Gå til innhold

Hva er favoritten din på tapasbordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha tapasparty med ca 30 gjester, som er en herlig blanding av kjøttfolk, sjømatnytere og veggiser.🍗🍤🥗

Hva er din favoritt på tapasbordet? Den tingen du tar med deg også på runde to etter å ha smakt høflig på «alt» det andre?😁

Anonymkode: 0f2ce...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Croquetas:mynona:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har spist tapas bestilt fra er par ulike steder, og på hvert bord har jeg ulike favoritter. Her er i alle fall noe av det beste jeg har smakt: baconsurrede dadler, chili- og hvitløksmarinert scampi i sweet chili saus, gode kjøttboller i tomatsaus, lefseruller fylt med spekeskinke/kylling, en god tomatsalat. Ellers elsker jeg når jeg finner noe godt som overrasker meg litt. :)

Anonymkode: 669d0...d84

• Liker 1
Skrevet

Quiche, god foccacia, aioli, sånne drueblad, ptatatas bravas, og alt som er fristyrstekt :) 

Anonymkode: ecb74...b36

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker (nesten) alt på tapasbord, men det jeg veldig gjerne forsyner meg flere ganger av er:

Baconsurrede dadler
Scampi - enten friterte eller i sweet chilisaus
Torskebiter i kremet og godt krydret tomatsaus

Og selvfølgelig god focaccia med hjemmelaget aïoli, det kan jeg både starte, spise underveis og avslutte med.

Til gjengjeld rører jeg ikke den forbannede capresen som nesten alltid er en stor del av et tapasbord. Det smaker jo ikke noe?!

• Liker 1
Skrevet

Baconsurrede dadler. Focaccia, aioli, chili og hvitløksmarinert scampi, lefserruller med røkt ørret eller laks. Liker også pastasalat med kylling. Noen litt kuber med forskjellig ost og oliven.

• Liker 1
Skrevet

Spekemat, dvs. serranosinke (eller aller helst bellota-skinke, men den ligger litt over budsjettet for et gjennomsnittlig tapasbord) og fuet. Chorizo er mye mindre interessant for meg. 

Av sjømat er klippfiskboller med aioli og fritert blekksprut med sitron og salt (og gjerne aioli) favorittene. 

God focaccia, aioli og gode oliven blir også alltid med på runde to. :) 

Anonymkode: 99f84...833

• Liker 1
Skrevet

Jeg glemte noe: En fersk favoritt her i huset er ovnsbakte små paprikaer med olivenolje og salt. Evt. milde grønne chili (husker ikke hva typen heter) tilberedt på samme måte. 

• Liker 1
Skrevet

Focaccia og aioli, og saltbakte poteter.

• Liker 1
Skrevet

Ting jeg «må» ha på tapasbord: bacondadler, foccaccia og aioli, marinert scampi, lefseruller med laks eller spekeskinke, saltbakte poteter og gjerne en gresk salat!

Skrevet

Grillet chevre med marmelade (husker ikke hvilken i farten) og ristede pinjekjerner :alice:

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøvde noe nytt i går som var veldig godt, rosenkål surret i bacon. Med brunt sukker og cajunkrydder. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bacondadler,aioli,pastasalat med pesto,lefseruller  med chorizo.

Endret av Haribo
  • Liker 1
Skrevet

Liker hjemmelagde kjøttboller i sterk tomatsaus, blåskjell (også i en form for sterk tomatsaus), bacondadler, focaccia, aioli, saltbakte poteter, spansk omelett, gode skinker og gode oliven. 

• Liker 1
Skrevet

Scampi og focaccia. 

• Liker 1
Skrevet
På 3.2.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte noe: En fersk favoritt her i huset er ovnsbakte små paprikaer med olivenolje og salt. Evt. milde grønne chili (husker ikke hva typen heter) tilberedt på samme måte. 

Hvor lenge og temp steker du på?

Hørtes godt ut 👍🏻

Skrevet

Scampi (🤤), foccaccia, alioli, kjøttboller, patatas bravas og spansk omelett ❤️

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips.🤩

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...