Gå til innhold

Barn, biltur og kjeks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere skal på en lengere biltur med barna, de spør om de kan få kjeks til turen. 

Hvilken type kjeks kjøper dere, og hvorfor? Ikke nødvendigvis merke på kjeksen, men smak og hva den inneholder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelagde frø- og havreknekkebrød. Fordi det er sunt, og godt å tygge på. Og ikke minst enkelt å få opp med en bilstøvsuger. 

Anonymkode: cdb93...21c

• Liker 1
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Nemlig. Tenk på at du skal gjøre bilen rein etter ungene.

Skrevet

Da kjøper jeg akkurat den kjeksen sønnen min vil ha, fordi det skjer maks en gang i året at vi er på en lengre biltur. ;)

Anonymkode: d6684...716

• Liker 6
Skrevet

Smart :) Men la oss si at dere står på bensinstasjonen, ungen er sulten og alt de har er kjeks. Hva kjøper dere?

Gjest Sugemerke
Skrevet

Noen litt salte. Innbiller meg at det hjelper mot bilkvalme.

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Den tørreste. Hvis ikke smøre de kjeksen utover bilen

Skrevet

Er det noen som velger ut fra næringsinnholdet i kjeksen?

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Nei. Her må du velge noe som gir ro i bilen, og er lett å gjøre rent. Barn i bil er unntakstilstand.

Skrevet
4 minutter siden, Aircondition skrev:

Smart :) Men la oss si at dere står på bensinstasjonen, ungen er sulten og alt de har er kjeks. Hva kjøper dere?

For min del en teoretisk situasjon - kjenner egne barn og vet de har det bedre på tur om det er jevn flyt av mat og aktiviteter. 

Om jeg står der og må velge fra hylla, blir det tørre kjeks uten, med minst mulig fyll og sukker. Av to grunner - unngå hypre barn, og unngå kliss i bilen. Eventuelt bokstavkjeks, da man kan spise en og en uten søl. 

Anonymkode: cdb93...21c

Skrevet

Nå spiser ikke ungen min kjeks, men jeg pleier å velge snacks som ikke søler så masse og så får hn en fuktig klut til å tørke seg med. :)

Gode bilsnacks-alternativer:

Ost i terninger, oliven, tørket hjerte, mårpølse (liker den fra gilde i skiver), eplebåter, paprika, agurk, gulrot, tørrfisk (den seige typen som ikke smuldrer), tørka bær, mørk sjokolade og gresshopper. :)

Anonymkode: acdb9...8f2

• Liker 2
Skrevet

Mange gode forslag, men jeg lurer på hva folk velger fra kjekshyllene i dagligvarehandelen:)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå spiser ikke ungen min kjeks, men jeg pleier å velge snacks som ikke søler så masse og så får hn en fuktig klut til å tørke seg med. :)

Ost i terninger, oliven, tørket hjerte, mårpølse (liker den fra gilde i skiver), eplebåter, paprika, agurk, gulrot, tørrfisk (den seige typen som ikke smuldrer), tørka bær, mørk sjokolade og gresshopper. :)

Det må jeg si. Vet ungen at det er gresshopper? Altså,er det en hit?

Eldste min ville først spise rød appelsin da vi sa det ble kalt blodappelsin. Noen er jo modigere enn andre. :) 

Anonymkode: 75ac2...901

• Liker 1
Gjest Tom Bäcker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tørket hjerte? Tørrfisk? Gresshopper?

Skrevet

Bixit med havre :)

Anonymkode: 75356...6e9

Skrevet

eller Siba eller hva de heter. det er vel rugkjeks.

Skrevet

hahaha...dere norske - ALLLLLLT skal bli sunt hele tiden! 

Vi lager chocolate chip kjeks før turen og de begge får sin pose som de kan kose seg med når som helst underveis.  

Anonymkode: c97f5...4e9

• Liker 6
Skrevet

Ritz, lite sukker i dem.

Ellers er kornmo en favoritt.

Skrevet

Hei, Jeanett! Vi bruker å kjøpe bokstavkjeks. 

Anonymkode: 80195...ed4

Skrevet

Styrer unna de med altfor mye sukker. Typisk barnekjeksene og kjeks med fyll eller sjokolade. Det blir mye søl også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...