AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Jeg får eksem av kulda og har enda ikke funnet noe som fungerer. Jeg har veldig sensitiv hud og reagerer på flere av de typiske kuldekremene, mens flere av kremene som skal roe ned huden er vannbaserte og gjør ting verre i kulda Noen som har tips? Anonymkode: 1a596...0a7
Djungelvrål Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Bland olivenolje og en god og fet krem f.eks Aderma, Smør inn et tykt lag over hele kroppen, gjør det gjerne før jeg legger meg. Funker når det er på det verste. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Geitemelk såpe Supert for eksemhud Anonymkode: b7c96...027 1
Djungelvrål Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Geitemelk såpe Supert for eksemhud Anonymkode: b7c96...027 Hvis den inneholder SLS er den nok ikke det.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Hvis den inneholder SLS er den nok ikke det. Inneholder kun fersk geitemelk, "saponified" kokosolje, olivenolje, "red palm oil" " rundt de ordene jeg ikke helt klarer å oversette til norsk Anonymkode: b7c96...027
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 40 minutter siden, AnonymBruker said: Geitemelk såpe Supert for eksemhud Anonymkode: b7c96...027 Har du link til den? Tusen takk for tips begge to Anonymkode: 1a596...0a7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Bendsoap.com selger i hvertfall veldig ren geitemelkssåpe. Anonymkode: 3d059...f81 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Alltid ha på klær over rammede områder, smør ofte når du er inne og ha aldri ull innerst mot kroppen på rammede områder. Bruk rene oljer i bad/dusj. Begrens dusj, bad og såpebruk til det nødvendige. Kjøp deg engangshansker til bruk inne så du skåner hender ved oppvask, husvask og annet. Da unngår du å vaske hender så ofte. Sov med allergihansker med masse krem. Aderma er bra. Kuldekrem inneholder ofte vann og gjør derfor saken verre. La være å bruke krem ute og gå bare med hansker/votter eller finn en som er veldig fet og uten vann som du smører på minst 30 minutter før du skal ut. Kuldekrem gjør ofte vondt verre her. Har ganske sensitiv hud som tåler veldig lite. Kan som regel kun bruke Aderma og andre produkter som er laget til babyer fordi jeg får reaksjon på det meste, inkludert en del av kremene som er laget nettopp mtp å forebygge eksem. Sørger for alltid å ha hansker eller votter på og smører meg 5-6 ganger daglig når jeg smører barna. Sover med hansker og bruker hansker til vask, oppvask og bleieskift. Bruker våtservietter til å tørke inni hånden når jeg kun er litt skitten å føler for å vaske hender fordi håndflaten tåler mer. Anonymkode: 29240...a50 1
Gjest N-Nøff Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får eksem av kulda og har enda ikke funnet noe som fungerer. Jeg har veldig sensitiv hud og reagerer på flere av de typiske kuldekremene, mens flere av kremene som skal roe ned huden er vannbaserte og gjør ting verre i kulda Noen som har tips? Anonymkode: 1a596...0a7 Vottet...
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 Takker for alle tips Anonymkode: 1a596...0a7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 2 hours ago, Neinøff said: Vottet... Det blir litt vanskelig å gå med votter i ansiktet I tillegg til hendene får jeg på haken, rundt munnen, tinningene og kinnene. Anonymkode: 1a596...0a7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt vanskelig å gå med votter i ansiktet I tillegg til hendene får jeg på haken, rundt munnen, tinningene og kinnene. Anonymkode: 1a596...0a7 Hihi. Beklager. Hmm... Har du prøvd et heavy lag med pudder? Anonymkode: 1b063...784
Gjest N-Nøff Skrevet 3. februar 2018 #13 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hihi. Beklager. Hmm... Har du prøvd et heavy lag med pudder? Anonymkode: 1b063...784 UPS.. det er meg
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #14 Skrevet 3. februar 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt vanskelig å gå med votter i ansiktet I tillegg til hendene får jeg på haken, rundt munnen, tinningene og kinnene. Anonymkode: 1a596...0a7 Du må bruke buff av ull når du er utendørs. Mot eksem må du smøre med kortison. Anonymkode: 13c39...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå