofte flytter hjemmefra, starter å studere osv. Jeg har jo opplevd mye på den tiden og sikkert forandret meg mye også😅 Føles bare ikke så lenge siden jeg selv var 18, så ble litt overrasket over at hun tenker at jeg er så mye eldre. 

Jeg spurte henne hva hun tenker om aldersforskjellen og om hun føler at jeg er mye eldre. Til det sa hun nei, men at det jo var fint å ha en som er litt eldre som hun kan spørre om råd og sånn. Det er litt nytt for meg å plutselig være den personen, da jeg er yngst i søskenflokken min, og egentlig føler jeg har null peiling på livet sånn generelt og føler meg langt fra voksen😅 

Er bare litt redd for at hun henger seg alt for mye opp i dette med alder, siden det blir et tema hver gang vi møtes. 

Skrevet
På 4.2.2018 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Det er litt nytt for meg å plutselig være den personen, da jeg er yngst i søskenflokken min, og egentlig føler jeg har null peiling på livet sånn generelt og føler meg langt fra voksen😅 

På 4.2.2018 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Jeg er 21 år og broren (19 år) min sin kjæreste er 18. 

Hæ?

Anonymkode: f271c...7c4

• Liker 1
Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg har flere venninner som er 10- 13 år eldre enn meg. Jeg tenker ikke over det nå, det er få forskjeller i hvordan vi lever livene våre. Barna er like gamle osv. Men følte på dette når jeg var i midten av tyveårene; at forskjellen var større

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: f271c...7c4

Han er egentlig stebroren min, vi har ikke bodd så mye sammen i oppveksten, derfor haha 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...