Gå til innhold

Noen som mealprepper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere i matboksen? Og blir ikke kjøttet ekkelt å spise når det har vært i en boks flere dager på rad?

Anonymkode: 77189...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke på måten de liker å vise på youtube. Prøvde noen ganger, men etter 2-3 dager i en boks er ikke smaken god. 

Det jeg gjør er å rense og skjære opp gulrøtter, brokkoli og andre grønnsaker, slik at man enkelt kan ta litt av dette som snack. Jeg kan koke opp og skrelle 6-7 egg, som bruk til pålegg eller salt noen dager fremover. Jeg kan steke opp et-par kyllingfileter, som også brukes til i salat til lunsj. Og jeg lager mueslibarer, pai, en gryterett (fryses) mm, slik at vi enkelt kan ta et rakst måltid utover i uka.  Baker også gjerne mye når jeg først er i gang, og fryser ned. 

Anonymkode: bdd9c...073

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke på måten de liker å vise på youtube. Prøvde noen ganger, men etter 2-3 dager i en boks er ikke smaken god. 

Det jeg gjør er å rense og skjære opp gulrøtter, brokkoli og andre grønnsaker, slik at man enkelt kan ta litt av dette som snack. Jeg kan koke opp og skrelle 6-7 egg, som bruk til pålegg eller salt noen dager fremover. Jeg kan steke opp et-par kyllingfileter, som også brukes til i salat til lunsj. Og jeg lager mueslibarer, pai, en gryterett (fryses) mm, slik at vi enkelt kan ta et rakst måltid utover i uka.  Baker også gjerne mye når jeg først er i gang, og fryser ned. 

Aha ok. Men det å legge maten i matboks i kjøleskap er ikke bra?

Skrevet

Veldig sjelden at jeg mealprepper. Og gjør jeg det er det kun for én dag av gangen, rett og slett fordi jeg blir drittlei og fordi smaken blir annerledes. Det vil si at jeg lager det jeg skal spise dagen før. Bruk tette glassmatbokser, de er best! 

Skrevet
Akkurat nå, saltyliquorice skrev:

Veldig sjelden at jeg mealprepper. Og gjør jeg det er det kun for én dag av gangen, rett og slett fordi jeg blir drittlei og fordi smaken blir annerledes. Det vil si at jeg lager det jeg skal spise dagen før. Bruk tette glassmatbokser, de er best! 

Hjertelig. 

Så det å mealpreppe for 4 dager fram smaker bæsj de siste dagene?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjertelig. 

Så det å mealpreppe for 4 dager fram smaker bæsj de siste dagene?

Det vil jeg tørre å påstå, spesielt kylling o.l. Huff 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha ok. Men det å legge maten i matboks i kjøleskap er ikke bra?

Kommer an på hva det er. Men smaken forringes gradvis, og som allerede poengtert, man blir ofte vanvittig lei allerede på dag tre. Prøv deg litt frem, se hva som virker for deg. Men ikke gå rett på en tre-måltider-om-dagen-i-fem-dager greie. 

For meg handler måltidsprepping om at vi sparer litt tid i hverdagen, og at jeg effektiviserer tiden jeg bruker på kjøkkenet og uansett må vaske opp (bake mye på en gang, kutte ekstra gulrøtter for kjøleskapet når jeg likevel fikser til middag, lage en trippel porsjon gryterett eller pasta...)  

Skrevet

Jeg synes det blir helt grei kvalitet på det jeg prepper. Ovnsstekt kylling torsk laks eller storfekjøtt, ovnsstekt søtpotet, kokt brun ris eller pasta, kokte grønnsaker  (brokkoli, blomkål, gulrøtter, sånne lange grønne bønnesaker) også tar jeg på litt ketchup, sennep, sriracha, eller soyasaus når jeg har varmet det opp igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...