Gå til innhold

Hvordan få barnet på potta?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min lille sønn på 2,5 år vil ikke sitte på potta. Det går greit med klær på, men han vil ikke sitte der uten klær. Det blir bare en masse skriking. Skal jeg tvinge han på potta, eller vente til han gjør det frivillig? Han går i barnehage, og de har sagt at de har "pottestund" der barna får "trent" seg, men jeg er litt usikker hva jeg bør gjøre hjemme. Kanskje synes de også at han burde blitt mere "renslig"...Har ikke tatt dette opp med barnehagen i det siste, men nå begynner han i en ny avdeling for større barn. Men her lurer jeg først og fremst på hvordan andre gjør dette hjemme hos seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han skal ha pottetrening kan du prøve å gjøre det til noe positivt. F.eks, når han titter på barne - TV. Ellers kan du jo prøve å gi han noen leker mens han sitter på potte, slik at han får en positiv opplevelse. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på med dette og nå. Potten står fremme hele tiden og datteren vår på 2,8 år sitter på den når hun vil. Ikke før. Da tar hun av seg alt av klær og så bleien og så sitter hun seg ned.

Hvis ikke han vil sitte på potta uten klær så ville jeg bare ventet og se.

La han holde på i sitt tempo, for dette vil ta tid.

Ta tiden til hjelp og slapp av i mellomtiden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hoppet over potta og gikk rett på doen vi. Sønnen min ville absolutt ikke sitte på den potta, og jeg ville ikke tvinge han. Så det det ble til var at han bestemte alt dette selv, og plutselig var han helt tørr. Ville han gå med bleie, greit. Moren min prøvde å tvinge han til å gå uten, men det som skjedde var at han fikk helt panikk i tilfelle det ikke var flere bleier igjen osv.

Jeg bekymret meg veldig over dette, men som sagt plutselig så var det over.. Ikke stress med dette, men snakk om det og spør barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...