Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/hordaland/politiet-og-vektere-slar-alarm-om-okt-tafsing-og-klaing-pa-byen-i-bergen-1.13897964

Sitat

– Vi ser dessverre at stadig flere unge kvinner blir utsatt for tafsing og klåing på dansegulvet og på utesteder. Vi har sett veldig mye, og dessverre har vi også opplevd voldtekter i tilknytning til utesteder i byen, sier politioverbetjent Bjørn Allan Bull Wingaard.

https://www.dagbladet.no/nyheter/venninnegjeng-angrepet-og-ranet-i-oslo/69406294#_ga=2.25766973.144587751.1516828138-1718958364.1504126865

Sitat

Kvinnen skal ha blitt slått og sparket og fratatt mobiltelefon før mennene løp fra stedet, sier operasjonsleder Christian Krohn Engeseth i Oslo politidistrikt til NTB.

Jeg gjør dessverre ikke det altså. Det kommer an på hvor jeg skal så klart, men i all hovedsak går jeg ikke ut alene, eller kun med en venninne eller to. Her på min hjemplass kan jeg gjøre det. Der er utestedene rett ved taxiholdeplassen og politiet er stort sett rett ved. Og det er generelt sett ikke noe bråk, tafsing eller annen uønsket atferd som forekommer. Skal jeg ut, feks i Oslo, så går jeg ikke uten minst en mann. Og jeg liker faktisk ikke den realiteten at jeg må det for å føle meg trygg. #120db

Anonymkode: d3316...d9c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor er det ikke noe problem. Litt sånn at alle kjenner alle og de man ikke kjenner passer på hvis det skulle skje noe.

Drar litt ut i Drammen og ikke opplevd noe negativt der heller. 

Anonymkode: 2408d...116

Skrevet

Ja, aldri vært noe problemer. Bodd i Oslo sentrum i 19 år.

Skrevet

Det er jo naturlig at det blir slik når man legger til rette for en situasjon hvor det er ekstremt mange flere menn enn kvinner ute i samfunnet? Blant unge i Norge i dag er det jo svært mange jenter som må dekke seg til og være hjemme, mens guttene går i helt vestlige klær og kan gjøre som de vil. Det blir jo en enormt skjev kjønnsfordeling av dette. 

Anonymkode: 8b218...40f

• Liker 2
Skrevet

Ja

Anonymkode: e5091...ef6

Skrevet

Ja det kan jeg fint idag, men det spørs om man kan det om 10-20 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...