Gå til innhold

Hva betalte du for megler? Totalt.Hvilken meglerfirma var det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen du vil anbefale? Selge privat eller med megler.Har bare bodd i boligen i to år og har ikke hatt noe voldsom verdi stigning.Skal jeg velge magler så kommer det vel fort opp i 100 000 kr .Vurdere Marton eiendomsmegling.Noen som har prøvd de?

Anonymkode: 555f5...c65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske lik pris på meglertjenester, kanskje 10 000 i forskjell. Du bør heller gå for den som priser boligen din høyest. Det er der du "sparer" megerutgiftene mest.

• Liker 1
Skrevet

Søsteren min prøvde sånn gjør det selv opplegg, ikke Marton, men en annen, og det er veldig mye jobb, det viser seg at en megler gjør mye mer enn å stå på visning :P . Det blir rett og slett en avveining av hva du har mest av, tid eller penger. 

Anonymkode: 85eb5...423

• Liker 9
Skrevet

Rett i underkant av 100.000. Verdt hver krone for meg. Hadde litt utfordringer med boligen, så det fikset han og solgte for meg. Han jobbet mye med mitt salg/prospekt. 

Anonymkode: a0d70...a48

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min prøvde sånn gjør det selv opplegg, ikke Marton, men en annen, og det er veldig mye jobb, det viser seg at en megler gjør mye mer enn å stå på visning :P . Det blir rett og slett en avveining av hva du har mest av, tid eller penger. 

Det gjorde samboeren min også. Veldig mye tidkrevende jobb, i hvert fall når man aldri har gjort det før...Innhenting av opplysninger hist og her. Vi ble enige om at vi ikke velger den løsningen igjen...

Anonymkode: 67d9e...6eb

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett i underkant av 100.000. Verdt hver krone for meg. Hadde litt utfordringer med boligen, så det fikset han og solgte for meg. Han jobbet mye med mitt salg/prospekt. 

Det var forresten IHus. 

Skrevet

Brukte Dnb eiendomsmeglere da vi solgte bolig sist, og boligen gikk for 3.250.000,- Eiendomsmeglerkostnadene kom på 92.000 kr.

Jeg kan si som så at JEG hadde ikke kjøpt bolig av noen som fikler og styrer med det selv på egenhånd. Det skal være seriøst, og det skal være megler innvolvert! Ellers hadde jeg droppet hele boligen og sett meg om etter noe annet.

Anonymkode: 70fb4...4a1

• Liker 5
Skrevet

Marton reklamerer med at de fikser alt.det eneste du må gjøre er å holde visning selv?

Skrevet

Tror jeg betalte 75000kr. Brukte Obos, som har et fastpristilbud de ikke snakker høyt om. Visste om noen som hadde brukt det tidligere og sa jeg kom til å velge dem om jeg fikk det tilbudet. Sparte nok noen tusen på det.

Anonymkode: e9ff2...6bb

Skrevet

Solgte for 2,2 mill og betalte ca 90.000,-  hos Privatmegleren. 

Hadde mange på befaring og tilbudene skilte ca 10.000,- 

Jeg valgte den dyreste, da de presenterte det beste opplegget, og megleren virket svært dyktig. Itillegg ordnet de alt for meg, inkludert boligstylist, så det ble ikke så mye jobb og stress for meg. Han klarte presse en god pris ut av en nokså laber budrunde, så jeg var veldig happy med valget.

Anonymkode: 6aa68...4e9

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 4.2.2018 den 8.14, AnonymBruker skrev:

På 4.2.2018 den 8.24, AnonymBruker skrev:

Det gjorde samboeren min også. Veldig mye tidkrevende jobb, i hvert fall når man aldri har gjort det før...Innhenting av opplysninger hist og her. Vi ble enige om at vi ikke velger den løsningen igjen...

Anonymkode: 67d9e...6eb

Brukte de/dere propr.no?

Endret av penny_
Skrevet

Jeg brukte Krogsveen og betalte ca. 65 000 kr for salg av en bolig til 2,7 millioner. Nå er vel de kjøpt opp av noen andre men

Anonymkode: fec0e...bc2

Skrevet
På 4.2.2018 den 0.43, AnonymBruker skrev:

Noen du vil anbefale? Selge privat eller med megler.Har bare bodd i boligen i to år og har ikke hatt noe voldsom verdi stigning.Skal jeg velge magler så kommer det vel fort opp i 100 000 kr .Vurdere Marton eiendomsmegling.Noen som har prøvd de?

Meglerhonorar og resten av salgspakken barierer alt etter hva som skal selges, hvor det skal selges, hvilken pakke du velger å kjøpe og hvor lang tid det tar å selge. Holder du visning selv er prisen lavere enn om megler holder visning. 

Du må ta deg en tur og prate men noen meglere der du bor/skal selge. 

Anonymkode: efe87...776

Skrevet

Jeg brukte Garanti, og betalte vel rundt 80 000. Samboeren brukte Sparebanken Vest Eiendomsmegling, og betalte ca det samme. 

jeg ville aldri solgt uten megler. Mye arbeid. 

I tillegg ville jeg også vært uhyre skeptisk til å kjøpe fra noen som ikke brukte megler, så du kan risikere at vinningen går opp i spinningen om du mister potensielle budgivere. 

Anonymkode: 115e2...199

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte Garanti, og betalte vel rundt 80 000. Samboeren brukte Sparebanken Vest Eiendomsmegling, og betalte ca det samme. 

jeg ville aldri solgt uten megler. Mye arbeid. 

I tillegg ville jeg også vært uhyre skeptisk til å kjøpe fra noen som ikke brukte megler, så du kan risikere at vinningen går opp i spinningen om du mister potensielle budgivere. 

Anonymkode: 115e2...199

Bruker man Propr, så får man jo med takst og alt. En megler til eller fra gjør vel ikke store forskjellen. Kanskje noen er skeptisk, men jeg skjønner ikke hvorfor.

Men kanskje du tenker på de som ikke bruker Propr eller megler. 

Endret av penny_
  • 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2018 den 14.11):

Jeg brukte Krogsveen og betalte ca. 65 000 kr for salg av en bolig til 2,7 millioner. Nå er vel de kjøpt opp av noen andre men

Anonymkode: fec0e...bc2

Det var billig, hvor i landet var det?

Anonymkode: 5156c...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...