Gå til innhold

Imovane/Zopiclone - ruseffekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg var ferdig på kveldsvakt igår og skulle gå å legge meg, da jeg var veldig sliten i kroppen etter jobb, men ikke sliten i hodet... På grunn av lite søvn og en mindre krise i samlivet, så bestemte jeg meg for å ta så mye som tre Imovane-tabletter for å sove- altså 22 mg Imovane/Zopiclone. 

Jeg fikk ikke sove og det endte med at jeg opplevde en slags hallisunerende eufori... Jeg skulle så gjerne få sove, men det endte altså med denne litt skremmende/unormale euforien, som ikke kan komme av noe annet enn desse Imovane-tablettene... Er jeg unormal? Har dere opplevd noe liknende? 

Mvh Spørrende mannlig sykepleier i tjueårene.

Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Som mannlig sykepleier burde du vite bedre enn å ta mer enn en tabelett! 

Skrevet

Litt skremmende at en sykepleier ikke har vett nok til å sjekke felleskatalogen og eventuelt ha kunnskap nok om medikamenter, men spør hvor han vil få totalt ukvalifiserte svar. 

Det som skremmer mer er at en sykepleier setter rus i tittelen sammen med medikamentnavnet, samt beskriver det som eufori i innlegget sitt. 

Det som skremmer mest er at en sykepleier tripler anbefalt dose også spør om andre har erfaring med det samme, samt beskriver det som alt annet enn ubehagelig. 

Jeg håper du er en løgner når du sier du er sykepleier. Jeg liker å tro sykepleiere er smartere i søvne enn du var mens du skrev dette. 

• Liker 16
Skrevet

Det er ikke unormalt. Dette er en vanlig bivirkning av både Stillnoct og Imovane.

Skrevet
12 minutter siden, Muskath skrev:

Det er ikke unormalt. Dette er en vanlig bivirkning av både Stillnoct og Imovane.

Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hud: Utslett, kløe. Luftveier: Dyspné. Nevrologiske: Anterograd amnesi. Psykiske: Forvirring, endring i libido, irritabilitet, aggresjon, hallusinasjon, psykoser, angst, dysfori, konsentrasjonsproblemer. 

Vanlg bivirkning er å trekke det litt vel langt,men ja det er en bivirkning. Men det sagt synes jeg det skremmende at en sykepleieier nr 1: ikke følger anvist dosering og nr 2 ikke greier i legge sammen 1 pluss 1 og tenkte at dette kan være en bivirkning

Anonymkode: f2113...d97

Skrevet
24 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Sykepleierstudent er jeg.

Skrevet

Er kun sykepleierstudent, så det er bare å beklage på at jeg misbrukte sykepleier-tittelen. Går 1-året mitt på sykepleie.

Gjest HanenIFlokken
Skrevet
1 minutt siden, Gizmo_92 skrev:

Sykepleierstudent er jeg.

Kanskje enda verre.. 

Skrevet

Hvor har du fått sovetablettene fra?

Anonymkode: ff90a...4d9

Skrevet

1. års sykepleiestudent, og allerede misbruker du medisiner, da er det på tide å ta en realitycheck, og skjønne at du er på vei ut på luggeføre. Pillemisbruk blant sykepleiere er vel hovedårsak til at de mister autorisasjonen. Det står på esken hvor mye du skal ta, og det er ikke 3 piller, det er 1. Her kan du lese mer om det: https://sykepleien.no/forskning/2013/11/nar-sykepleiere-misbruker-legemidler 

Anonymkode: f186f...72c

• Liker 7
Gjest Sugemerke
Skrevet

Du har overdosert deg selv med innsovningstsbletter, derav reaksjonen. Slutt med det. 

Skrevet

Du skal KUN bruke den foreskrevne dosen

Anonymkode: 6dc9a...c9d

• Liker 1
Gjest Athleisure
Skrevet
39 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Hehe, det kommer jo helt an på hvilken dose legen har foreskrevet, eventuelt hva han må ha for å "kjenne" det

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du fått sovetablettene fra?

Anonymkode: ff90a...4d9

Ligget i skapet hjemme lenge.

Gjest HanenIFlokken
Skrevet
9 minutter siden, Athleisure skrev:

Hehe, det kommer jo helt an på hvilken dose legen har foreskrevet, eventuelt hva han må ha for å "kjenne" det

NEI, og ikke uttal deg om ting du ikke har greie på.. Spesielt når det gjelder medisiner! 

Gjest Athleisure
Skrevet
Akkurat nå, HanenIFlokken skrev:

NEI, og ikke uttal deg om ting du ikke har greie på.. Spesielt når det gjelder medisiner! 

Hvilken dose man får utskrevet er da helt individuelt, noen får 3,75 mens andre får 7,5 - så hvordan kan du påstå at det holder med en tablett for alle?

Gjest Sugemerke
Skrevet
1 minutt siden, Athleisure skrev:

Hvilken dose man får utskrevet er da helt individuelt, noen får 3,75 mens andre får 7,5 - så hvordan kan du påstå at det holder med en tablett for alle?

Ingen for foreskrevet 22mg uansett. 

Gjest HanenIFlokken
Skrevet
Akkurat nå, Athleisure skrev:

Nå sitter vi her og diskuterer en som har medisinert seg med 22 mg, dvs at han har tatt antagelig 3x 7,5 mg.. Kverulering kan du ta en annen plass.. 

Gjest Athleisure
Skrevet
1 minutt siden, HanenIFlokken skrev:

Nå sitter vi her og diskuterer en som har medisinert seg med 22 mg, dvs at han har tatt antagelig 3x 7,5 mg.. Kverulering kan du ta en annen plass.. 

Dersom vedkommende tok imovane for første gang, er det selvsagt dumt å ta 22 mg - da det vil gi rus for mange.

Personer som har utviklet toleranse for stoffet, derimot, må gjerne ha en høyere dose enn 7,5. 

Gjest HanenIFlokken
Skrevet
Akkurat nå, Athleisure skrev:

Dersom vedkommende tok imovane for første gang, er det selvsagt dumt å ta 22 mg - da det vil gi rus for mange.

Personer som har utviklet toleranse for stoffet, derimot, må gjerne ha en høyere dose enn 7,5. 

Off.. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...