MorTil2 Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Noen gode råd om pussemiddel til messing ? På Rema 1000 har de et som fremstår som "universelt" til alle typer metaller. Litt skeptisk til det. På Kiwi har de et som er i fastere form, og hvor bruksanvisningen tilsier at gjenstandene skal legges i vann. Ettersom dette er et bord med messingtopp, er det ikke aktuelt å legge det i vann.... Noen erfaringer med ulike pussemidler (ikke kjerringsråd, det har jeg prøvd uten særlig suksess).
Brunhilde Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Jeg har brukt kobber/messingpuss som heter "Kiwi" og det som heter "Gloria" som er et pulver man bruker sammen med en fille som er fuktet med Zalo. Jeg tipper det første er mer skånsomt, men det andre mest effektivt.
MorTil2 Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2018 27 minutter siden, Brunhilde skrev: Jeg har brukt kobber/messingpuss som heter "Kiwi" og det som heter "Gloria" som er et pulver man bruker sammen med en fille som er fuktet med Zalo. Jeg tipper det første er mer skånsomt, men det andre mest effektivt. Hvor kjøper du midlene ? Har ikke sett de noe sted jeg vanligvis handler.
Brunhilde Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Godt spørsmål, det er jo ikke noe man kjøper ofte. Prøv Meny eller rett og slett Jernia? Mener bestemt at jeg har kjøpt mitt i en eller annen matvarebutikk, men det er jo noen år siden...
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 Gloria er tingen, men har så vidt jeg vet gått ut av produksjon for mange år siden. Men det påstås at Fossli pussemiddel skal være mye det samme. (Det sier litt om både hvor effektiv og drøy Gloria var, når middelet fremdeles blir anbefalt flere år etter at det forsvant. Boksen min holder heldigvis i mange år til. ) Anonymkode: f287d...bb9 2
MorTil2 Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gloria er tingen, men har så vidt jeg vet gått ut av produksjon for mange år siden. Men det påstås at Fossli pussemiddel skal være mye det samme. (Det sier litt om både hvor effektiv og drøy Gloria var, når middelet fremdeles blir anbefalt flere år etter at det forsvant. Boksen min holder heldigvis i mange år til. ) Anonymkode: f287d...bb9 Og det kan nesten kun kjøpes på nettet,om man ikke er så heldig å bo nær et av de fire utsalgene. Nesten litt komisk,med tanke på at det er noe så enkelt som et pussemiddel ..... Men får sende en mail og spørre om pris inkl porto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå