AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Teller dere med krydder også? Slik som kanel, chilikrydder osv? Anonymkode: 34ba8...9e6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Okei. Det er det ikke noe poeng i? Anonymkode: 34ba8...9e6
penny_ Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei. Det er det ikke noe poeng i? Anonymkode: 34ba8...9e6 Du kan jo prøve å veie kanelen du spiser neste gang og se hvor "mange" gram det blir. Tror du må ha en høypresisjonsbrevvekt for å få det til. Ett gram inneholder 2,5 kcal. Du klarer ikke å regne ut din egen forbrenning så nøyaktig at noen gram krydder per dag har noe å si. https://www.google.no/search?q=kalorier+i+krydder&oq=kalorier+i+krydder&aqs=chrome..69i57j0l5.1889j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Okei. Takk for svar. Te og kaffe inneholder vel heller ikke særlig med kcal!? Anonymkode: 34ba8...9e6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 Jeg har alvorlig spiseforstyrrelse som jeg har lved meg i ver 20 år og jeg må innrømme at jeg har telt kalorier helt ned på nivået med kalorier i salatblader,men når det kommer til krydder som kanel og chili har har det aldri falt meg inn å telle. Og jeg må også innrømme at alarmbjellene ringer når jeg leser innlegget ditt Anonymkode: 9a290...bd6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har alvorlig spiseforstyrrelse som jeg har lved meg i ver 20 år og jeg må innrømme at jeg har telt kalorier helt ned på nivået med kalorier i salatblader,men når det kommer til krydder som kanel og chili har har det aldri falt meg inn å telle. Og jeg må også innrømme at alarmbjellene ringer når jeg leser innlegget ditt Anonymkode: 9a290...bd6 Jeg har ikke peiling på om krydder inneholder mye kcal for jeg finner så lite om det. Slik som tacokrydder inneholder jo en del, og da tenkte jeg kanskje at mye annet krydder gjør det også. Teller alt som har kcal i seg jeg, både salat, paprika og agurk. Gidder aldri veie det opp, men jeg slenger det med. Det også. Og ja jeg sliter med overspising, kan spise fryst kake osv og fått hjelp for det. Så er faktisk lege som har rådet meg til å planlegge måltider og telle kcal. Så ingen grunn til bekymring. Anonymkode: 34ba8...9e6
VET Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alvorlig spiseforstyrrelse som jeg har lved meg i ver 20 år og jeg må innrømme at jeg har telt kalorier helt ned på nivået med kalorier i salatblader,men når det kommer til krydder som kanel og chili har har det aldri falt meg inn å telle. Og jeg må også innrømme at alarmbjellene ringer når jeg leser innlegget ditt Anonymkode: 9a290...bd6 Å telle kalorier fra salatblader er vel ikke ensbetydende med at man har spiseforstyrrelse? 😓
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, VET skrev: Å telle kalorier fra salatblader er vel ikke ensbetydende med at man har spiseforstyrrelse? 😓 Nei, det er det ikke. Denne personen sliter selv, og mener det sikkert godt. Anonymkode: 34ba8...9e6 1
penny_ Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alvorlig spiseforstyrrelse som jeg har lved meg i ver 20 år og jeg må innrømme at jeg har telt kalorier helt ned på nivået med kalorier i salatblader,men når det kommer til krydder som kanel og chili har har det aldri falt meg inn å telle. Og jeg må også innrømme at alarmbjellene ringer når jeg leser innlegget ditt Anonymkode: 9a290...bd6 Det er forskjell på å være redd for å få i seg for mye kalorier og å telle kalorier utelukkende fordi man skal ned i vekt, holde vekta eller gå opp.
penny_ Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Okei. Takk for svar. Te og kaffe inneholder vel heller ikke særlig med kcal!? Anonymkode: 34ba8...9e6 Les på pakken.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 Nei, jeg teller ikke krydder. Men bare en kommentar til de som syns det er hysterisk å telle kalorifattige grønnsaker: selv gjør jeg alltid dette, ikke pga de få kaloriene, men fordi appen jeg bruker også teller næringsstoffer, og jeg liker å se at jeg får nok vitaminer og mineraler i kosten. Feks 60 gram paprika inneholder nesten ikke kalorier, men dekker hele dagsbehovet mitt for C-vitamin. Anonymkode: cc1c1...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 11 timer siden, VET skrev: Å telle kalorier fra salatblader er vel ikke ensbetydende med at man har spiseforstyrrelse? 😓 Nei.Og det har jeg ikke sagt heller,men når man er på det nivået hvor man teller kalorier i salatblader tør jeg å påstå at man har et litt anstrengt forhold til mat.Noe man kan ha uten at dedt nødvendigvis er en full blown spiseforstyrrelse Anonymkode: 9a290...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå