AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 https://aspergerinformator.com/2018/02/02/to-tredjedeler-er-ikke-i-jobb/ Å ta utdanning og å få seg et arbeid, er en del av livet. Likevel er det fakta at det ikke er helt sånn for mange personer med Asperger syndrom. Bare en tredjedel er i jobb! Kilde på statistikken: Autisme i dag fra Autismeforeningen. Det er mange grunner til at man faller utenfor arbeidslivet. For meg har det nok vært tilleggsvanskene som har satt meg utenfor arbeidslivet og mye av samfunnet forøvrig. Jeg står på sidelinja og heier frem andre i bloggen min og på Facebook, men i eget liv mislykkes jeg. Mange med Asperger kan slite med å jobbe fordi det også er mye sosialt som skal klaffe mellom arbeidsoppgavene i en rekke yrker. Feiler de med kollegaene, er det ofte vanskelig å gjennomføre arbeidsdagene. Noen aspergere kommer seg ut i jobb med litt øvelse – kalt arbeidstrening. Jeg kjenner flere med jobb, men også mange som har fått ung ufør etter å ha prøvd seg frem eller bare blitt stående å se på at flere og flere jevnaldrende får et arbeidsliv. Anonymkode: 5572a...e18
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Hvaaa!?!?! , men jeg leste på KG om alle som kjente masse aspegere og nesten alle var i jobb etc Og en bruker ble utestengt for å påpeke at dette er fordi de mindre vellykede møter du ikke.... Du møter de vellykede aspergerne, og det er bra de finnes men det betyr ikke at de er representative, håper folk angrer på at de rapporterte og fikk brukeren med asperger utestengt fra forumet fordi han påpekte fakta og ikke lot seg mobbe til taushet av mobben som angrep han hardt og brutalt Neida, men greit å få statistikk på det, lurer på hvilken kilde de brukte prøvede å sjekke de online pdf-ene men virker som de legger dem ut etterskluddsvis for de som ikke er medlemmer så da får jeg vente å se Anonymkode: 223a8...4a2 1
Tillion Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvaaa!?!?! , men jeg leste på KG om alle som kjente masse aspegere og nesten alle var i jobb etc Og en bruker ble utestengt for å påpeke at dette er fordi de mindre vellykede møter du ikke.... Du møter de vellykede aspergerne, og det er bra de finnes men det betyr ikke at de er representative, håper folk angrer på at de rapporterte og fikk brukeren med asperger utestengt fra forumet fordi han påpekte fakta og ikke lot seg mobbe til taushet av mobben som angrep han hardt og brutalt Neida, men greit å få statistikk på det, lurer på hvilken kilde de brukte prøvede å sjekke de online pdf-ene men virker som de legger dem ut etterskluddsvis for de som ikke er medlemmer så da får jeg vente å se Anonymkode: 223a8...4a2 Det har tydeligvis blitt viktig å pynte på sannheten, sånn at flertallet, som ikke klarer å stå i jobb eller føle at de mestrer livet generelt, føler seg enda mer mislykket. Det beroliger vel foreldrene som helst vil tro ungen deres blir den neste Einstein... Endret 3. februar 2018 av Tillion 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvaaa!?!?! , men jeg leste på KG om alle som kjente masse aspegere og nesten alle var i jobb etc Og en bruker ble utestengt for å påpeke at dette er fordi de mindre vellykede møter du ikke.... Kan han ha lurt seg inn igjen? Hvem vet. Anonymkode: 5572a...e18
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 5 hours ago, Tillion said: Det har tydeligvis blitt viktig å pynte på sannheten, sånn flertallet, som ikke klarer å stå i jobb eller føle at de mestrer livet generelt, føler seg enda mer mislykket. Det beroliger vel foreldrene som helst vil tro ungen deres blir den neste Einstein... Ja, jeg tror Kvinneguiden har endel foreldre med aspergerer barn som er livredde for at de skal bli fremtidige trygdeslabbedasker. Anonymkode: 5572a...e18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå