AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Hei Ser etter eneboligene på Strømmen. Har noen erfaring med skoler/ barnehager i det området? Takk på forhånd ! Anonymkode: e589c...b72
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen? 😭 Anonymkode: e589c...b72 Jo. Men vi bor på Løvenstad (grenser til Strømmen). Strømmen er kjent for svært dårlig miljø på skolene. Ville anbefale deg Løvenstad (Rælingen), Kurland (Lørenskog) eller Fjellhamar (Lørenskog). Anonymkode: 3d2d3...cd1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Eventuelt hus som ligger på Løvenstad men som tilhører Skedsmo, for da sokner barna til Rælingen (!?!). Sinnsykt rare grenser langs Gamle Strømsvei Anonymkode: 3d2d3...cd1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Nei, hele Strømmen er helt tomt for barnefamilier... For et dumt spørsmål. Selvfølgelig bor det barnefamilier på Strømmen. Anonymkode: 9846b...b65 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo. Men vi bor på Løvenstad (grenser til Strømmen). Strømmen er kjent for svært dårlig miljø på skolene. Ville anbefale deg Løvenstad (Rælingen), Kurland (Lørenskog) eller Fjellhamar (Lørenskog). Anonymkode: 3d2d3...cd1 Hvor har du dette fra? "Strømmen er kjent for SVÆRT dårlig miljø på skolene"? Anonymkode: 79774...4ca
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 På 4.2.2018 den 9.47, AnonymBruker skrev: Hvor har du dette fra? "Strømmen er kjent for SVÆRT dårlig miljø på skolene"? Anonymkode: 79774...4ca Du vet barneskolen i Strømmen sentrum, med det gamle nydelige bygget? Rektoren der har barn som sokner til skolen, men han har fått de inn på Gamle Skjetten skole i stedet. Det er langt unna, så de må kjøres hver dag, men han vil ikke at ungene skal være de eneste hvite blant mørke. Alle lærerne i området vet dette.Det samme vil du oppleve hvis du sender barna på Åsen/Løkenåsen skole i Lørenskog. Anonymkode: 3d2d3...cd1
Grisen85 Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet barneskolen i Strømmen sentrum, med det gamle nydelige bygget? Rektoren der har barn som sokner til skolen, men han har fått de inn på Gamle Skjetten skole i stedet. Det er langt unna, så de må kjøres hver dag, men han vil ikke at ungene skal være de eneste hvite blant mørke. Alle lærerne i området vet dette.Det samme vil du oppleve hvis du sender barna på Åsen/Løkenåsen skole i Lørenskog. Anonymkode: 3d2d3...cd1 Dette stemmer ikke. Rektoren på Sagdalen skole har voksne barn, og de har aldri bodd i skoledistriktet til Sagdalen skole.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Ikke alle som bor på Strømmen hører til Sagdalen skole, noen (blandt annet vi) hører til Skjetten skole. Vi har derfor også valgt barnehage på Skjetten så kan ikke si så mye om de som finnes i Strømmen sentrum. Veldig fornøyd med Skjetten skole i hvert fall. Veldig god skole med veldig dyktig rektor og flotte ansatte. Svært godt miljø. Nedre Romerike er kjent for å være en god skolekommune. Anonymkode: 0068e...a53
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke alle som bor på Strømmen hører til Sagdalen skole, noen (blandt annet vi) hører til Skjetten skole. Vi har derfor også valgt barnehage på Skjetten så kan ikke si så mye om de som finnes i Strømmen sentrum. Veldig fornøyd med Skjetten skole i hvert fall. Veldig god skole med veldig dyktig rektor og flotte ansatte. Svært godt miljø. Nedre Romerike er kjent for å være en god skolekommune. Anonymkode: 0068e...a53 Mente selvfølgelig at Skedsmo er kjent for å være en god skolekommune. Anonymkode: 0068e...a53
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 Hei, Mange barnefamilier på Strømmen. På bråtejordet bygges det masse nytt og der er det også opprettet en ny barnehage og skole Området begynner å bli mer og mer populært. Og snart skal det jo bygges stort badeland der også, rett ved senteret. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/godtar-badeland-pa-strommen-1.13491847 Anonymkode: 19f02...c59
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 Vi bor på Strømmen Vi trives her, har bodd her i mange år. Det er en stund siden vi hadde barnehagebarn, men da vi hadde det var det full dekning i Skedsmo kommune (men det betyr ikke at du får plass på den barnehagen du ønsker). Det er mangel på plasser på Strømmen, så det kan hende du må ha barnehage på Bråtejordet eller Skjetten. Har hørt mye fint om både Sagelva, Bråtejordet og Strømmen barnehager, men det spørs vel også hvor mye du legger deg oppi selv, noen syns alle barnehager er greie Sagdalen skole er Skedsmos største barneskole, med snart 700 elever. Det begynner å bli fullt, og skoledistriktet er veldig lite. Vil du inn på Sagdalen skole kan det være greit å spørre når du ser på hos hvilket skoledistrikt huset ligger i. Kan ikke megler svare er det bare å ringe utdanningssektoren i kommunen. Vi er relativt fornøyde med skolen, men tenker vel at det kunne vært bedre. Imidlertid kunne det tross alt også vært mye verre. Personlig syns jeg klassene er veldig læreravhengig, har hørt om et par stykker (ikke våre klasser) som har lærere som aldri skulle jobbet med barn. Men har jo venner med barn på andre skoler som sier det samme, så det er sikkert ikke unikt for Sagdalen. Er du oppegående og tør å snakke for deg kan du selv være med på å forme et godt klassemiljø i dine egne barns klasser. Sagdalen skole er unik i at 1.-4. og 5.-7. er delt opp i to separate bygg, og nå har det kommet fram at de skal begynne å dele klassene opp igjen når de kommer til 5., noe jeg ikke syns er positivt. Jeg ser noen nevner at skolen er kjent for dårlig miljø, dette kan jeg ikke si jeg kjenner meg igjen i. Noen nevner også utlendinger. Både Skedsmo og Lørenskog er blandt de kommunene i landet som tar imot flest flyktninger bl.a., så en del ikke-vestlige er det. I noen klasser så mye som 50 %. Men det er mange forskjellige nasjoner, så vi unngår (som enkelte steder i Oslo, f.eks.) gettotilstander. Kan ikke si at jeg (etnisk norsk) opplever dette som noe problem. Jo da, en av 'bråkeguttene' i klassen til datteren min er afrikansk, men 'kompanjongen' hans er norsk, og de er like 'ille' begge to Forøvrig er jeg også veldig fornøyd med SFO! Jeg visste ikke at vår SFO er så flinke før jeg hørte hvor ille det er på enkelte andre skoler (barneoppbevaring. Hos oss er det én base for hvert klassetrinn, og det er masse aktiviteter, de finner alltid på noe! Barna trives, og selv 4. klassebasen har masse unger (da de typisk begynner å slutte på SFO). Jeg kjenner folk med barn på andre skoler hvor det knapt finnes 4. klassinger på SFO fordi de ikke har noe eget tilbud til dem. Så jeg må virkelig rose alle SFO-basene på Sagdalen. Du bor veldig sentralt her, og det betyr at det finnes alle mulige idretter og aktiviteter å velge mellom for barn Fotball er stort! Ellers finnes det alt mulig mellom himmel og jord, og ingenting er langt unna. Finnes det ikke i lille Strømmen, finner du det i Lillestrøm eller på Lørenskog. Marka er heller ikke langt unna, mange turmuligheter i nærheten, sommer som vinter. Og er du riktig heldig, havner du i et kjempefint nabolag med mange fine naboer. Vi har god kontakt og prater med mange av naboene, stikker innom hos hverandre, og om sommeren løper barna rundt i hagene, det er nesten litt idyllisk Lykke til med å finne deg hus på Strømmen! Anonymkode: 6c805...9c5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Mange barnefamilier på Strømmen. På bråtejordet bygges det masse nytt og der er det også opprettet en ny barnehage og skole Området begynner å bli mer og mer populært. Og snart skal det jo bygges stort badeland der også, rett ved senteret. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/godtar-badeland-pa-strommen-1.13491847 Anonymkode: 19f02...c59 Det som bygges på Bråtejordet sokner ikke til barneskolen på Strømmen, bare så det er klart. Ligger i Skjetten skoles skoledistrikt. Anonymkode: 6c805...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå