Gå til innhold

hvor mye bør man tjene for å bli sett på som "suksessfull"??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

er på god vei til å havne høyt på karrierestigen. studerer noe livsviktig og mitt fremtidig yrke er høyt respektert for å si det slikt. når jeg sier hva jeg skal bli og hva jeg kommer til å tjene så har folk en helt annen holdning til meg nå enn før. nærmest slik at det "oser" "intelligenthet" og "vellykkethet" av meg.

men for meg er det ikke nok å tjene 1 mill. i året. jeg vil helst ha folk som jobber for meg og under meg, å dra inn masse. ser at det er mange skriver at man må bygge nettverk for å klatre på karrierestigen å at må "aktivt" bygge nettverk.. hvordan bygger man nettverk, og hvordan er karriere stigen oppbygd (hva er høyest og hva er lavest rangerte yrkene.. søppelmann er kanskje helt i bunn heller? plastisk kirurg må vel være på nummer 1?)? er det ok at en velykket person henger med en usuksessfull person? har aldri sett trump/andre suksessfulle "henge" med en søppelmann eller en elektriker f.eks

later jeg bare som jeg er venner med folk? sniker meg inn på vellykkede personer? bør jeg sende rike mailer/adde de på facebook/linkedin for å "vedlikeholde" nettverket? har alltid vært god til å smiske og "få folk over" på mitt lag så tipper jeg vil fikse denne oppgaven godt men sjelden jeg møter typer som kjell inge røkke og "rikingen" på gaten f. eks. men jeg har et veldig fokus på å ta mye oppmerksomhet og bli sett når jeg er med andre også.. har mange hundre venner på facebook og lager "nye" kontakter hele tiden. i klesstilen kler jeg med i bare lukseriøse merker og er med i motebildet. har bare venner som er høyt på strå for å si det slikt. men det jeg aldri har gjort er å ringt eller sendt mail til rike/velykkende personer som er HØYT på karrierestigen og har et digert nettverk. ser at mang av de aller rikeste i norge f.eks ikke er på facebook, snapchat eller linkedin. går det ann å betale seg inn i et slikt nettverk? hva gjør slike nettverk, og hjelper de hverandre opp og fram, drar de på ferier sammen? eller medlemmene venner på ordenlig og liker hverandre godt?? hvis jeg adder 1000 personer på linkedin, og tar på meg en fin dress, vil jeg gi et godt inntrykk og bli sett på som velykket da?

OG. hvor mye må man egentlig tjene for å hatt suksess i livet? hvor høyt på karierrestigen kan man nå og hvordan rykker man opp? hvor stor nettverk har dere? hvor mye tid bruker dere på å bygge nettverk?

tips!

Endret av pellepolitibil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at du er på vei til å havne høyt på karrierestigen når du ikke engang vet hva en karrierestige er. 

• Liker 22
Skrevet

hahahaah du er garantert en person som streber etter å bli noe du ikke er i nærheten av å være. I noen tråder skriver du at du studerer medisin i utlandet? Dust.

Anonymkode: 91729...241

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, balle clorin skrev:

Du høres ganske hul ut.

Enig med deg. Er som å lese noe skrevet av en som ikke har noe oppe i topplokket. Usammenhengende, rotete, masse feil og dermed tungt å lese. TS fremstår som alt annet enn intelligent. Isteden fremstår vedkommende som krevende med manglende selvinnsikt. Faktisk syk.

Anonymkode: dd263...a84

• Liker 17
Skrevet
23 minutter siden, pellepolitibil skrev:

er på god vei til å havne høyt på karrierestigen. studerer noe livsviktig og mitt fremtidig yrke er høyt respektert for å si det slikt. når jeg sier hva jeg skal bli og hva jeg kommer til å tjene så har folk en helt annen holdning til meg nå enn før. nærmest slik at det "oser" "intelligenthet" og "vellykkethet" av meg.

men for meg er det ikke nok å tjene 1 mill. i året. jeg vil helst ha folk som jobber for meg og under meg, å dra inn masse. ser at det er mange skriver at man må bygge nettverk for å klarte på karrierestigen å at må "aktivt" bygge nettverk.. hvordan bygger man nettverk, og hvordan er karriere stigen oppbygd (hva er høyest og hva er lavest rangerte yrkene.. søppelmann er kanskje helt i bunn heller? plastisk kirurg må vel være på nummer 1?)? er det ok at en velykket person henger med en usuksessfull person? har aldri sett trump/andre suksessfulle "henge" med en søppelmann eller en elektriker f.eks

later jeg bare som jeg er venner med folk? sniker meg inn på vellykkede personer? bør jeg sende rike mailer/adde de på facebook/linkedin for å "vedlikeholde" nettverket? har alltid vært god til å smiske og "få folk over" på mitt lag så tipper jeg vil fikse denne oppgaven godt men sjelden jeg møter typer som kjell inge røkke og "rikingen" på gaten f. eks. men jeg har et veldig fokus på å ta mye oppmerksomhet og bli sett når jeg er med andre også.. har mange hundre venner på facebook og lager "nye" kontakter hele tiden. i klesstilen kler jeg med i bare lukseriøse merker og er med i motebildet. har bare venner som er høyt på strå for å si det slikt. men det jeg aldri har gjort er å ringt eller sendt mail til rike/velykkende personer som er HØYT på karrierestigen og har et digert nettverk. ser at mang av de aller rikeste i norge f.eks ikke er på facebook, snapchat eller linkedin. går det ann å betale seg inn i et slikt nettverk? hva gjør slike nettverk, og hjelper de hverandre opp og fram, drar de på ferier sammen? eller medlemmene venner på ordenlig og liker hverandre godt?? hvis jeg adder 1000 personer på linkedin, og tar på meg en fin dress, vil jeg gi et godt inntrykk og bli sett på som velykket da?

OG. hvor mye må man egentlig tjene for å hatt suksess i livet? hvor høyt på karierrestigen kan man nå og hvordan rykker man opp? hvor stor nettverk har dere? hvor mye tid bruker dere på å bygge nettverk?

tips!

Mitt tips til deg er at du søker mentalt proffesjonell hjelp snarest mulig.

Anonymkode: 00454...048

• Liker 15
Skrevet (endret)

gruppeatferd, mobbing og missunnelse.. ja, jeg skal bli en anerkjent lege og er på god vei for å si det slik.

til dere seriøse forumbrukere der ute. hvor mye må man tjene for at folk ser på seg som "suksessfull i livet"?

er en som tjener 350 000 ikke vellykket? hva er han da - en ulykket person? hvor mange kontrakter på man ha på linkedin? 1500?

hvilke biler og klær bruker dere vellykkede personer? hvordan distanserer dere, dere fra andre og middelmådige folk??

kan noen svare på spørsmålene?!

Endret av pellepolitibil
Skrevet (endret)
12 hours ago, Bottega said:

Tviler på at du er på vei til å havne høyt på karrierestigen når du ikke engang vet hva en karrierestige er. 

hva er  selve definisjon på karrierestigen da? hvordan er den oppdelt? finnes den liste som rangerer de ulike jobbene etter hvor vellykket man er? han vært veldig prakktisk med ei slik liste så kan man se hvem som er vellykket og ulykkelig osv.

viktig at man vet om naboen er suksessfull er usuksessfull. hvorfor gidde å bygge nettverk med han hvis han er usuksessfull?? det er det store spørsmålet! gidder ikke å bli uvellykket.

Endret av pellepolitibil
Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Enig med deg. Er som å lese noe skrevet av en som ikke har noe oppe i topplokket. Usammenhengende, rotete, masse feil og dermed tungt å lese. TS fremstår som alt annet enn intelligent. Isteden fremstår vedkommende som krevende med manglende selvinnsikt. Faktisk syk.

Anonymkode: dd263...a84

erna solberg har dysleksi og hun er noen av de mest suksessfulle i norges land. mannen hennes er feks mye penere (ikke veldig pen men) enn det hun er. et tegn på suksessfullhet. man kan være inntelligent og ikke skrive perfekt. tom. statsministier. tviler på at trump er god til å skrive dikt for å si det slikt. og han er den mest suksessfulle i hele verden! tjener sikkert mange tusen millarder i året! og er ikke redd for å brife med det for å si det sånn.

mange leger er heller ikke perfekte forfattere.

PS! har ikke dysleksi eller andre invalideriserende sykdommer.

Endret av pellepolitibil
Skrevet

hundre milioner

Anonymkode: d6e85...9f2

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

hundre milioner

Anonymkode: d6e85...9f2

takk

Skrevet (endret)

må starte plastisk kirug klinikk og bygge meg et digert nettverk jeg da tror jeg!

Endret av pellepolitibil
Skrevet
1 time siden, pellepolitibil skrev:

gruppeatferd, mobbing og missunnelse.. ja, jeg skal bli en anerkjent lege og er på god vei for å si det slik.

til dere seriøse forumbrukere der ute. hvor mye må man tjene for at folk ser på seg som "suksessfull i livet"?

er en som tjener 350 000 ikke vellykket? hva er han da - en ulykket person? hvor mange kontrakter på man ha på linkedin? 1500?

hvilke biler og klær bruker dere vellykkede personer? hvordan distanserer dere, dere fra andre og middelmådige folk??

Seriøst? Tror du at antonymet til vellykket er "ulykket"? Det er ikke et ord engang. 

Anonymkode: f20f2...ec5

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, pellepolitibil skrev:

Ja. Si det slik, du:fnise:

Anonymkode: cd183...47a

• Liker 1
Skrevet

Det finnes tre nivå på lønn

De som jobber for timelønn 

De som jobber på årslønn 

De som får eierskap og prosentandel 

Big shots ligger på siste kategori. 

Anonymkode: 09699...755

Skrevet

Hørers da ikke ut som du har noen arbeidserfaring eller realistisk syn på arbeidslivet. Med nettverk menes det ikke hvor mange kontakter du har på div sosiale medier. Handler om og ha folk rundt deg som kan hjelpe deg,  samarbeid med, gi deg kunder osv. Høres ut som du vil starte en blogg. 

Tror fokuset ditt burde være å bli god i ditt fag. Ingen vil jobbe for en uerfarne hotshot. 

Lykke til, med dine holdninger trenger du det!

Anonymkode: bb822...a11

• Liker 3
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørers da ikke ut som du har noen arbeidserfaring eller realistisk syn på arbeidslivet. Med nettverk menes det ikke hvor mange kontakter du har på div sosiale medier. Handler om og ha folk rundt deg som kan hjelpe deg,  samarbeid med, gi deg kunder osv. Høres ut som du vil starte en blogg. 

Tror fokuset ditt burde være å bli god i ditt fag. Ingen vil jobbe for en uerfarne hotshot. 

Lykke til, med dine holdninger trenger du det!

Anonymkode: bb822...a11

jeg har et mål om å pumpe ut resepter og behandlinger over en lav sko. effektiviseringsproseser vet jeg hva er for å det slik. bort med papirmølla. her skal det faktureres!!

Skrevet

Bli plastikkirurg, de tjener svært godt. Dersom du tjener over 50 millioner blir du ansett som vellykket i de rikere kretser. 

Anonymkode: f8f7b...06a

Skrevet

Du har åpenbart et overdrevent behov for anerkjennelse og respekt fra andre. Tror du vil ha nytte av psykoterapi for å få bukt med dette. Ingen ser på deg som suksessfull i livet utelukkende basert på ytre omstendigheter. Man kan være lege, rik og samtidig ufattelig mislykket i livet.

Anonymkode: 84061...c4e

• Liker 3
Skrevet

Har du selvtillit, er høflig, har god sosial kompetanse, er omsorgsfull, ter deg godt og har manerer, så kan man begynne å snakke om suksessfull.

Anonymkode: 08de2...bb5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...