Gå til innhold

Forsegle badeleker mot mugg og gøgge

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, mulig dette er gammelt nytt her, men har ikke sett det nevnt på forumet så jeg tenkte å dele tipset. Limpistol! 

Badeleker som er myke og gjerne har en liten ventil i bunnen som gjør at leken kan klemmes sammen, noen lager lyd og andre ikke, de har kort forbrukstid i et badekar. De blir aldri tomme for vann og er et fantastisk grosted for mugg. 

Det jeg lærte, var en lett måte å forhindre dette på. Yngste fikk nettopp badeleker i helgen av farmor, så nå sitter jeg og venter på varm limpistol. En dråpe over hver ventil og de blir tette og kan ikke klemmes sammen, men de flyter og kan lekes med uten fare for mugg. Bruker blomsterpinne eller tannpirker til å dytte lim litt ned i hullet og stryker jevnt over så det ikke er lett for barnefingre å pelle limet av. 

Har gjort dette i snart to år, og noen ganger løsner og svikter limet, så plutselig har jeg noen leker med vann i. Men de fleste holder. Sjekker i blant hvor godt limdråpen sitter etter bading når jeg vasker over lekene, så da kan jeg skrape av og lime på nytt. 

Endret av Zoey
  • Liker 2
Skrevet

Bra tips! 

Hvis man likevel vil ha noen leker med hull, bør man ta jobben med å holde dem rene. 

Å legge de i varmtvann over 60°C hjelper på det meste. Men vannet må selvfølgelig trenge godt igjennom. 

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

løfter denne, bra tips. Annen tips for å holde de rene er jo å legge de i vann med litt klor i. Evt, trekke inn og sprute ut igjen, vann med klor. 

Anonymkode: d8550...9d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...