AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Hun vil bli lest for, og så ønsker hun at vi blir hos henne til hun sovner. Kan ta heeeele kvelden. Går vi ut av rommet kommer hun tassende etter. Også hvis vi ser tv, bretter tøy, e.l med døren åpen. Hun vil ikke være alene! Har vi prøvd å stå unna senga griner hun til hun kaster opp... er dette vanlig? Tips? Bittelitt frustrerende å aldri ha voksentid. Anonymkode: 09f86...c0d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Sover hun mye på dagen? Vi kutta ut dagdupp i den alderen pga samme problemstilling Anonymkode: a098e...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Jeg pleide å ligge inntil han og da sovnet han fort. Men barnet bør være trøtt og du bør være våken Anonymkode: edd25...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sover hun mye på dagen? Vi kutta ut dagdupp i den alderen pga samme problemstilling Anonymkode: a098e...3b0 Dessverre, har prøvd det også, hjelper ingen ting.. nå er hun tilbake på en times søvn på dagen, ellers så blir hun overtrøtt. Anonymkode: 09f86...c0d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg pleide å ligge inntil han og da sovnet han fort. Men barnet bør være trøtt og du bør være våken Anonymkode: edd25...a0d Vi gjør det hver kveld 😂 Og hun sovner ikke før vi later som vi sover 🙈 Enten så fikler hun med håret mitt, klapper pappaen, osv, men det tar ca en time - halvannen å legge henne. Vi begynner syv, som regel er vi ute åtte, ofte ni. 😥 Anonymkode: 09f86...c0d
Vimsepetra Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi gjør det hver kveld 😂 Og hun sovner ikke før vi later som vi sover 🙈 Enten så fikler hun med håret mitt, klapper pappaen, osv, men det tar ca en time - halvannen å legge henne. Vi begynner syv, som regel er vi ute åtte, ofte ni. 😥 Anonymkode: 09f86...c0d Når frøkna mi er i det lunet, setter jeg på alarm på telefonen og legger meg til å sove selv. 😂 Det virker som at hun først da faller til ro selv, når jeg har sovnet. (Hun sover i alle fall søtt når jeg våkner igjen. 😂) 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Vær der til hun sovner. Den er kort den tiden hun er liten. I morgen er den over. Anonymkode: 0173b...773 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun vil bli lest for, og så ønsker hun at vi blir hos henne til hun sovner. Kan ta heeeele kvelden. Går vi ut av rommet kommer hun tassende etter. Også hvis vi ser tv, bretter tøy, e.l med døren åpen. Hun vil ikke være alene! Har vi prøvd å stå unna senga griner hun til hun kaster opp... er dette vanlig? Tips? Bittelitt frustrerende å aldri ha voksentid. Anonymkode: 09f86...c0d Da ville jeg forsøkt å legge barnet tidligere. De aller, aller fleste barn som sliter med å sovne er overtrøtte. Legg henne 1/2 time tidligere. Les for henne med rolig stemme i monotont stemmeleie mens du har kroppskontakt (alt fra å ligge ved siden av henne i senga til å stryke henne over håret eller en hånd på magen, fritt valg - gjør det som roer henne og ikke får deg til å sovne) i et rom som mest mulig er mørkt. Fortsett å lese og behold kroppskontakt til barnet sovner. Anonymkode: d1daa...c0e 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Når legger du henne da? Anonymkode: d4045...d2b
Gjest GoldenLioness Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 (endret) Min går igjennom slike perioder. Noen ganger er det skikkelig ille og da er det fordi han er redd/har mareritt etc. Eneste stedet han finner ro da er i sofaen i ammekroken. Vi har sjeselong der og da må han ligge der ved siden av meg og sovner som oftest veldig kjapt. Han må ligge i ro og ikke tulle eller prøve å gå ut av sofaen. Da ryker han rett opp i sengen og det vet han. Men av og til trenger han rett og slett ekstra nærhet og trygghet så istedenfor at hele kvelden tilbringes på rommet hans der han uansett ikke finner ro og er hysterisk så kan jeg i det minste slappe av litt med TV mens han er avslappet. Andre ganger er det klaging, men takler ikke at vi forlater rommet. Da ligger setter jeg meg ned på gulvet ved siden av sengen hans, men jeg gir han ikke opperksomhet. Bare sitter der stille og finner da finner han roen relativt kjapt fordi han vet jeg er der. Men null snakk, kos eller noe tull. Er helt stille. Gir jeg oppmerksomhet så eskalerer han. Lar han klagd og rope litt, men responderer ikke. Han gir fort opp og legger seg ned. Så flytter jeg meg nærmere og nærmere døren for jeg går ut. Noen ganger er ikke det nok. Da henter jeg madrass og legger meg ved siden av sengen hans og legger meg til å sove. Da legger han seg også ned og sovner temmelig kjapt. Min har fremdeles sprinkelseng. Han føler seg trygg oppi der samt at vi forhindrer at han går ut av sengen i periodene der søvnen er ekstra vanskelig. Han har hatt problemer med søvn ved hvert utviklingssprang. Da skjer det så mye nytt og han blir ekstra urolig. Skjedde ved 8 mnd, barnehagestart 1 år, rundt 18 mnd, så 2 år og igjen nå 2,5 år. Han legges 19 hver kveld. Sover ca. 1-1 1/2 time dupp, aldri etter 14.00. Endret 3. februar 2018 av GoldenLioness
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå