AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Del Skrevet 3. februar 2018 Jeg har fått noen stikk på foten min og låret mitt. Vi har en katt som er mye ute i skog og som elsker å ligge på sengen vår når han er inne. Derfor lurer jeg på om det kan være noe han drar med seg inn. Men vi er i begynnelsen av februar, er det så mye utøy som kan ta med seg nå? Er ikke det for tidlig for fuglelopper? Vi bor på Vestlandet og sover alltid med vindu åpent. Trenger jo ikke være kattens skyld. Sambo har ikke stikk og det har han ikke fått før heller. Alltid bare meg... Anonymkode: ffb4b...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Del Skrevet 3. februar 2018 Har fått loppebitt selv i løpet av vinteren nå pga katta har fått tak i fugl... Loppene har det jo godt og varmt innimellom fjæra.. Anonymkode: d29e0...7f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Del Skrevet 3. februar 2018 Fuglelopper kommer jo fra fuglereir og er ikke vanlig før på våren. Fra mars ca har jeg lest. Men det er sikkert det det er... Kan katten behandles på noe vis så ikke loppene overlever? Anonymkode: ffb4b...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 3. februar 2018 #4 Del Skrevet 3. februar 2018 Det kan godt være fuglelopper i februar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 3. februar 2018 #5 Del Skrevet 3. februar 2018 (endret) Hadde selv fuglelopper mittvinters i fjor. Kattene hadde ligget på loftet på en garasjebygning vi hadde glemt å stenge luken til. Prøv å finn ut om de ligger steder hvor lopper kan overvintre, samt støvsug og vask allt av tøy. Loppene dør av seg selv om de ikke har noen verg å nære seg på, men om katta stadig drar inn nye blir det jo en evig runddans. Du kan kjøpe "frontline" på apoteket m. Det er et luse/flåttmiddel. Mulig det kun er på resept i Norge. Hør med veterinæren. Endret 3. februar 2018 av Perle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Del Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, Perle skrev: Uegni fuglelopper mittvintwrs i fjor. Kattene hadde lugget på loftet på en garashebygning vi hadde glemt å stenge luken til. Prøv å finn ut om deliggernoen steder hvor lopper kan overvintre, samt støvsug og vask allt av tøt. Loppene dør av seg selv om de ikke har noen verg p nære seg på, men om katta stadig drar inn nye er det jo en evig runddans. Du kan kjøpe "frontline" på apoteket å behandle katten luse/flåttmiddel. Mulig det kun er på respt i norge, men om du ringer veterinær fakser de sikkert bare over til ditt apotek. Er du full..? Anonymkode: 029b9...b03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Del Skrevet 3. februar 2018 Loppebitt er som regel enkeltstående og opptrer ett og ett. Ganske markante. bitt fra veggdyr opptrer flere på en linje/i klaser. ellers kan dere også bli bitt av pelsmidd fra katten. Disse trives godt på vinteren og latten ee ofte symptomfri el viser mild flass v halebasis. Hos mennesker sees veldig små bitt, gjerne på steder der du er i kontakt m katten (hender og ankler) Sjekk først at dere ikke har veggdyr. holsen dyrlege Anonymkode: e44f9...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 3. februar 2018 #8 Del Skrevet 3. februar 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du full..? Anonymkode: 029b9...b03 Nei, men skulke gjerne vært det. Det er bare det at jeg knotter på en iPad som burde vært oppdatert i 2014, pluss at jeg er ute i stallen å fryser på fingrene. *rettet* Endret 3. februar 2018 av Perle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Del Skrevet 3. februar 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Loppebitt er som regel enkeltstående og opptrer ett og ett. Ganske markante. bitt fra veggdyr opptrer flere på en linje/i klaser. ellers kan dere også bli bitt av pelsmidd fra katten. Disse trives godt på vinteren og latten ee ofte symptomfri el viser mild flass v halebasis. Hos mennesker sees veldig små bitt, gjerne på steder der du er i kontakt m katten (hender og ankler) Sjekk først at dere ikke har veggdyr. holsen dyrlege Anonymkode: e44f9...62a Vi har ikke veggdyr. Jeg vet hva det vil si å bli bitt av veggdyr for å si det mildt. Ble veldig angrepet en gang under ferie. Så ikke ut. Disse stikkene jeg har nå klør og er litt spredt på ene låret, ankel og et lite på leggen. Alt på samme fot. Ankel og legg merket jeg i dag, låret i går. Anonymkode: ffb4b...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Del Skrevet 3. februar 2018 Hjelper det å dusje og vaske katten med kattesjampo? Anonymkode: ffb4b...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Del Skrevet 4. februar 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi har ikke veggdyr. Jeg vet hva det vil si å bli bitt av veggdyr for å si det mildt. Ble veldig angrepet en gang under ferie. Så ikke ut. Disse stikkene jeg har nå klør og er litt spredt på ene låret, ankel og et lite på leggen. Alt på samme fot. Ankel og legg merket jeg i dag, låret i går. Anonymkode: ffb4b...675 Jeg syns du skal kontakte veterinær da dette like gjerne kan være pelsmiddbitt. ( en fot m flere bitt) Ved å behandle katten går symptomene hos eier som regel over av seg selv. Anonymkode: e44f9...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Del Skrevet 4. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du skal kontakte veterinær da dette like gjerne kan være pelsmiddbitt. ( en fot m flere bitt) Ved å behandle katten går symptomene hos eier som regel over av seg selv. Anonymkode: e44f9...62a Takk for råd. Har nå lest litt om pelsmidd, men kan ikke se at det passer inn. Katten har heller ikke mye flass. Anonymkode: ffb4b...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå