AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Hva har dere i matboksen? Og blir ikke kjøttet ekkelt å spise når det har vært i en boks flere dager på rad? Anonymkode: 77189...36d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Ikke på måten de liker å vise på youtube. Prøvde noen ganger, men etter 2-3 dager i en boks er ikke smaken god. Det jeg gjør er å rense og skjære opp gulrøtter, brokkoli og andre grønnsaker, slik at man enkelt kan ta litt av dette som snack. Jeg kan koke opp og skrelle 6-7 egg, som bruk til pålegg eller salt noen dager fremover. Jeg kan steke opp et-par kyllingfileter, som også brukes til i salat til lunsj. Og jeg lager mueslibarer, pai, en gryterett (fryses) mm, slik at vi enkelt kan ta et rakst måltid utover i uka. Baker også gjerne mye når jeg først er i gang, og fryser ned. Anonymkode: bdd9c...073
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke på måten de liker å vise på youtube. Prøvde noen ganger, men etter 2-3 dager i en boks er ikke smaken god. Det jeg gjør er å rense og skjære opp gulrøtter, brokkoli og andre grønnsaker, slik at man enkelt kan ta litt av dette som snack. Jeg kan koke opp og skrelle 6-7 egg, som bruk til pålegg eller salt noen dager fremover. Jeg kan steke opp et-par kyllingfileter, som også brukes til i salat til lunsj. Og jeg lager mueslibarer, pai, en gryterett (fryses) mm, slik at vi enkelt kan ta et rakst måltid utover i uka. Baker også gjerne mye når jeg først er i gang, og fryser ned. Anonymkode: bdd9c...073 Aha ok. Men det å legge maten i matboks i kjøleskap er ikke bra? Anonymkode: 77189...36d
saltyliquorice Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Veldig sjelden at jeg mealprepper. Og gjør jeg det er det kun for én dag av gangen, rett og slett fordi jeg blir drittlei og fordi smaken blir annerledes. Det vil si at jeg lager det jeg skal spise dagen før. Bruk tette glassmatbokser, de er best!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, saltyliquorice skrev: Veldig sjelden at jeg mealprepper. Og gjør jeg det er det kun for én dag av gangen, rett og slett fordi jeg blir drittlei og fordi smaken blir annerledes. Det vil si at jeg lager det jeg skal spise dagen før. Bruk tette glassmatbokser, de er best! Hjertelig. Så det å mealpreppe for 4 dager fram smaker bæsj de siste dagene? Anonymkode: 77189...36d
saltyliquorice Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjertelig. Så det å mealpreppe for 4 dager fram smaker bæsj de siste dagene? Anonymkode: 77189...36d Det vil jeg tørre å påstå, spesielt kylling o.l. Huff 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aha ok. Men det å legge maten i matboks i kjøleskap er ikke bra? Anonymkode: 77189...36d Kommer an på hva det er. Men smaken forringes gradvis, og som allerede poengtert, man blir ofte vanvittig lei allerede på dag tre. Prøv deg litt frem, se hva som virker for deg. Men ikke gå rett på en tre-måltider-om-dagen-i-fem-dager greie. For meg handler måltidsprepping om at vi sparer litt tid i hverdagen, og at jeg effektiviserer tiden jeg bruker på kjøkkenet og uansett må vaske opp (bake mye på en gang, kutte ekstra gulrøtter for kjøleskapet når jeg likevel fikser til middag, lage en trippel porsjon gryterett eller pasta...) Anonymkode: bdd9c...073
VET Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Jeg synes det blir helt grei kvalitet på det jeg prepper. Ovnsstekt kylling torsk laks eller storfekjøtt, ovnsstekt søtpotet, kokt brun ris eller pasta, kokte grønnsaker (brokkoli, blomkål, gulrøtter, sånne lange grønne bønnesaker) også tar jeg på litt ketchup, sennep, sriracha, eller soyasaus når jeg har varmet det opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå