AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Skal ha tapasparty med ca 30 gjester, som er en herlig blanding av kjøttfolk, sjømatnytere og veggiser.🍗🍤🥗 Hva er din favoritt på tapasbordet? Den tingen du tar med deg også på runde to etter å ha smakt høflig på «alt» det andre?😁 Anonymkode: 0f2ce...f40
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Jeg har spist tapas bestilt fra er par ulike steder, og på hvert bord har jeg ulike favoritter. Her er i alle fall noe av det beste jeg har smakt: baconsurrede dadler, chili- og hvitløksmarinert scampi i sweet chili saus, gode kjøttboller i tomatsaus, lefseruller fylt med spekeskinke/kylling, en god tomatsalat. Ellers elsker jeg når jeg finner noe godt som overrasker meg litt. Anonymkode: 669d0...d84 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Quiche, god foccacia, aioli, sånne drueblad, ptatatas bravas, og alt som er fristyrstekt Anonymkode: ecb74...b36 1
Brunhilde Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Jeg liker (nesten) alt på tapasbord, men det jeg veldig gjerne forsyner meg flere ganger av er: Baconsurrede dadler Scampi - enten friterte eller i sweet chilisaus Torskebiter i kremet og godt krydret tomatsaus Og selvfølgelig god focaccia med hjemmelaget aïoli, det kan jeg både starte, spise underveis og avslutte med. Til gjengjeld rører jeg ikke den forbannede capresen som nesten alltid er en stor del av et tapasbord. Det smaker jo ikke noe?! 1
FluffyJuggernaut Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Baconsurrede dadler. Focaccia, aioli, chili og hvitløksmarinert scampi, lefserruller med røkt ørret eller laks. Liker også pastasalat med kylling. Noen litt kuber med forskjellig ost og oliven. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Spekemat, dvs. serranosinke (eller aller helst bellota-skinke, men den ligger litt over budsjettet for et gjennomsnittlig tapasbord) og fuet. Chorizo er mye mindre interessant for meg. Av sjømat er klippfiskboller med aioli og fritert blekksprut med sitron og salt (og gjerne aioli) favorittene. God focaccia, aioli og gode oliven blir også alltid med på runde to. Anonymkode: 99f84...833 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Jeg glemte noe: En fersk favoritt her i huset er ovnsbakte små paprikaer med olivenolje og salt. Evt. milde grønne chili (husker ikke hva typen heter) tilberedt på samme måte. Anonymkode: 99f84...833 1
Lady Lovelylocks Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 Focaccia og aioli, og saltbakte poteter. 1
Gjest Cocosa Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 Ting jeg «må» ha på tapasbord: bacondadler, foccaccia og aioli, marinert scampi, lefseruller med laks eller spekeskinke, saltbakte poteter og gjerne en gresk salat!
Fanteria Skrevet 3. februar 2018 #13 Skrevet 3. februar 2018 Grillet chevre med marmelade (husker ikke hvilken i farten) og ristede pinjekjerner 2
Lady Lovelylocks Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 Jeg prøvde noe nytt i går som var veldig godt, rosenkål surret i bacon. Med brunt sukker og cajunkrydder. 1
Haribo Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 (endret) Bacondadler,aioli,pastasalat med pesto,lefseruller med chorizo. Endret 4. februar 2018 av Haribo 1
Kinder Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 Liker hjemmelagde kjøttboller i sterk tomatsaus, blåskjell (også i en form for sterk tomatsaus), bacondadler, focaccia, aioli, saltbakte poteter, spansk omelett, gode skinker og gode oliven. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #18 Skrevet 4. februar 2018 På 3.2.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev: Jeg glemte noe: En fersk favoritt her i huset er ovnsbakte små paprikaer med olivenolje og salt. Evt. milde grønne chili (husker ikke hva typen heter) tilberedt på samme måte. Anonymkode: 99f84...833 Hvor lenge og temp steker du på? Hørtes godt ut 👍🏻 Anonymkode: 0f2ce...f40
Rosewood Skrevet 4. februar 2018 #19 Skrevet 4. februar 2018 Scampi (🤤), foccaccia, alioli, kjøttboller, patatas bravas og spansk omelett ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #20 Skrevet 4. februar 2018 Tusen takk for mange gode tips.🤩 TS Anonymkode: 0f2ce...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå