AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Hvor ofte har dere sex i tiden rundt EL? Ligger dere med sæden inni dere - evt. hvor lenge? Eller går du på do med en gang? Bildet viser hvor mange ganger vi har hatt sex denne uka. Har tatt EL tester, og i dag ble den negativ. Ser det lovende ut? Kan nevne at jeg har ligget med sæden inni meg i 1-2 timer alle gangene. Anonymkode: b3a8c...070
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Hadde det vært mitt skjema, med el på lørdag, så hadde vi bare lagt inn aksjene på fredag. 1 uke siden sist. Anonymkode: 9489a...e65
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Vi hadde sex annenhver dag. Da ble det to dager før EL, og morgenen jeg hadde EL (har hørt at egget ofte slipper om ettermiddagen eller kvelden). Jeg brukte EL-tester denne runden, og 2 uker etter EL hadde jeg positiv test! Anonymkode: 0b730...647
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 Må legge til at jeg gikk på do innen 10 minutter etter utløsning. Anonymkode: 0b730...647
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Annenhver/hver dag. Det er unødvendig å bli liggende i timesvis etterpå. Anonymkode: 2cdb2...095
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 Annenhver dag, blir ofte liggende litt begge to for kosens skyld, men innen 30 minutt går jeg på do for å unngå UVI. Har klart å bli gravid noen ganger. Anonymkode: d4d9e...4c9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 Da jeg fikk smil på eggløsningstesten hadde vi sex samme kveld, og kvelden etter. Det ble klaff. Alltid gått på do med en gang omtrent. Anonymkode: 7e425...207
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 Vi hadde sex hver dag frem til negativ EL test igjen. Altså 4 dager på rad. Lå ca 6-10 min med bena opp (men tror egentlig det ikke har så mye å si), så dusjet jeg med engang etterpå. Anonymkode: 9dc1f...42a
Forever22 Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 vi prøvde i flere år, og denne gangen hadde vi kun sex 1 gang 2-3 dager før eggløsning. da satt den plutselig 1
Ede Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 På 4.2.2018 den 1.46, AnonymBruker skrev: Hvor ofte har dere sex i tiden rundt EL? Ligger dere med sæden inni dere - evt. hvor lenge? Eller går du på do med en gang? Bildet viser hvor mange ganger vi har hatt sex denne uka. Har tatt EL tester, og i dag ble den negativ. Ser det lovende ut? Kan nevne at jeg har ligget med sæden inni meg i 1-2 timer alle gangene. Anonymkode: b3a8c...070 Vi har alltid sex hver dag uansett, men hvis ikke ville jeg nok være ekstra nøye dagen før egget slipper, altså dager med positiv EL test samt første dag med negativ. Etter 24-36 timer dør egget så da hjelper det ikke så mye å ha sex. Det mest effektive er å ha før slik at svømmerne ligger klare i egglederne så snart egget slipper. Og det ser jo ut til at dere har truffet godt på det! Jeg ligger med sæden inni meg i ca. 30 min akkurat på de mest fruktbare dagene, hvis jeg har tid da! Jeg spurte samboeren min som er lege om dette har noe å si, men han sa at det vet vi ikke (vanskelig/lite spennende tema å forske på), men han mener det høres logisk ut at det kan være en god idé. Dette blir jo synsing, men de som sier bombastisk at det ikke kan ha noen effekt har nok ikke dette fra sikre kilder. Å ligge 1-2 timer høres lenge ut, vi vet jo at det er fullt mulig å bli gravid selv om man lar alt renne ut med det samme... Men for all del, å ligge å slappe av i sengen en time etter sex kan jo være avslappende det! Det er sagt at spermen lever inni livmor og eggledere i ca 2-5 døgn. 5 døgn er nok ikke så vanlig, men man kan nok være rimelig sikker på at de lever ihvertfall to døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå