AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Tror dere den estraordinære båndtvangen kommer til å vare helt inntil den faste setter inn 1.april? Snøen ligger jo lenge i skogen så jeg kan se for meg at jeg ikke kan slippe hunden igjen før september Har problemer med å gi hunden det den trenger for tida. Om sommeren sykler jeg med den, eventuelt løper. Nå kan jeg ingen av delene fordi det er for glatt så det blir farlig. Jeg kan gå på ski med hunden men det er litt vanskelig å få til i hverdagen. Har en hund som har stort behov for mosjon Livskvaliteten til hunden er sterkt redusert i båndtvangtiden. Jeg er også glad i skogens dyr så forstår vi skal ta vare på dem også. Fler som sliter? Hvordan løser dere utfordringen med hverdagsmosjon? Anonymkode: 55109...c40
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Du er bare nødt til å finne på andre ting. Båndtvangen får du ikke gjort noe med. Gå på mer ski turer feks. Om det er den eneste måten du har hjemme for å sktivisere så må du bare. Anonymkode: ff7c1...fc3 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Dra til ett av friområdene. https://www.oslo.kommune.no/natur-kultur-og-fritid/tur-og-friluftsliv/dyr-i-oslo/hundehold/#gref Eller dra lenger inn, båndtvangen gjelder vel kun utenfor ring 3. Anonymkode: c3e22...926 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere den estraordinære båndtvangen kommer til å vare helt inntil den faste setter inn 1.april? Snøen ligger jo lenge i skogen så jeg kan se for meg at jeg ikke kan slippe hunden igjen før september Har problemer med å gi hunden det den trenger for tida. Om sommeren sykler jeg med den, eventuelt løper. Nå kan jeg ingen av delene fordi det er for glatt så det blir farlig. Jeg kan gå på ski med hunden men det er litt vanskelig å få til i hverdagen. Har en hund som har stort behov for mosjon Livskvaliteten til hunden er sterkt redusert i båndtvangtiden. Jeg er også glad i skogens dyr så forstår vi skal ta vare på dem også. Fler som sliter? Hvordan løser dere utfordringen med hverdagsmosjon? Anonymkode: 55109...c40 Og dette er grunnen til ekstraordinær båndtvang, så slutt å syte: http://nab.no/nyheter/hundeeiere-skjerp-dere-flere-radyr-revet-ihjel-av-losbikkjer-de-siste-dagene/19.16193 Anonymkode: be5b8...fc7 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dette er grunnen til ekstraordinær båndtvang, så slutt å syte: http://nab.no/nyheter/hundeeiere-skjerp-dere-flere-radyr-revet-ihjel-av-losbikkjer-de-siste-dagene/19.16193 Anonymkode: be5b8...fc7 For en kjip og unødvendig kommentar. Hun er jo tydeligvis klar over grunnen til at det er båndtvang og hun overholder den. Hun spør etter hvordan man kan løse situasjonen, slik at både ville dyr og kjæledyr kan ha gode liv. Anonymkode: c3e22...926 12
Gjest N-Nøff Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere den estraordinære båndtvangen kommer til å vare helt inntil den faste setter inn 1.april? Snøen ligger jo lenge i skogen så jeg kan se for meg at jeg ikke kan slippe hunden igjen før september Har problemer med å gi hunden det den trenger for tida. Om sommeren sykler jeg med den, eventuelt løper. Nå kan jeg ingen av delene fordi det er for glatt så det blir farlig. Jeg kan gå på ski med hunden men det er litt vanskelig å få til i hverdagen. Har en hund som har stort behov for mosjon Livskvaliteten til hunden er sterkt redusert i båndtvangtiden. Jeg er også glad i skogens dyr så forstår vi skal ta vare på dem også. Fler som sliter? Hvordan løser dere utfordringen med hverdagsmosjon? Anonymkode: 55109...c40 Men det er vel ikke båndtvang i utmark? Ellers får du bruke Langline Endret 3. februar 2018 av N-Nøff
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og dette er grunnen til ekstraordinær båndtvang, så slutt å syte: http://nab.no/nyheter/hundeeiere-skjerp-dere-flere-radyr-revet-ihjel-av-losbikkjer-de-siste-dagene/19.16193 Anonymkode: be5b8...fc7 Jeg overholder alltid båndtvang, jeg er glad i naturen og er opptatt av dyrevelferd. Jeg har et problem med at hunden min ikke er egnet for å rusle i bånd, det trenger å løpe fortere enn jeg kan henge med på. Jeg er rett og slett bekymret for at hunden skal utvikle adferdsproblemer hvis den må være i bånd frem til september, og innser at jeg har et stort behov for å tilfredstille hundens behov fremover. Jeg leste artiklen, men kan ikke fatte at en vanlig hund kan ha gjort noe slikt mot vilt. Det er ikke normalt! Jakthunden skal ikke bite i stykker levende vilt, så her er det en kamphund eller en annen hund med adferdsproblemer som har vært. Jeg er ikke i tvil om at min hund kunne løpt et vilt i senk, men aldri om den ville revet i stykker levende vilt. Den tør såvidt å ta fluer og mus. Jeg holder den selvsagt i bånd likevel. Anonymkode: 55109...c40 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Du må ikke følge båndtvangen på død og liv. Syns det er en uting dette at man ikke kan tenke selv lenger. Jeg slipper hunden min året rundt selv om det er båndtvang året rundt her som jeg bor, jeg driter faktisk langt i den loven. MEN jeg ivaretar også viltet da jeg kan bruke hodet. Nå for eksempel, syns jeg jeg ser hunden min bykse avgårde etter et flygende rådyr i èn meter snø som hun drukner i. Not gonna happen De rådyra er trygge for oss nå. Anonymkode: 52ec7...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Hva med spark eller kickspark? Det finnes også brodder som du kan løpe med. Anonymkode: 52ec7...ee6 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke følge båndtvangen på død og liv. Syns det er en uting dette at man ikke kan tenke selv lenger. Jeg slipper hunden min året rundt selv om det er båndtvang året rundt her som jeg bor, jeg driter faktisk langt i den loven. MEN jeg ivaretar også viltet da jeg kan bruke hodet. Nå for eksempel, syns jeg jeg ser hunden min bykse avgårde etter et flygende rådyr i èn meter snø som hun drukner i. Not gonna happen De rådyra er trygge for oss nå. Anonymkode: 52ec7...ee6 Nei for all del, man må ikke følge norsk lov. Anonymkode: c3e22...926 8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke følge båndtvangen på død og liv. Syns det er en uting dette at man ikke kan tenke selv lenger. Jeg slipper hunden min året rundt selv om det er båndtvang året rundt her som jeg bor, jeg driter faktisk langt i den loven. MEN jeg ivaretar også viltet da jeg kan bruke hodet. Nå for eksempel, syns jeg jeg ser hunden min bykse avgårde etter et flygende rådyr i èn meter snø som hun drukner i. Not gonna happen De rådyra er trygge for oss nå. Anonymkode: 52ec7...ee6 Er det andre lover du driter i? Anonymkode: ea4fc...476 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 2 hours ago, Neinøff said: Men det er vel ikke båndtvang i utmark? Ellers får du bruke Langline Båndtvangen er pga viltet, og viltet finnes i utmark. Anonymkode: 52ec7...ee6 13
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #13 Skrevet 3. februar 2018 Just now, AnonymBruker said: Er det andre lover du driter i? Anonymkode: ea4fc...476 Ja, bruker ikke alltid bilbelte f.ex., skal si fra om jeg kommer på noe mer. Anonymkode: 52ec7...ee6
Perle Skrevet 3. februar 2018 #14 Skrevet 3. februar 2018 (endret) På 3.2.2018 den 20.28, AnonymBruker skrev: Jeg overholder alltid båndtvang, jeg er glad i naturen og er opptatt av dyrevelferd. Jeg har et problem med at hunden min ikke er egnet for å rusle i bånd, det trenger å løpe fortere enn jeg kan henge med på. Jeg er rett og slett bekymret for at hunden skal utvikle adferdsproblemer hvis den må være i bånd frem til september, og innser at jeg har et stort behov for å tilfredstille hundens behov fremover. Jeg leste artiklen, men kan ikke fatte at en vanlig hund kan ha gjort noe slikt mot vilt. Det er ikke normalt! Jakthunden skal ikke bite i stykker levende vilt, så her er det en kamphund eller en annen hund med adferdsproblemer som har vært. Jeg er ikke i tvil om at min hund kunne løpt et vilt i senk, men aldri om den ville revet i stykker levende vilt. Den tør såvidt å ta fluer og mus. Jeg holder den selvsagt i bånd likevel. Anonymkode: 55109...c40 Fonnes det ingen hundeklubb der hvor dere bor? Ved å bli medlem samt betale et kontigent får du jo tilgang på masse fasiliteter. Hundeklubben her jeg bor har fri tilgang på inngjerdet tomt som brukes til sporsøk, agilitybane og en stor gressplen/innendørs hall om viteren for ringtrening og lydighe. Endret 5. februar 2018 av Perle 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #15 Skrevet 3. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, bruker ikke alltid bilbelte f.ex., skal si fra om jeg kommer på noe mer. Anonymkode: 52ec7...ee6 Siden du driter i båndtvangloven, så er du vel enig i at grunneiere kan avlive hunden din da? Anonymkode: ea4fc...476 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #16 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Siden du driter i båndtvangloven, så er du vel enig i at grunneiere kan avlive hunden din da? Anonymkode: ea4fc...476 Eller det er vel mer riktig å si at du driter i om grunneier avliver hunden din. Anonymkode: ea4fc...476 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #17 Skrevet 3. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke følge båndtvangen på død og liv. Syns det er en uting dette at man ikke kan tenke selv lenger. Jeg slipper hunden min året rundt selv om det er båndtvang året rundt her som jeg bor, jeg driter faktisk langt i den loven. MEN jeg ivaretar også viltet da jeg kan bruke hodet. Nå for eksempel, syns jeg jeg ser hunden min bykse avgårde etter et flygende rådyr i èn meter snø som hun drukner i. Not gonna happen De rådyra er trygge for oss nå. Anonymkode: 52ec7...ee6 Helt enig. Vi slipper hunden uansett. Hun er 0 interessert i vilt. Skremmer ikke mer vilt enn det jeg gjør... Anonymkode: 3ee53...659 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #18 Skrevet 3. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Vi slipper hunden uansett. Hun er 0 interessert i vilt. Skremmer ikke mer vilt enn det jeg gjør... Anonymkode: 3ee53...659 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke følge båndtvangen på død og liv. Syns det er en uting dette at man ikke kan tenke selv lenger. Jeg slipper hunden min året rundt selv om det er båndtvang året rundt her som jeg bor, jeg driter faktisk langt i den loven. MEN jeg ivaretar også viltet da jeg kan bruke hodet. Nå for eksempel, syns jeg jeg ser hunden min bykse avgårde etter et flygende rådyr i èn meter snø som hun drukner i. Not gonna happen De rådyra er trygge for oss nå. Anonymkode: 52ec7...ee6 Loven er lik for alle. Håper dere får en saftig bot begge to og at dere i det minste holder hundene i bånd om våren. Anonymkode: c3e22...926 5
Gjest N-Nøff Skrevet 3. februar 2018 #19 Skrevet 3. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Båndtvangen er pga viltet, og viltet finnes i utmark. Anonymkode: 52ec7...ee6 Ja, viltet finnes i utmark. Men her er utmark unntatt fra loven om båndtvang.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #20 Skrevet 3. februar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ikke følge båndtvangen på død og liv. Syns det er en uting dette at man ikke kan tenke selv lenger. Jeg slipper hunden min året rundt selv om det er båndtvang året rundt her som jeg bor, jeg driter faktisk langt i den loven. MEN jeg ivaretar også viltet da jeg kan bruke hodet. Nå for eksempel, syns jeg jeg ser hunden min bykse avgårde etter et flygende rådyr i èn meter snø som hun drukner i. Not gonna happen De rådyra er trygge for oss nå. Anonymkode: 52ec7...ee6 Båndtvang hele året er det værste jeg har hørt! Her kan ikke hundens dyrevelferd forsvares, hunder trenger å slippes fri for å være hund. Heldigvis jobber NKK for dette, de er sterkt imot helårsbåndtvang Anonymkode: 55109...c40 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå