Gå til innhold

Bulimi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror aldri jeg har vært diagnostisert med bulimi, men for 4-5 år siden slet jeg med at jeg spiste mye (ikke kjempemye, men mer enn normalt) og kastet det opp igjen. Jeg fikk det etterhvert bedre psykisk og sluttet med det, men i det siste har jeg begynt å ha det dårlig og har trøstespist en del. Nå har jeg spiste så mye at jeg kjenner magen er stappfull, men jeg klarer ikke slutte. Akkurat som jeg gjorde før. Og da meldte også fristelsen seg for å prøve å kaste det opp. Jeg vet det er dumt og jeg absolutt burde la være, men det eneste som holder meg fra å gjøre det akkurat nå er at jeg ikke vil ødelegge tennene mine. Jeg føler jeg mer eller mindre desperat og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å la være.. 

Anonymkode: 909ce...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden blir nok stengt snart.

Tenk på tennene dine og alt annet som blir dårligere når man kaster opp. Jeg VET fordi jeg er der selv.. Når du først har gjort det en gang nå i nyere tid så blir det lavere terskel for neste gang. Det finnes hjelp å få. https://nettros.no/ . Ta kontakt med din fastlege for tankene dine og be om å bli henvist til en psykolog. Det er ikke vert det. Emaljen på tennene kan man ikke erstatte heller. Klem og lykke til

Anonymkode: 9e6c2...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til,

Blod, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...