Gjest Nattmenneske Skrevet 10. februar 2005 #1 Skrevet 10. februar 2005 Kan man være utro mot partneren sin bare en gang? Om man blir tilgitt, vil man da angre nok til å aldri gjøre det igjen? Eller er det slik at har man først vært det, er det lett å gjøre det igjen neste gang fristelsen dukker opp?
~umulia~ Skrevet 10. februar 2005 #2 Skrevet 10. februar 2005 Dette er nok fryktelig individuelt. Men selvfølgelig er det mulig å være utro bare en gang. Like mulig som det er å velge å være trofast eller velge å være utro flere ganger. Hvis man angrer veldig kan man velge og aldri gjøre det igjen, eller man kan velge å falle for fristelsen når den dukker opp. Som du ser er cluet her å velge, og hva man velger kommer vel ann på hvor alvorlig man ser på utroskap som sådan.
Gjest Moonshadow Skrevet 10. februar 2005 #4 Skrevet 10. februar 2005 Jeg tror det er fult mulig å være det bare en gang.Mange mennesker feiler og lærer av det.
Gjest Lizzy Skrevet 11. februar 2005 #5 Skrevet 11. februar 2005 Hvis man er utro så har man ikke funne DEN rette tror jeg. Har man det vil man aldri finne på å være utro. Alt for mange mennesker slår seg til ro i forhold der man er nesten fornøyd, og så lenge man ikke er det vil man alltid tro at gresset er grønnere på den andre siden. I de fleste tilfeller er det ikke det, men tanken på at det finnes en mulighet har ødelagt mange forhold.
Gjest gjesta Skrevet 11. februar 2005 #6 Skrevet 11. februar 2005 Jeg var utro og holdt på å miste typen min. Kommer ALDRI i livet til å gjøre det igjen. Satte en støkk i meg!
Gjest Lompa Skrevet 11. februar 2005 #7 Skrevet 11. februar 2005 Jeg var utro mot han jeg var sammen med da jeg var nitten. Et idiotisk innfall i fylla, en som virket spennende og litt "farlig". All den smerten den ene kvelden forårsaket for både meg og han jeg var sammen med, fikk meg til å love meg selv at noe sånt aldri skulle skje igjen. Det har det heller ikke gjort. Jeg har etterhvert vært i begge sitasjoner, både den som bedro og den som ble bedratt, og vet at jeg kunne aldri tilgitt utroskap.
*Heidi* Skrevet 11. februar 2005 #8 Skrevet 11. februar 2005 Jeg tror det er fult mulig å være det bare en gang.Mange mennesker feiler og lærer av det. Helt enig
smidja Skrevet 11. februar 2005 #9 Skrevet 11. februar 2005 Det kommer jo an på hvorfor man er utro. Er man utro en gang i ren vanvare f.eks fylla eller fordi det er spennende tror jeg helt klart at man kan la det bli med en gang. MEN om man er utro fordi man elsker den man er utro med og ikke den er utro mot, så vil man vel være gjentatte ganger utro til man klarer å bryte ut av forholdet ELLER bestemmer seg for å bli i det andre forholdet. Hva som er riktig/galt/moralskt/umoralskt da vil jeg ikke gå inn på...
Gjest Kaffegjesten Skrevet 11. februar 2005 #10 Skrevet 11. februar 2005 Hannemor: Jeg ville ALDRI tilgitt Et ord jeg har helt sluttet å bruke er "ALDRI". Det er så mye som kan skje gjennom et langt (forhåpentligvis) liv at å si "aldri" kan ikke jeg gjøre mer. Kan ikke forestille meg at noen går rundt å tenker på å være utro, likevel tror jeg de aller fleste av oss en eller annen gang i livet har et svakt øyeblikk man gjerne skulle vært foruten. Jeg har ingen ønsker om å være utro, men hvis mitt forhold hadde vært svært dårlig lenge, så kanskje ikke akkurat noen utvei - og ble skikkelig betatt/forført/gjerne med litt alkohol/ rette stemning - da kunne det kanskje skje - noe som skjedde et svakt øyeblikk og kun en gang. En planlagt utroskap er noe annet - det er mye mer en trussel mot et forhold. Det ville nok være svært vanskelig å tilgi, men ikke det at en engangsgreie hadde vært så lett å tilgi heller. Derfor har jeg sagt at jeg ønsker ikke å få vite om en engangsgreie, som kanskje bare skyldes dumskap og litt for mye ego og alkohol den kvelden. Er det riktig at et forhold som har vart kanskje mesteparten av livet skal gå dukken bare pga noe du angrer som bare det - skulle gjort alt for å ha hatt ugjort? Jeg tror ikke det, men la meg slippe å få vite at kona har vært som dum. Hun vil sikkert ha det så vondt som bare det - og jeg tror ikke det i såfall ville skjedd igjen for min kone(og la meg tilføye - jeg tror ikke hun noengang har vært utro) Hvis du har det vanligvis godt i et forhold tror jeg det skal svært mye til å være utro gang nr 2. Konklusjonen må være at jeg tror absolutt det er mulig å være utro kun en gang.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2005 #11 Skrevet 11. februar 2005 Noen har samvittighet, går på trynet og begår en dum feil en gang- og lærer av det. Andre plages ikke av samvittighetskvaler, er utro så det synger både en, to tre, fire og fem ganger. Så det er nok individuelt,ja.
Sarabi Skrevet 11. februar 2005 #12 Skrevet 11. februar 2005 Det er nok mange som fortsetter å være utro gang på gang. En kompis av sambo har samboer men er likevel på damejakt HVER helg. Og det har blitt bra mange andre damer etterhvert. Han har tilogmed vært på bestevenninda til dama. Dama hans vet at han er utro, men gjør ingenting med det... Hun er redd for å miste han. :o
Gjest lurven Skrevet 13. februar 2005 #13 Skrevet 13. februar 2005 jeg kunne aldri vært utro. skjønner ikke vitsen med det. bedre å slo opp hvis man ikke er fornøyd. hadde aldri tilgitt utroskap heller
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2005 #14 Skrevet 13. februar 2005 Hvis man er utro så har man ikke funne DEN rette tror jeg. Har man det vil man aldri finne på å være utro. Alt for mange mennesker slår seg til ro i forhold der man er nesten fornøyd, og så lenge man ikke er det vil man alltid tro at gresset er grønnere på den andre siden. I de fleste tilfeller er det ikke det, men tanken på at det finnes en mulighet har ødelagt mange forhold. Er nok fullt mulig å være utro mot "den rette" også. Så hvis du tror på dette er du bra naiv.
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2005 #15 Skrevet 13. februar 2005 Sikkert ikke umulig, men for min egen del vil jeg si 0 ganger og sverge på at jeg aldri kommer til å gjøre noe slikt. Betyr veldig masse for meg at den andre parten ikke gjør det (newsflash) og da kan det iallfall ikke falle meg inn å gjøre det selv. Slå opp først, og så kan man vel bare pule rundt. Man er ikke i et forhold for ingen ting.
Gjest Madam Felle Skrevet 13. februar 2005 #16 Skrevet 13. februar 2005 Er nok fullt mulig å være utro mot "den rette" også. Så hvis du tror på dette er du bra naiv. Hvorfor vil du ønske den rette noe så vondt, så nei da har en ikke møtt den rette.
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2005 #17 Skrevet 13. februar 2005 Hvorfor vil du ønske den rette noe så vondt, så nei da har en ikke møtt den rette. Nøyaktig!
anyvold Skrevet 13. februar 2005 #18 Skrevet 13. februar 2005 Jeg tror også det går an å være utro kun èn gang. Som alle andre sier, det kommer an på personen som er utro. Også hva man legger i utroskapet og om det er en engangsforeteelse eller et lanvarig "forhold" med en og samme person. Jeg trodde forresten at det var mest vanlig å være utro mot "den rette", jeg!! Hvis "den rette" er en person du har vært sammen med i 30 år og mye av spenningen har forsvunnet. Kan like gjerne være kun èn gang, men hvis man går å "kjeder" seg i sexlivet med "den rette" tror jeg utroskap kan være mer fristende enn hvis man har vært sammen "den rette" i kun noen mnd. Et engangsutroskap handler om å søke spenning i sexlivet. Et langvarig- eller et flertallsutroskap handler om å søke nærhet, kjærlighet, oppmerksomhet, og andre ting man kanskje føler man mangler i et forhold...
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2005 #19 Skrevet 13. februar 2005 Man kan sikkert lære av sine feil og være utro bare en gang. Men for meg spiller det liten rolle om han påstår til han blir grønn i trynet at det aldri skal skje igjen. Jeg ville ALDRI tilgitt og er sågar helt enig med Hannemor. Og aldri er ingen overdrivelse her. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne glemt det og at jeg ville ha slengt det mot han i hver eneste krangel. Min eks var utro mot meg gjennom mange år, med det meste som var tilgjengelig av damer. Selv da jeg var gravid. Utro jævler burde vært kastrert.
Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #20 Skrevet 14. februar 2005 Newsflash: INGEN, eller svært få av de som er utro er det fordi de ØNSKER å såre den de er sammen med. Så utrolig naive uttalelser her... Det er mange faktorer som kan spille inn i en situasjon med mulig utroskap, og min påstand er at de som blindt tror at dette ikke vil kunne skje dersom man bare er glad nok i sin partner, kan fort få seg en ubehagelig oppdagelse. Bedre å innse at ALLE kan drite seg ut og heller lage seg strategier for å slippe å havne i situasjoner hvor utroskap kan oppstå. Jeg tror de fleste som er utro bare en gang er totalt uforbredt på at dette kunne skje akkurat dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå