Gå til innhold

Bosette seg langt unna egne foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste velger jo å flytte «hjem» når de etablerer seg, det er i hvert fall mitt inntrykk. Vi har valgt å ikke gjøre det. Bor i byen. En lang kjøretur i hver sin retning til foreldrene våre. Føles av og til feil - samtidig ikke et alternativ å flytte «hjem»

Anonymkode: 9d526...872

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ditt liv, du bestemmer hvordan du ønsker å leve det. Om du ikke vil "flytte hjem" , så gjør du ikke det...

Skrevet

Spørsmålet er om vi velger riktig her - elle ikke. Ikke for sent å ombestemme seg, enda.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er om vi velger riktig her - elle ikke. Ikke for sent å ombestemme seg, enda.

Har dere barn? Det er både hyggelig og praktisk å bo nær besteforeldre, men om det er riktig for dere er det vel bare dere som vet. Hvor nært man ønsker avhenger jo av hvilket forhold man har til sine foreldre/svigerforeldre. Så kommer det en tid da foreldrene deres blir gamle og får behov for hjelp og selskap. Det kan hende dere vil ønske å ha de nær da.

Skrevet

Vi valgte å bosette oss langt unna foreldre og svigers. Det trivdes vi veldig godt med fram til vi fikk barn. Nå flytter vi hjemover. ;) Helt håpløst å ikke ha familie i nærheten med små barn.....

Anonymkode: 06ecd...9a4

Skrevet

Vi har gjort det samme. Aldri angret, før vi fikk barn! Det hadde vært fint med barnevakt. Komme på søndagsmiddag (som resten av vennene våre gjør). Det er stor stad med besteforeldre i bhg som henter, det er ikke like stas med mammas venninne.. i tillegg merker jeg det når vi er syke og ungene er friske. Hadde vært fint å sende de avgårde til besteforeldre med overskudd. Men det går, er jo vi som har valgt å få unger, og vi har ikke lyst å etablere oss på nytt igjen. 

Anonymkode: 3763b...36f

Skrevet

Jeg bor langt unna mamma. Hun flyttet dit hun bor nå sammen med meg, mine søsken og daværende stefar å jeg likte aldri stedet. Så fort jeg fikk muligheten flyttet jeg langt bort. Kommer aldri til å flytte tilbake heller. Nå bor jeg sammen med samboeren min å vi er nabo med både broren hans og foreldrenes hans, så kan ikke si at han bor så langt unna 😅

Anonymkode: 0f304...b62

Skrevet

Har bosatt meg på andre siden av landet. Føler ikke jeg har noe særlig "kjemi" med mine foreldre og alt blir bare kunstig og rart mellom oss når vi er i samme hus. Blir rett og slett utmattet av å være "hjemme" som TS kaller det. Kommer nok ikke til å flytte tilbake. 

Anonymkode: e8e86...962

Skrevet

Bor 10 timer unna hjemplassen min. Flyttet hit pga. jobb og føler jeg nå må bli her. Ungene er så og si vokst opp her, vi trives og har det bra:) Pappa bor i Sverige. Å flytte dit er ikke aktuelt, ikke nå iallfall. 

Anonymkode: f01e7...b4d

Skrevet

Jeg også bor langt fra der foreldrene mine bor. Jeg har aldri angret, selv ikke da jeg hadde små barn, men det gjør jeg nå. Foreldrene mine er gamle og syke og jeg skulle ønske jeg bodde nærmere.

Anonymkode: fe8c7...89a

Skrevet

Bor timesvis unna begge foreldrepar og mesteparten av familie. Har aldri vært noe problem, Norge er fortsatt relativt lite, og alle er jo bare en kort flytur unna. Om noe ser jeg på det som en fordel - når vi besøker hverandre setter man av helgen, finner på ting sammen og ser hverandre hele dagen i og med at man må overnatte. Ser at søsknene mine som bor nærmere bare kommer innom for en kort middag. 

Men barn uten familie i nærheten er temmelig håpløst og tungvint. Som allerede påpekt, man finner jo andre løsninger, men besteforeldre som er der i hverdagen er uvurderlig. Selvfølgelig forutsatt at man har kjærlige og oppofrendre foreldre, slik vi begge er heldige å ha. 

Anonymkode: 13ad7...06f

Skrevet

Vi bor langt unna besteforeldre på begge sider. Såpass langt at vi må fly for å dra dit. Det var nada problem frem til vi fikk barn. Nå er det litt sårt at vi ikke bor nærmere, for barnas skyld. Vi har fleksible jobber så vi har enda ikke hatt behov for at andre henter eller leverer. Føler sjeldent behov for barnevakt. Men barn og besteforeldre har stor glede av hverandre når de møtes og da er det jo litt sårt at det blir så sjeldent.

Anonymkode: 91b99...30b

Skrevet

Etablert med familie. Vi bor i kjøretid 6 timer unna mine foreldre, og 7-8 timer unna hennes foreldre. Uproblematisk med den avstanden. 

Anonymkode: 4b5ab...569

Skrevet

Vi bor langt unna all familie, også besteforeldre på begge sider. Før vi fikk barn var det helt greit, nå savner vi å ha familie nært oss. Minst for barnevakt men det også. Mest for å kunne være sammen i hverdag og høytid. 

Anonymkode: 61789...a33

Skrevet (endret)

Om dere har valgt riktig er det bare dere som kan svare på. Selv valgte vi å bosette oss langt fra begges familie. Det har en del konsekvenser selvsagt og vi savner å ha familie i nærheten, men å flytte til en av våre hjembyer ville også hatt konsekvenser og gått på bekostning av andre ting. Det er her vi trives best og det er det som teller mest. :) 

Endret av Arkana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...