AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Hei! Er det noen som vil fortelle hvordan en SA i uke 4/5 vil forløpe? Jeg får svakere og svakere tester, den siste var nesten usynlig. Var kvalm en dag og så var det slutt. Regner med jeg begynner å blø om ikke så lenge, det murrer litt i magen 😔 Jeg er bare så stresset..har besøk av min pappa og vil ikke fortelle noe, men hva hvis jeg får supervondt og styrtblør gjennom alt? Eller at dette skjer på jobb i morgen? Jeg får ikke sørget enda heller føler jeg, når vi har besøk. Er så sliten...og fryktelig lei meg. Hadde en MA for et halvt år siden, og nå skjer det igjen.. håper kroppen min klarer å ordne opp selv denne gangen i det minste. Burde jeg dra til legen i morgen? Anonymkode: 8daa2...f55
tussi84 Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Sa så tidlig foregår som en forsinket mens bare på en måte og så blør det rikelig. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Jeg har opplevd det to ganger. Var litt kraftigere blødning enn en gjennomsnittlig mens, men fysisk ingen problemer for meg. Jeg syntes det var litt vemodig, men ikke sånn at jeg ikke kunne leve som normalt. Helt sikkert individuelt, men sånn var det for meg. Anonymkode: 975f1...406 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 Omtrent som en vanlig mens, bare en del kraftigere blødning og noe kraftigere ruggsmerter. Store nok bind, som du skifter ofte, pluss ibuprofen til å dempe ryggsmertene med, dersom du ibuprofen, da. Anonymkode: 8c110...143
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Det regnes ikke som SA da, men kjemisk graviditet. At egget ikke festet seg godt nok. De fleste vil ikke merke noe og tenke at mensen er evt. noen dager forsinket. Anonymkode: 4f9c5...d0f 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det regnes ikke som SA da, men kjemisk graviditet. At egget ikke festet seg godt nok. De fleste vil ikke merke noe og tenke at mensen er evt. noen dager forsinket. Anonymkode: 4f9c5...d0f Nå kommer hylekoret snart.. Anonymkode: a69ce...473
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det regnes ikke som SA da, men kjemisk graviditet. At egget ikke festet seg godt nok. De fleste vil ikke merke noe og tenke at mensen er evt. noen dager forsinket. Anonymkode: 4f9c5...d0f Det er jo en variant av SA da, men det er flisespikkeri. Det er like trist for min del uansett. Jeg testet positivt etter uteblitt mens (den er aldri for sen) og den er snart en uke forsinket nå, så det har påvirket livet mitt til en viss grad. Håpet har jo vært der selv om jeg innerst inne har sett at dette ikke var liv laga. En gang testet jeg veldig svakt positivt dagen før og på morgenen selve mens-dagen. Da begynte jeg å blø samme dag, og jeg rakk ikke ta det inn over meg på samme måte som nå. Anonymkode: 8daa2...f55 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Omtrent som en vanlig mens, bare en del kraftigere blødning og noe kraftigere ruggsmerter. Store nok bind, som du skifter ofte, pluss ibuprofen til å dempe ryggsmertene med, dersom du ibuprofen, da. Anonymkode: 8c110...143 Takk, får finne meg en søndagsåpen butikk og handle store bind sånn ifall. Samt smertestillende. Greit å ha. Gruer meg til å dra på jobb i morgen ifall det skjer mens jeg er der. Har styrblødd før spontant etter utskrapning og det var helt forferdelig, har fått en fobi mot slikt tror jeg håper at det går mer gradvis..! Anonymkode: 8daa2...f55
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 Hatt to Sa i uke 5. De har vært som en helt vanlig mens. Ikke mer smerter enn ved mens, ikke sterkere blødning heller.(men kommer jo an på hvordan man har det til vanlig da. kan muligens merkes mer om man ikke har smerter og har lett blødning til vanlig) Anonymkode: fd838...572 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #10 Skrevet 4. februar 2018 Jeg har opplevd dette, midt i prøving og ønsket veldig dette barnet. Testet tidlig og trodde jeg var gravid og skulle ha barn i fem dager, så kom mensen likevel. Det føltes tungt, men jeg klarer ikke sammenligne det med SA jeg hadde i uke 11. Den i uke 11 da tvilen min begynt å forsvinne, vi hadde snakket om navn og bestemt for permisjonsmodell. Det var ekte. Vi hadde sett den lille på ultralyd. Den I uke 5 var vi såvidt begynt å lande etter positiv test. Forsøker å forklare hvordan det var for meg: For meg var uke 11=sorg over tapt baby. Uke 5=skuffelse mer enn sorg, men dyp skuffelse over tap av svangerskap. Anonymkode: d462f...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd dette, midt i prøving og ønsket veldig dette barnet. Testet tidlig og trodde jeg var gravid og skulle ha barn i fem dager, så kom mensen likevel. Det føltes tungt, men jeg klarer ikke sammenligne det med SA jeg hadde i uke 11. Den i uke 11 da tvilen min begynt å forsvinne, vi hadde snakket om navn og bestemt for permisjonsmodell. Det var ekte. Vi hadde sett den lille på ultralyd. Den I uke 5 var vi såvidt begynt å lande etter positiv test. Forsøker å forklare hvordan det var for meg: For meg var uke 11=sorg over tapt baby. Uke 5=skuffelse mer enn sorg, men dyp skuffelse over tap av svangerskap. Anonymkode: d462f...7c9 Hei Ja, jeg kan skjønne hva du mener. Jeg var et vrak etter MA oppdaget i uke 12, var lurt trill rundt av min egen kropp. Det var helt grusomt. Nå føler jeg meg mer motløs og skuffet, redd for at det skal ta lang tid å få et barn til. Har grepet til halmstrået noen dager, selv om jeg har sett realistisk på det hele. Anonymkode: 8daa2...f55 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 Jeg begynte å blø 1 uke etter forventet mens, og fikk sykemelding i 3 dager fordi jeg blødde såpass mye at det ikke var mulig å te seg «normalt». Men jeg har kraftig menstruasjon til vanlig altså. Ikke smertefullt. Anonymkode: 25683...cf7 1
våren14 Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 På 4.2.2018 den 12.34, AnonymBruker skrev: Hei Ja, jeg kan skjønne hva du mener. Jeg var et vrak etter MA oppdaget i uke 12, var lurt trill rundt av min egen kropp. Det var helt grusomt. Nå føler jeg meg mer motløs og skuffet, redd for at det skal ta lang tid å få et barn til. Har grepet til halmstrået noen dager, selv om jeg har sett realistisk på det hele. Anonymkode: 8daa2...f55 Æsj ja, den følelsen av å bli så lurt... føler med deg. Det er forferdelig. Ang SA i uke 4/5 har jeg hatt noen slike (3 stk?) og det ble bare kraftigere mens enkelt og greit. Jeg kalt e det for kjemisk helt til jeg var på AHUS på gynekologisk og de ville ha meg til utredning pga de tidlige SA'ene. Så de anså det som SA når mensen kom til rett tid etter klart positive tester. Så akkurat det kommer an på hvem man spør. Ble aldri noen utredning, klarte å få en spire til å sitte innen utredningsdatoen kom
tutta23 Skrevet 5. februar 2018 #14 Skrevet 5. februar 2018 Hvordan går det med deg ts? Vært til ultralyd idag?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #15 Skrevet 5. februar 2018 5 timer siden, våren14 skrev: Æsj ja, den følelsen av å bli så lurt... føler med deg. Det er forferdelig. Ang SA i uke 4/5 har jeg hatt noen slike (3 stk?) og det ble bare kraftigere mens enkelt og greit. Jeg kalt e det for kjemisk helt til jeg var på AHUS på gynekologisk og de ville ha meg til utredning pga de tidlige SA'ene. Så de anså det som SA når mensen kom til rett tid etter klart positive tester. Så akkurat det kommer an på hvem man spør. Ble aldri noen utredning, klarte å få en spire til å sitte innen utredningsdatoen kom Så flott at du fikk en spire til å sitte til slutt ❤️ Har enda ikke fått blødning, men testene nå er blenda-hvite og det stikker og murrer nederst i magen. Har lyst å få det overstått, er en uke på overtid med mensen i morgen. Skulle jeg dratt til legen for å få "registrert" den tidlige SAen? Jeg har jo ikke så mye dokumentasjon på at jeg har vært "gravid" nå som jeg mest sannsynlig har lite HCG i kroppen. Men så tenker jeg at hvis dette gjentar seg..usj.. Jeg hadde en kjemisk i april i fjor som jeg ikke brydde meg så mye med siden jeg begynte å blø ca. da jeg ventet TR, og så hadde jeg en MA etter det... Anonymkode: 8daa2...f55
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 30 minutter siden, tutta23 skrev: Hvordan går det med deg ts? Vært til ultralyd idag? Ingen blødning, men det murrer og er litt vondt, det har blitt verre utover dagen. Ultralyd tror jeg neppe har noe for seg så tidlig som jeg er/har vært "på vei", men kunne kanskje dratt til legen og fått en tidlig SA inn i journalen for eventuell senere utredning, hvis det er noe nytte i det. Aner virkelig ikke. Er litt sliten nå kjenner jeg, flekset og tok en litt kort dag på jobb i dag 😕 Men takk som spør Anonymkode: 8daa2...f55
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 Jeg utførte en MA (medisinsk abort) i uke 5. Jeg synes det var veldig vondt, og styrtblødde mye og lenge.. vet ikke hvor stor forskjell det er på en provosert abort og en SA, men regner med det er ganske likt da det er det samme som skal ut. Så det er nok veldig inviduelt. Jeg blør lite ved mens tror jeg 😊 Lykke til. Veldig trist ❤️ håper det klaffer for deg fort igjen. Anonymkode: 89497...081 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg utførte en MA (medisinsk abort) i uke 5. Jeg synes det var veldig vondt, og styrtblødde mye og lenge.. vet ikke hvor stor forskjell det er på en provosert abort og en SA, men regner med det er ganske likt da det er det samme som skal ut. Så det er nok veldig inviduelt. Jeg blør lite ved mens tror jeg 😊 Lykke til. Veldig trist ❤️ håper det klaffer for deg fort igjen. Anonymkode: 89497...081 Takk for det ❤️ Jeg er en skikkelig pingle, er så redd for at det skal gjøre kjempevondt 😬 Har tenkt at det kanskje ikke er så ille siden det er tidlig, men må bare ta det som det kommer. Håper jeg er hjemme hvis jeg styrtblør. Da jeg oppdaget MA (missed abortion i mitt tilfelle) hadde jeg utskrapning og slet med styrtblødninger i lang tid etterpå, det var ganske kjipt, men hadde heldigvis ferie 😬 Anonymkode: 8daa2...f55
tutta23 Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen blødning, men det murrer og er litt vondt, det har blitt verre utover dagen. Ultralyd tror jeg neppe har noe for seg så tidlig som jeg er/har vært "på vei", men kunne kanskje dratt til legen og fått en tidlig SA inn i journalen for eventuell senere utredning, hvis det er noe nytte i det. Aner virkelig ikke. Er litt sliten nå kjenner jeg, flekset og tok en litt kort dag på jobb i dag 😕 Men takk som spør Anonymkode: 8daa2...f55 Så utrolig kjipt!! Føler med deg. Ser nå at jeg blandet sammen to tråder - så trodde du var kommet litt lenger i sv.skapet... Men uansett er det vondt når man har fått forventning, og blitt glad for positiv test, og så går det gale veien... Håper du har en firståelsesfull lege som tar deg på alvor... Som jeg leser over så har du altså gått gjennom 3 aborter - og har da rett på utredning... Håper det lykkes for dere snart ❤
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #20 Skrevet 5. februar 2018 5 minutter siden, tutta23 skrev: Så utrolig kjipt!! Føler med deg. Ser nå at jeg blandet sammen to tråder - så trodde du var kommet litt lenger i sv.skapet... Men uansett er det vondt når man har fått forventning, og blitt glad for positiv test, og så går det gale veien... Håper du har en firståelsesfull lege som tar deg på alvor... Som jeg leser over så har du altså gått gjennom 3 aborter - og har da rett på utredning... Håper det lykkes for dere snart ❤ Sånt skjer, fort å blande sammen tråder her inne Den første kjemiske graviditeten eller tidlige SA var jo lite "omfattende" og ikke noe jeg har nevnt for legen, så tviler på at jeg kan ta den med i tellinga dessverre. Håper det er tilfeldig at det har gått dårlig tre ganger på rad.. Vil ikke oppleve MA og alt som følger med det igjen, så er glad jeg har fulgt med denne gangen 😕 Hadde jeg ikke testet mer etter IKM hadde jeg jo gått uvitende fram til nå sikkert... helt greit å ikke få den overraskelsen. Men takk, hadde vært flott og lykkes snart. Håper 2018 blir et bra år ❤️ Anonymkode: 8daa2...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå