AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Har en 4,5 år gammel jente som rett og slett ikke klarer å følge beskjeder. Ser dette spesielt når hun er en del av en gruppe, for eksempel dansetrening. Hun er ikke den eneste, men det er som hun lever i sin egen verden og følger ikke "gruppa", de sier det samme i bhg. Har vært vanskelig for oss å egentlig merke før hun begynte på dans.. Noen tips ? Anonymkode: 20e46...faa
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Det er ikke så unormalt i den alderen. Er også mye som foregår i grupper, som på dansetreningen eller i barnehagen, som kan distrahere henne når beskjeder blir gitt eller skal utføres. Er vel ikke så lett å gjøre noe med akkurat nå, annet enn å ta tiden til hjelp. Eneste er å forsikre seg at hun har forstått beskjedene. Spørre henne direkte om hun fikk med seg det som ble sagt. Anonymkode: bc786...741
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Tenker kanskje det er litt mer enn normalt siden bhg kommenterer at det er krevende i overgangssituasjoner, diller mye med påkledning, toalettbesøk etc. Merker dette hjemme også, at hun drømmer seg bort mens hun skal gjøre ting osv. TS Anonymkode: 20e46...faa
Surreal Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker kanskje det er litt mer enn normalt siden bhg kommenterer at det er krevende i overgangssituasjoner, diller mye med påkledning, toalettbesøk etc. Merker dette hjemme også, at hun drømmer seg bort mens hun skal gjøre ting osv. TS Anonymkode: 20e46...faa Da hadde jeg bedt om en samtale med bhg. og spurt hva de tenker. Det du beskriver i HI er helt normalt for barn i den alderen, men det kan også være et tegn på at hun trenger noe ekstra. Spør bhg. rett ut, mener de at dere skal kontakte PPT, er dette noe dere må øve på hjemme, eller vil de bare si noe om hva de hjelper henne å øve på? 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en 4,5 år gammel jente som rett og slett ikke klarer å følge beskjeder. Ser dette spesielt når hun er en del av en gruppe, for eksempel dansetrening. Hun er ikke den eneste, men det er som hun lever i sin egen verden og følger ikke "gruppa", de sier det samme i bhg. Har vært vanskelig for oss å egentlig merke før hun begynte på dans.. Noen tips ? Anonymkode: 20e46...faa Vi er heldigvis ikke alle like. Er og har alltid vært en drømmer. Forsvinner ofte noen minutter og får ikke alltid med meg hva som skjer når jeg slapper av eller er sliten. Ble utredet for autisme som barn, etter at hørselstest viste god hørsel. Men har bare en "svevende" hjerne. Som voksen forsvinner jeg ikke i min verden på jobb o.l. men ofte hjemme. Så kan tenkes din datter også har sin egen verden. Da vil det ta noen år før man klarer å balansere mellom denne verden og egen verden. Tror ikke jeg hadde bekymret meg så veldig😊 Anonymkode: 6ac0b...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 Det er helt normalt:) Anonymkode: 10e38...cc9
Minlillesky Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er heldigvis ikke alle like. Er og har alltid vært en drømmer. Forsvinner ofte noen minutter og får ikke alltid med meg hva som skjer når jeg slapper av eller er sliten. Ble utredet for autisme som barn, etter at hørselstest viste god hørsel. Men har bare en "svevende" hjerne. Som voksen forsvinner jeg ikke i min verden på jobb o.l. men ofte hjemme. Så kan tenkes din datter også har sin egen verden. Da vil det ta noen år før man klarer å balansere mellom denne verden og egen verden. Tror ikke jeg hadde bekymret meg så veldig😊 Anonymkode: 6ac0b...3f0 Jeg kjenner meg så igjen. Jeg var og kommer alltid til å være en drømmer. Forsvinner i min egen verden og får ikke med meg det som blir sagt/gjort. Det er ikke noe man kan gjøre, bare sørge for at barnet får beskjeden og skjønner den. Barnet er bare 4 år. Å kombinere virkeligheten og drømmeverden kan være vanskelig for et så lite barn. Det bedrer seg nok etterhvert med alderen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå