Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dette?

Sykepleiere, kommende studenter og studenter? Hva er grunnen og hva bør gjøres annerledes? 

Anonymkode: a208c...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Universitet og høgskoler bør se opp til de som får gode resultater i NOKUT sin rapport, hva gjør de annerledes i undervisning enn de som kommer dårligst ut. I tillegg er det viktig at studentene forstår at dette faget må prioriteres fra første stund når de starter på 1. semester, selv om undervisningen ikke har begynt. Bruk sykepleiepluss for å få en forståelse og en pedagogisk opplevelse. Skaff deg en god kollokviegruppe og jobb hver eneste dag fram til eksamen! 
I till synes jeg dette bør være en vår-eksamen med høyere studiepoeng.

Jeg endte med C i år, og angrer på at jeg ikke startet med å bruke sykepleiepluss fra starten av, selv om jeg hadde fått masse tilbakemeldinger om at det var best. 

Anonymkode: c1bff...ea8

• Liker 1
Skrevet

Alt for liten tid på pensum

Anonymkode: d1d7c...aed

Skrevet

Herregud. Hver femte er da slett ikke høyt. På studier som faktisk krever litt "brains" er 20% et tall de fleste forelesere er fornøyd med. 

Anonymkode: d6275...ab2

• Liker 2
Skrevet

Kvinner og matte, sukk. 

Anonymkode: cdaf6...899

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og matte, sukk. 

Anonymkode: cdaf6...899

Dårlig forsøk på å irritere folk siden AFB i grunn ikke er matte. 

Uansett. Det er svært vanlig på høyskole og universitetsnivå at strykprosenten ligger på 20-30%. Dette har ingenting med kjønn å gjøre. 

Anonymkode: 56b95...740

• Liker 1
Skrevet (endret)

mange studier har 20-30% stryk. typisk universitetsstudier innen økonomi og realfag ved NTNU og UiO. profesjonstudium og lignende i de fem store fagene: fysikk, matematikk, samfunnsøkonomi, teknologi og MEDISIN (bortsett fra de norske medstudentene.. de har ikke eksamener og d er bare om å gjøre å komme inn).

på høyskolene stryker ingen uavhengig av presentrasjon...

Endret av pellepolitibil
Skrevet

lol 20% stryk er da ikke mye. I mat1110-kalkulus og lineær algebra våren 2017 ved UiO strøk rundt 50% på avsluttende eksamen. Ved exphil selvstudiumsvariant er det vanlig med rundt 40% stryk.

Anonymkode: 6c871...1fb

• Liker 4
Skrevet (endret)

typisk høyskolestudenter som klager. helt vanlig på universitetene (matikkstunge fag). på høyskolene er det høyst uvanlig men der er du jo nærmest garantert a eller b ved å møte opp også.

man gåkke på barneskolen liksom! en må være villig til å pugge! LOL!

morsomt å bivåne klagingen til administrasjon- og sykepleiestudenter. hehe. voks opp!

Endret av pellepolitibil
  • Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, pellepolitibil skrev:

typisk høyskolestudenter som klager. helt vanlig på universitetene (matikkstunge fag). på høyskolene er det høyst uvanlig men der er du jo nærmest garantert a eller b ved å møte opp også.

man gåkke på barneskolen liksom! en må være villig til å pugge! LOL!

morsomt å bivåne klagingen til administrasjon- og sykepleiestudenter. hehe. voks opp!

Rettskrivingen din tilsier hvert fall ikke at du er villig til å pugge. 

Anonymkode: 672bb...bc0

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, pellepolitibil skrev:

mange studier har 20-30% stryk. typisk universitetsstudier innen økonomi og realfag ved NTNU og UiO. profesjonstudium og lignende i de fem store fagene: fysikk, matematikk, samfunnsøkonomi, teknologi og MEDISIN (bortsett fra de norske medstudentene.. de har ikke eksamener og d er bare om å gjøre å komme inn).

på høyskolene stryker ingen uavhengig av presentrasjon...

De har eksamener på medisinstudier i Norge. 

Anonymkode: 02a2d...458

• Liker 1
Skrevet

sånn praksis-greier ja. men de er jo enkle. pluss at de har sånn der (mange har det hvertfall) reis til afrika og ta bilder av sultne afrikaere, skriv en blogg om det og få plusser i boka. man blir visstnok refleksjonert av det.

Skrevet
5 timer siden, pellepolitibil skrev:

sånn praksis-greier ja. men de er jo enkle. pluss at de har sånn der (mange har det hvertfall) reis til afrika og ta bilder av sultne afrikaere, skriv en blogg om det og få plusser i boka. man blir visstnok refleksjonert av det.

Det heter reflektert.

Anonymkode: 28403...2c8

• Liker 3
Skrevet
15 timer siden, pellepolitibil skrev:

Feil. De har skriftlige eksamener. 

Anonymkode: 8db14...95e

Skrevet

Med tanke på hvor mange sykepleierstudent på 1 året som finnes i Norge (var vel 5000 som tok eksamen) så syntes jeg ikke at det er så overraskende at så mange strøk. Som folk sier her, det er vanlig med 25 % stryk i mange andre studier.

Jeg fikk en veldig god karakter og går på en skole hvor vi fikk 7 uker på å lære oss ALT. Jeg jobbet stort sett hver dag (i tillegg til å ha en deltidsjobb ved siden av), repeterte konstant og fulgte en leseplan. Jeg hadde nok ikke klart å få en så god karakter på så kort tid om det ikke var for sykepleiepluss heller. 

My two cents: de som stryker er enten de som ikke legger nok innsats i faget, at de har feil studieteknikk som gjør at de ikke klarer å lære seg stoffet godt nok eller at de rett og slett ikke svarer på eksamen spørsmålene. 

Anonymkode: da65e...bec

Skrevet

En viktig faktor til er egnethet. Det er ikke slik at alle i Norge bør studere. 

Anonymkode: d6275...ab2

• Liker 1
Skrevet

Jeg strøk fordi jeg ble syk rett før, og kastet opp flere ganger under eksamen, så ble satt ut til å tenke i det hele tatt.

Leste og brukte sykepleie + allerede ved inntak på studiet, og elsker anatomi.

Det er mange grunner til at noen stryker, dårlig med lesing, familiesituasjon, sykdom, dårlig tid Osv. Til hver enkelt stryk står det ikke hvorfor.

Anonymkode: 16f3b...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...