Gå til innhold

Bordplassering

Gjest Betty Boop

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Sitter og leker meg med bordplasseringen.. vi skal ha runde bord med 8 ved hvert bord.

Men så lurer jeg på: Hvilken side av mannen sitter damene på? Altså, hvis jeg sitter og har bordet foran meg, sitter mannen min ved min venstre eller høyre side? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror han sitter på din venstre side om jeg ikke tar helt feil..

Skrevet

Betty Boop: har du komt langt på bordplasseringen? huff jeg sliter sånn med det. er ikke lett, men vi får få litt hjelp av familien til dette tenker jeg. må jo tenkes nøye igjennom, vil jo at gjestene skal trives der de sitter.. :)

Gjest Betty Boop
Skrevet
Betty Boop: har du komt langt på bordplasseringen? huff jeg sliter sånn med det. er ikke lett' date=' men vi får få litt hjelp av familien til dette tenker jeg. må jo tenkes nøye igjennom, vil jo at gjestene skal trives der de sitter.. :)[/quote']

Jeg synes det er veldig gøy å holde på med - mikse de rette menneskene og sånn. Men jeg har en veldig enkel familie og greie venner, ingen intriger eller noe, og det gjør det veldig mye lettere! Vi planlegger 7 bord à 8 personer. Men foreløpig er det bare "vårt" bord som er fullt...

Skrevet

Tradisjonelt sett så tror jeg at kvinnen skal sitte ved mannens venstre side.

Gjest Anonymous
Skrevet

mannen skal sitte ved kvinnens venstre side!

-og det er jeg helt sikker på :-)

Skrevet

Jeg trodde også at mannen skal sitte til venstre for DEG...og alle andre kvinner! :oops:

Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i så har mannen sittet til høyre for kvinnen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Fra trosbekjennelsen: "..sitter ved Gud Den Allmektiges høyre hånd.."

Mannen sitter ved "den allmektige" kvinnens høyre hånd. :ler:

Slik husker jeg det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min siste offisielle middag var MEEEGET offisiell,og da satt jeg på min bordkalvalers høyre side, så det er nok det som er riktig.

Gjest Brud2005
Skrevet

Mannen har alltid sitt følge på sin høyre side. Så du, Betty, skal vri hodet mot venstre for å få øye på din kjære :wink:

Skrevet

Dette var ikke lett å bli klok på... er det noen som vet det EGENTLIGE svaret? Jeg vet ikke....det er derfor jeg spør... :ler: Hadde vært fint å vite... Og i kirken da? Har lest like mange ulike meninger om hvilken side man skal på av mannen i kirken... (Håpløst forklart... :oops: ) Noen som vet hvordan disse tingene egentlig er????!!!!

Skrevet

Mannen skal være på din venstre side, ihvertfall ifølge skikk og bruk boka til Toppen Bech, og hvis hun ikke vet, hvem vet da?

Skrevet
Mannen skal være på din venstre side, ihvertfall ifølge skikk og bruk boka til Toppen Bech, og hvis hun ikke vet, hvem vet da?

Mannen skal på venstre side ja. Tenk tilbake på bryllup dere har vært i selv, hvordan satt brudeparet ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

I alle bryllupene jeg har vært (11 stk ) har mannen sittet på damens venstre side. Dette ser en også på brudebildene - har bilder av oldeforeldre, besteforeldre, foreldre og søsken. Mannen er på alle på på damens venstre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...