AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Har 3,5 i snitt fra vgs. Har alltid vært skoleflink, men dreit i alt det siste året på vgs. Er 20 år og ser ikke særlig lyst på livet. De studiene jeg vil inn på krever 4-4,5 i snitt.. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Å ta eksamen i over 10 fag blir en fryktelig stor utfordring. Trenger litt motivasjon her:/ Anonymkode: 81965...2a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Vel, det mulig å opparbeide seg 8 poeng bare ved å eldes, samt 2 poeng for militæret, fhs eller årsstudium. Om du ikke er motivert for å ta opp fag bør du enten skaffe deg en jobb, eller se på andre muligheter for utdannelse. Anonymkode: 5a1b8...311
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Ta opp fag. Mange har gjort det før deg. Eller skaff deg jobb i butikk eller lignende. Anonymkode: b725e...394 1
Bottega Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 (endret) Oi, siterte feil. Ts: ta opp fag, ta de du har dårligst karakter i. Ta for eksempel 2-3 eksamener per halvår i 1-2 år. Eller så kan du finne intensivgymnas hvor du kan bytte ut valgfagene dine mot nye, hvor du da får standpunkt(slipper eksamen med mindre du blir trukket opp). Endret 3. februar 2018 av Bottega
pellepolitibil Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 du kan lett bli lege. stikk til utlandet. når du kommer hjem tjener du 1 mill. i hvert fall. det er dritbillig å bo her nede og alle lever som konger. vi er også ettertraktet på verdensmarkedet. universitene er kjempegamle og eksisterte lenge før de norske. vi havner ofte i høyere stillinger enn norske studenter og får det generellt som vi vil fordi undannelsen er en del bedre enn den norske. det er tross alt vi som holder folk levende. hvis du ikke gidder å være en "seriøs lege" kan du alltids starte puppeklinikk og dra inn millioner, om ikke millarder (starte en plastiskkirugikjede.) kroppshysterie øker og folk putter mer og mer penger inn i silikon. verden er psykisk ødelagt liksom og plastiske kirurger kan dra nytte av dette.. da har det liksom ikke noe å si om du "gjør feil" heller. politikerne tar ikke puppeoperasjoner like seriøst som kreftoperasjoner.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 38 minutter siden, pellepolitibil skrev: du kan lett bli lege. stikk til utlandet. når du kommer hjem tjener du 1 mill. i hvert fall. det er dritbillig å bo her nede og alle lever som konger. vi er også ettertraktet på verdensmarkedet. universitene er kjempegamle og eksisterte lenge før de norske. vi havner ofte i høyere stillinger enn norske studenter og får det generellt som vi vil fordi undannelsen er en del bedre enn den norske. det er tross alt vi som holder folk levende. hvis du ikke gidder å være en "seriøs lege" kan du alltids starte puppeklinikk og dra inn millioner, om ikke millarder (starte en plastiskkirugikjede.) kroppshysterie øker og folk putter mer og mer penger inn i silikon. verden er psykisk ødelagt liksom og plastiske kirurger kan dra nytte av dette.. da har det liksom ikke noe å si om du "gjør feil" heller. politikerne tar ikke puppeoperasjoner like seriøst som kreftoperasjoner.. Hm, du høres litt useriøs ut. Jeg kan forresten ikke studere for å bli lege i utlandet, da jeg ikke har realfag. Realfag er alt for vanskelig for meg. Anonymkode: 81965...2a2
pellepolitibil Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hm, du høres litt useriøs ut. Jeg kan forresten ikke studere for å bli lege i utlandet, da jeg ikke har realfag. Realfag er alt for vanskelig for meg. Anonymkode: 81965...2a2 man MÅ ikke ha det. mange gode universiteter krever ikke det. ring ansa! kanskje kan du ta det på bjørknes eller med en slags opptaksprøve (disse er ofte enkle).. bare et tips. eneste muligheten din til å bli suksessfull slik jeg ser det. man blir garantert suksessfull som lege, tannlege og øyelege selv uten nettverk. alle får jobb og man får sparken siden vi er værnet. i andre yrker må man ha nettverk eller/og ha en rik familie har jeg hørt. er du drit god til å bygge nettverk/karriere trenger du ikke å studere. men mange studerer og bygger nettverk... jo bedre skole du gårr på jo høyere på strå er du og jo bedre er nettverket ditt.. sånn er det bare. du kan bygge nettverk og karriere som lege også, men da skjer det i den private sektoren. det er i den private sektoren de STORE pengene ligger. hilsen erfaren medisinstudent som har gått gjennom det meste som du går gjennom. bli lege er mitt tips til deg. jeg ser på måten du skriver på at du har hjernen til det. vi sitter ikke å løser matteoppgaver liksom. studiet er praktisk rettet og liker du illustert vitenskap og planer om å bli noe stort i livet så vil du elske medisinstudiet...
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 4 minutter siden, pellepolitibil skrev: man MÅ ikke ha det. mange gode universiteter krever ikke det. ring ansa! kanskje kan du ta det på bjørknes eller med en slags opptaksprøve (disse er ofte enkle).. bare et tips. eneste muligheten din til å bli suksessfull slik jeg ser det. man blir garantert suksessfull som lege, tannlege og øyelege selv uten nettverk. alle får jobb og man får sparken siden vi er værnet. i andre yrker må man ha nettverk eller/og ha en rik familie har jeg hørt. er du drit god til å bygge nettverk/karriere trenger du ikke å studere. men mange studerer og bygger nettverk... jo bedre skole du gårr på jo høyere på strå er du og jo bedre er nettverket ditt.. sånn er det bare. du kan bygge nettverk og karriere som lege også, men da skjer det i den private sektoren. det er i den private sektoren de STORE pengene ligger. hilsen erfaren medisinstudent som har gått gjennom det meste som du går gjennom. bli lege er mitt tips til deg. jeg ser på måten du skriver på at du har hjernen til det. vi sitter ikke å løser matteoppgaver liksom. studiet er praktisk rettet og liker du illustert vitenskap og planer om å bli noe stort i livet så vil du elske medisinstudiet... Jo, man må ha kunnskaper innen kjemi og andre realfag for å klare opptaksprøven. Jeg tror bare ikke at jeg klarer alle realfagene når jeg suger i 1p matte liksom. Jeg er kun god i vanlige lesefag som historie, religion osv.. Mine foreldre er veldig suksessfulle, og det som drar meg ned er at jeg har elendige karakterer fra vgs. Vil liksom ikke skuffe foreldrene mine. Jeg vil gjerne bli jurist, men da må jeg ha et snitt på 4,5(nordnorsk kvote). Det tror jeg tar hvertfall 2 år til for å klare. Anonymkode: 81965...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, man må ha kunnskaper innen kjemi og andre realfag for å klare opptaksprøven. Jeg tror bare ikke at jeg klarer alle realfagene når jeg suger i 1p matte liksom. Jeg er kun god i vanlige lesefag som historie, religion osv.. Mine foreldre er veldig suksessfulle, og det som drar meg ned er at jeg har elendige karakterer fra vgs. Vil liksom ikke skuffe foreldrene mine. Jeg vil gjerne bli jurist, men da må jeg ha et snitt på 4,5(nordnorsk kvote). Det tror jeg tar hvertfall 2 år til for å klare. Anonymkode: 81965...2a2 To år går fort. Gå for det! Bli jurist, mange muligheter der. Anonymkode: 34a93...818 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: To år går fort. Gå for det! Bli jurist, mange muligheter der. Anonymkode: 34a93...818 Men er det ikke for sent å starte et 5årig studie når man er 23?.. da er jeg 28 når jeg er ferdig utdannet Anonymkode: 81965...2a2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke for sent å starte et 5årig studie når man er 23?.. da er jeg 28 når jeg er ferdig utdannet Anonymkode: 81965...2a2 Hva er det med disse trådene om å være for gammel...Jeg blir selv ferdig når jeg er 35 jeg, tenk det du! Når du blir eldre vil du forstå at utdanning er for alle i alle aldre Anonymkode: 27208...610 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 Jeg er 34 og begynte i høst du er ikke for gammel, tenk på at det er mange som velger en annen utdanning senere i livet også. Er det bare jurist du kan tenke deg da? Dersom du tar et årsstudium får du også 2 poeng, det hjelper på en del Kanskje du kan søke deg inn på noe du synes virker interessant for å få dette mens du tar opp fag fra VGS? Anonymkode: e9276...9c3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med disse trådene om å være for gammel...Jeg blir selv ferdig når jeg er 35 jeg, tenk det du! Når du blir eldre vil du forstå at utdanning er for alle i alle aldre Anonymkode: 27208...610 Åå, men da gjør jeg det haha! Lykke til med utdanningen din:-D 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 34 og begynte i høst du er ikke for gammel, tenk på at det er mange som velger en annen utdanning senere i livet også. Er det bare jurist du kan tenke deg da? Dersom du tar et årsstudium får du også 2 poeng, det hjelper på en del Kanskje du kan søke deg inn på noe du synes virker interessant for å få dette mens du tar opp fag fra VGS? Anonymkode: e9276...9c3 Skjønner! Da tar jeg et årsstudium, tar opp litt fag og satser på å komme inn! Takk:-) Anonymkode: 81965...2a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå