AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Hei. Jeg er en mann i 20 årene som nylig har anmeldt en kvinne for overgrep som skjedde på en fest hos en felles bekjent. Kort fortalt var jeg svært beruset, la meg til å sove, men våkner opp med at anmeldte prøver å masturbere meg for og få meg hard. Jeg anmeldte noen dager senere, og varslet kvinnen om dette. Nå er jeg redd for at det skal bli rettssak, men jeg er like redd for at saken blir henlagt. Jeg vet liksom ikke om jeg klarer sitte i en sak forran andre å fortelle om dette, samtidig vet jeg ikke om jeg klarer la det gå heller. Er egentlig bare veldig forvirret. Andre som har erfaring? Anonymkode: 895ee...5c1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Synes at du burde bite tenna sammen og gjøre det som trengs for å stå opp for deg selv. Slike kvinne burde få som fortjent. Dette takler du fint, hold ut! Jeg har troa på deg. Hilsen kvinne 37. Anonymkode: a22a2...3cf 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Sjansen for at en kvinne skal bli straffet for overgrep er lik 0. Anonymkode: bf0be...0d8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 For din egen del så bør du stå fram og si det som det er. En eventuell rettssak er jo så klart vanskelig, men jeg anbefaler å gjøre det uansett. Opplevde noe lignende en gang, men anmeldte ikke. Angrer på det den dag i dag. Anonymkode: 2204c...aca
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Blir dessverre ofte henlagt om du ikke har fysiske bevis eller at hun innrømmer forholdet. Sånn er det i de fleste overgrepssaker. Ord mot ord osv.. Men krysser fingrene for deg, og håper det går bra med deg. Og at du får hjelp. Anonymkode: 73c7e...e7b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjansen for at en kvinne skal bli straffet for overgrep er lik 0. Anonymkode: bf0be...0d8 Tull! Dessuten så vil slikt tas mer alvorlig i disse metoodager. Anonymkode: a22a2...3cf 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Jeg opplevde at politiet tok meg seriøst selv om jeg er mann, fikk ingen latter eller slikt man har hørt historier om. Men jeg vet ikke, jeg angrer litt på at jeg anmeldte...synes det hele er så flaut og kleint. Anonymkode: 895ee...5c1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde at politiet tok meg seriøst selv om jeg er mann, fikk ingen latter eller slikt man har hørt historier om. Men jeg vet ikke, jeg angrer litt på at jeg anmeldte...synes det hele er så flaut og kleint. Anonymkode: 895ee...5c1 Men det å føle slik er jo en del av det å bli forgrepet på.. Det er nettopp derfor det er så viktig å ta forbryterene! Hun har sikkert forsynt seg av andre også før, og er du heldig så lar de høre fra seg. Anonymkode: a22a2...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Hvorfor ligger dette under seksualitet? Jeg har selv opplevd overgrep, og jeg skiller veldig mellom det og seksualitet. Håper du opplever å bli tatt på alvor, og at du får god hjelp! Anonymkode: b8f18...ce7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 Det er ikke flaut eller kleint, det må du ikke tenke. Syns det er helt super at du har turt å anmelde! Blir det rettssak kan man få bistandsadvokat eller man kan ringe noe... jeg husker ikke hva det heter, men det er noen som tilbyr å følge deg. Du snakker med de i forkant og slikt også. Veldig greit! Anonymkode: 06083...029
Gjest Blondie65 Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 Vær stolt av deg selv for å tørre å gå i mot den store strømmen som sier at menn ikke kan bli voldtatt av kvinner - osv. Det er klart at det er blandede følelser involvert i stå frem med overgrepet, men jeg tror du har gjort det riktige. Det er viktig å sette grenser for hva en skal finne seg i, og ingen skal behøve å våkne opp med en overgriper som tar seg til rette. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå