Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem som jeg håper noen der ute kan hjelpe meg med eller komme med tips hvordan jeg skal løse:

1 år siden ble samboeren kjent med en mann på en jobb, hun av og til gjør regnskap til. De fant tonen fort, og utvekslet da Snap accounts med hverandre.  Dette var noe hun sa til meg, og noe som jeg aksepterte.

Hun har vært veldig hemmelighetsfull med telefonen sin etter at de ble kjent. Ser at hun får en god del snaps fra han, og hun sier at det er kun jobb relaterte snaps. I August i fjor var vi på hytta og da var hun minste sjuk. Hun ville ikke sove, så det ble en våken natt på meg. Klokka 0300 på natta, ser jeg at hun får en snap av den nye vennen (vil kalle han mr. Hage). Med min nysgjerrighet klarer ikke å la være å se på den (vet det er feil av meg), og da er det en snap av en bar overkroppsbilde av mr. Hage. Dette er noe jeg synes var kjempe ekkelt og sier til min samboer hva jeg så, og hva jeg gjorde. Hun bekrefter at det ikke er noe mellom dem. Hun sier også at de kun bruker snap til å kommunisere på en profesjonell måte. Hun sier også at det kun kommuniseres på dagtid, og litt på kvelden. Ikke i helgene.

Rett før jul, var vi fest sammen. Ser at hun driver å sender bilder av seg selv til noen, men trodde ikke det var til Mr.Hage. Telefonen la på bordet og jeg ser det kommer masse snaps fra han.. Da mener jeg vel at det ikke er på en profesjonell skala mer. Noe jeg tar opp med henne. Hun sier at det var engangstilfelle siden han «også» var ute på byen. Noe som jeg tror på.

I Januar i år, fikk jeg nok. Når hun sender snaps til meg, er dette jeg kaller for «masse produserte» snaps. Ingen er personlige og mange er av hennes fjes som smiler eller gjør grimaser. Rett før jul, tok jeg notat av hvor mange snap hun hadde og på 1 mnd, hadde det antallet økt betraktelig. Jeg konfronterte henne med dette, men hun sa fremdeles at de kun kommuniseree på hverdagene og ikke i helgene. Det som skjedde på festen, var et engangstilfelle. Jeg forteller henne at jeg synes det er kjempe ekkelt, men hun svarer at det er kun jobb relatert.  Jeg sier at jeg har problemer med å tro på dette. Å ber henne vise meg på snap, om de hadde en «streak» og det hadde de. Den var godt over to siffret. Det betyr jo at de ha snapet masse i helgene og at hun lyger til meg.

Da jeg så dette, fikk jeg kroppslig reaksjon. Jeg ble kvalm og begynte å skjelve. Var nesten på gråten.

Jeg vil ikke at hun skal bryte kontakt med Mr.Hage, men etter 17 år føler jeg et svik. Jeg er skuffet og veldig lei meg.

Tenker på å kanskje avslutte forholdet. Hva tenker dere om saken? Har 2 barn sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker at du må til bunns i hva dette egentlig er, før du bestemmer deg for om du vil avslutte eller ikke.

Endret av Jentadi
  • Liker 1
Skrevet

Dette er IKKE greit i det hele tatt

• Liker 9
Skrevet

Ikke OK. 

Du kan si at enten så legger du alle kortene på bordet, ellers så flytter jeg ut.

Hennes oppførsel må få en konsekvens, så hun innser hva som er OK og ikke. 

Anonymkode: 7f06c...f26

• Liker 5
Skrevet
40 minutter siden, Jentadi said:

Jeg tenker at du må til bunns i hva dette egentlig er, før du bestemmer deg for om du vil avslutte eller ikke.

Har så forferdelig vondt i magen! Vet ikke hva jeg skal gjøre heller faktisk mer mot å bare avslutte forholdet. Det er sånt et svik som har laget et så stort sår i min selvfølelse og min tro på oss to 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lei_seg_81 skrev:

Har så forferdelig vondt i magen! Vet ikke hva jeg skal gjøre heller faktisk mer mot å bare avslutte forholdet. Det er sånt et svik som har laget et så stort sår i min selvfølelse og min tro på oss to 

Det virker som om det er mye her du ikke vet. Tenk om ting ikke er så ille som du frykter? Vil du ikke sjekke opp i det først? Det kan hende du likevel kommer til konklusjonen om å gå, men da er du i alle fall sikker på at det var en informert avgjørelse. Sånne avgjørelser bør ikke tas når magen verker som verst.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt en samtale med henne. Det resulterte at hun slettet mr. HAGE fra sin snap. Det var ikke det jeg ville. Jeg har sagt at jeg føler et svik, men hun forstår ikke hvorfor... 

Skrevet

Jeg tok opp en lignende sak med samboeren min. Han sa de pratet i jobbsammenheng, og jeg var egentlig fornøyd med det. Senere åpnet han ikke snappene fra henne dersom jeg så på, og hun kom også på toppen av topplisten hans. På dette punktet begynte jeg å bli sjalu, og spurte om de tidligere hadde hatt sex. Da svarte han ja, men dette var selvfølgelig før vi ble sammen. Han så forsatt ikke problemet, for de var da kun venner.

Jeg satte han i mine sko, å spurte han rett ut: Om jeg hadde hatt sex med en fyr lenge før vi ble sammen, og senere møtt han i jobbsammenheng. Hva hadde du følt da? Om jeg skjulte meldingene jeg fikk fra han, hva hadde du følt da? Om jeg hadde snappet mer med han, en du som er kjæresten min, hva hadde du følt da? Det tok han en liten stund, men til slutt forsto han hvor dum han hadde vært. Fra hans side var det helt uskyldig, og hensikten var definitivt ikke å være utro etc. Det tror jeg på. Han stoppet all kontakt med kvinnen på fritiden, og har flere ganger beklaget seg i ettertid. Han forsto bare ikke hvordan det kunne føles for meg, når det var så uskyldig ment fra han.

Ta det opp med henne på en fin og rolig måte, for på slutten av dagen så er det jo ikke greit. 

Anonymkode: 2aff6...cda

• Liker 7
Skrevet

Det her er vel ikke noe man trenger å komme til bunns i.

Hun lyver deg rett opp i ansiktet og sier det kun er profesjonelt, men får halvnakne bilder midt på natta?

Hun har jo allerede gjort noe galt, så det eneste du kan gjøre her er å finne ut om du har lyst til å gå videre i forholdet. Det er sårbart å rykke opp siden dere har barn. Personlig hadde jeg vært long gone! Hadde aldri funnet meg i noe sånt.

• Liker 3
Skrevet

Men er dette utroskap i deres øyne? 

Gjest N-Nøff
Skrevet
2 minutter siden, Lei_seg_81 skrev:

Ikke å få bilder av en bar overkropp. Hun velger jo ikke å få bildet. Men om hun er seksuelt interessert i ham blir det noe annet... det er jo spørsmålet da...

Skrevet
1 time siden, Lei_seg_81 skrev:

Med infoen du har kommet med her så hadde dette vært uakseptabelt for meg. Folk er forskjellige og har forskjellige grenser. Jeg er en veldig lite tilgivende person, men du tenker kanskje annerledes.

• Liker 3
Skrevet

Utroskap eller ikke - du har sagt til dama di at det er ubehagelig for deg, og hun respekterer ikke det. Forstår godt at det er merkelig for deg at dama di har en "kollega" hun snapper så utrolig mye, og i tillegg mottar overkropp-bilder av. Da er det jo åpenbart at hun lyver om relasjonen de har, ettersom "kun kollegaer" ikke sender slike snaps til hverandre. Og ikke i den mengden heller! 

Jeg tror nok du er en god del eldre enn meg, ettersom du har vært sammen med denne kvinnen så lenge. Så hvem er jeg til å gi råd? Men det jeg har lært etter flere forhold, er at om noe "skurrer" så er det som regel en berettiget grunn til det. Jeg tenker at om jeg hadde bekymret meg for min kjæreste og en annen på snap, hadde jeg ganske sikker hatt god, legitim grunn til det. Det trenger ikke å bety at dama di har tenkt å ta steget videre og gjøre noe med denne fyren, intensjonen hennes vet vi jo ikke. Det kan jo hende at hun bare, etter mange års forhold, trenger litt oppmerksomhet fra andre kanter osv. Kanskje hun savner singellivet littegrann innimellom. Det gjør det uansett ikke OK å lyve og snike seg bak ryggen på deg... Hun respekterer jo ikke ditt synspunkt.

Hvordan du definerer dette eller ei - herfra er det bare du som kan bestemme hva du ønsker å gjøre med det. Personlig har jeg aldri vært en fan av såkalt "tvungen atferd". Jeg liker å ikke å tvinge folk til noe de åpenbart ikke vil. Jeg tror, hvis jeg var deg, at jeg hadde pakka tingene mine og gått.

Anonymkode: 5399c...980

• Liker 2
Skrevet

Seriøst? Skal partner få bestemme hvem man har på snap? Hvorfor skal man ikke kunne snappe med en kollega i helgene?

Anonymkode: 04ca5...f3a

• Liker 1
Skrevet

Vært i samme sko som deg.

Bare dette var en gutt som fant ei randomjente.. jeg kasta opp.. ba han dra til helvete å aldri vise seg igjen.. sann mine ord.. det blir IKKE bedre.. hører han er likedan enda.. 2 år siden brudde..

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Skal partner få bestemme hvem man har på snap? Hvorfor skal man ikke kunne snappe med en kollega i helgene?

Anonymkode: 04ca5...f3a

En skal ikke bestemme det, men det er lov å tenke seg om og ta hensyn.

Eneste en kan bestemme er om en vil godta det eller gå.

Anonymkode: d2eba...02c

Skrevet

Jeg hadde en eks som holdt på slik. Å nei da, var heeelt uskyldig i forb. M jobb. Helt til jeg ferska dem i senga sammen. 

Anonymkode: 9e314...3c1

• Liker 2
Skrevet

Å slette han fra snap gjør ikke at problemet forsvinner. Problemet her er jo at hun har brutt din tillit, løyet og satt forholdet på spill. Hun må jo forstå at det er ikke så enkelt å bare slette han. Hun må innse sine feil og jobbe med forholdet. Bygge opp tilliten igjen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke kalt dette for utroskap, men det er helt klart et tillitsbrudd og utrolig dårlig gjort... veldig i gråsonen dette. Jeg hadde ikke godtatt det. Jeg ville gjort det slutt. 

• Liker 1
Skrevet

Du tar telefonen hennes, går innpå snap, redigerer ditt snap navn til hans navn, og skifter på han. Og vips får DU snappane som egentlig skulle til han andre ✌🏼 

Anonymkode: 6063d...cb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...