Gå til innhold

Hvor går egentlig grensa på redigering av profilbilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bekjent som skryter noe fælt om hvor bra det går på tinder, og at han hele tiden får matcher. Spurte om jeg kunne få se på profilen, og det var helt åpenbart at han brukte tungt redigerte profilbilder. Mener han kjører dem gjennom en eller annen app som rett og slett gjør deg finere. Fjerner rynker, får alt av hår til å se tykkere ut, endrer litt på øyenfasong, kjeve, osv. 

Sa det rett ut til han, at dette ligner jo nesten ikke på deg. Han svarte med at "alle" bruker slikt, og at kvinnfolka uansett ikke sa noe når de endelig møttes / snappet hverandre. 

Hvor går egentlig grensen til hva som er riktig? Hadde jo vært dritflau om jeg hadde brukt tungt redigerte bilder, da du uansett må møte folk i virkeligheten. 

Anonymkode: 73c10...e71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du endrer form, og fjerner eller legger til ting så du ikke ligner på deg selv. Jeg endrer kun kontrast, og til sort-hvitt / noir. 

Anonymkode: fe466...d33

• Liker 2
Skrevet

Ofte ser man at det er redigert eller jeg ser det i hvert fall. Synes ikke det er positivt når det endrer hvordan man ser ut. 

Når jeg redigerer et profilbilde så går det på lysstyrke og slike ting, men annen redigering virker meningsløst. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg redigerer lysstyrke og kontrast, men aldri noe fysisk på ansiktet mitt. En gang fant jeg en fyr på sukker som var veldig kjekk på profilbildet (han hadde selvsagt bare ett), og da jeg møtte han i virkeligheten tenkte jeg bare wtf. Det var nesten ikke mulig å se det var samme person. Bildet må ha vært et meget heldig øyeblikk i tillegg til en tur gjennom diverse redigeringsprogram. Det er aldri smart å redigere deg selv til en person du ikke er. Ikke fordi folk er så utseendefiksert, men fordi det sier mye om deg som person

Anonymkode: 1e935...731

• Liker 2
Skrevet

Redigerer aldri. Vet jeg ser smellvakker ut med rett lys og kontraster, men det gjør alle. Det er ikke meg. Jeg kjører uredigert. Skulle ønske folk gjorde det samme så kaster jeg ikke bort tiden.

Anonymkode: 5b06a...131

Skrevet

Haha:fnise: det er jo bare morsomt. Spesielt at han ikke ser problemet med det bare fordi damene er høfflige og ikke sier: shit så stygg du er i virkeligheten.

Anonymkode: e7b31...a31

• Liker 3
Skrevet

Redigerer gjerne bort kviser. Ikke alle, du ser tydelig at jeg fortsatt har hudtypen, men gjerne de mest synlige og de minst vakre. 

Anonymkode: a66b2...142

Skrevet

Jeg redigerer aldri bilder. Synes det blir helt feil og egentlig litt fjollete men kan forstå det om det er et objekt som ikke passer inn som man ønsker å fjerne for eksempel. 

Anonymkode: 026eb...5d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...