AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Finnes det en eller annen form for kake som smaker godt uten heving. Jeg har verken bakepulver, natron, egg eller penger til å kjøpe noe av dette, men har lyst på kake... Finnes det noe annet man kan bruke for å få det til å heve? Anonymkode: 2b5de...c98
Kinder Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Pannekake (gjerne med sjokoladesmak). Om du fyller det med krem og bær eller sjokoladekake blir det jo som en slags kake. Eller lag et pannekaketårn, der du fyller lagene med diverse.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Hvis du ikke har penger til å kjøpe det du nevner, er det ikke så mange andre ingredienser til en kake du kan kjøpe.... Da må du ta av det du har i skapet. Egg brukes jo i det meste, inkl. pannekaker og vafler. Anonymkode: d8fe8...b27
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Hvis du har gjær kan du lage gjærbakst, - boller, kanelsnurrer etc. Anonymkode: d8fe8...b27
Kinder Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har penger til å kjøpe det du nevner, er det ikke så mange andre ingredienser til en kake du kan kjøpe.... Da må du ta av det du har i skapet. Egg brukes jo i det meste, inkl. pannekaker og vafler. Anonymkode: d8fe8...b27 Ah, leste feil, så ikke at ts ikke hadde egg heller. Men kan prøve å lage pannekaker uten noe form for heving. Eventuelt spørre en nabo om å låne en ts bakepulver eller ett egg.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Jeg stemmer også for pannekaker, eller en eller annen form for kjeks. Anonymkode: c2b9b...dc2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det en eller annen form for kake som smaker godt uten heving. Jeg har verken bakepulver, natron, egg eller penger til å kjøpe noe av dette, men har lyst på kake... Finnes det noe annet man kan bruke for å få det til å heve? Anonymkode: 2b5de...c98 De eneste hevemidlene jeg kan tenke på, og som ikke er egg, bakepulver eller natron, må være gjær eller hornsalt/hjortetakksalt eller cream of tartar (vinstein). Spørsmålet er vel heller: Hva har du? - det er jo ikke sikkert du har noe som det kan lages kake av overhodet. Anonymkode: d0d82...bd5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 Takk for forslagene! Tror jeg går for pannekake-kake, det var jo smart! Og det er det eneste jeg har ingredienser til ts Anonymkode: 2b5de...c98
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for forslagene! Tror jeg går for pannekake-kake, det var jo smart! Og det er det eneste jeg har ingredienser til ts Anonymkode: 2b5de...c98 Hva slags ingerdienser har du i hus? Anonymkode: 4b28c...d22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå