Gå til innhold

Ville dere valgt å bo i hus med hage og alltid ha dårlig råd eller bo i leilighet og ha det romsligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt?

Anonymkode: 7417f...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hus. takler ikke sære naboer som klager på alt eller bråker og styrer. dugnader og drama, hunder som driter der du vil gå barbeint..

Kanskje du kan flytte litt lenger unna og ha ok råd samtidig som du fortsatt bor i hus?

Anonymkode: d1cc1...1fa

• Liker 4
Skrevet

Jeg mente romsligere økonomisk.

Skrevet

Jeg bor i hus med hage og god plass, og bor billig. Ville ikke valgt noe annet.

Anonymkode: cca0d...bf2

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i leilighet nå, og kunne ikke tenkt meg å bo i hus. Hører aldri til noen av naboene, så bråk er aldri et problem. Synes det er deilig å slippe det vedlikeholdet som et hus krever. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, SPOCA skrev:

Jeg bor i leilighet nå, og kunne ikke tenkt meg å bo i hus. Hører aldri til noen av naboene, så bråk er aldri et problem. Synes det er deilig å slippe det vedlikeholdet som et hus krever. 

Hvor lenge har du bodd i leilighet?Savner du hage?

Nå bor jeg i rekkehus ,Men det er dyrt og kaldt om vinteren ,mye å fyre opp.Sure naboer som klager når ungene leker i hagen.Har bodd her 2 år men trives ikke noe særlig .I tillegg er det veldig stramt økonomisk.

Skrevet
3 minutter siden, SPOCA skrev:

Bor du i gammel blokk leilighet eller ny.De fra 60 tallett er ofte veldig lytt.Det har jeg selv erfart.

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du bodd i leilighet?Savner du hage?

Nå bor jeg i rekkehus ,Men det er dyrt og kaldt om vinteren ,mye å fyre opp.Sure naboer som klager når ungene leker i hagen.Har bodd her 2 år men trives ikke noe særlig .I tillegg er det veldig stramt økonomisk.

Nei, savner overhodet ikke hage. Deilig å slippe vedlikeholdet. Har en stor og fin veranda som benyttes mye, og som fungerer utmerket som erstatning for hage (har ikke grønne fingre).

Er vokst opp i leilighet, en 3-roms på 70 kvm. Foreldrene mine kjøpte hus da jeg var 16, og jeg bodde der til jeg var i begynnelsen av 20-årene. Siden den gang har jeg bodd i leilighet, og har bodd i samme leilighet nå i snart 3 år. Stortrives. Bor dog i en større leilighet enn jeg vokste opp i, den jeg bor i nå er en 4-roms på 85 kvm (stue/spisestue, kjøkken, bad, gang og 3 soverom).

Fordelen her jeg bor er at jeg har naboer på hver side, og jeg har også peis, så fyring er generelt billig. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i gammel blokk leilighet eller ny.De fra 60 tallett er ofte veldig lytt.Det har jeg selv erfart.

Jeg bor i en blokk fra tidlig 60-tall, men den ble nylig renovert, deriblant med utskifting av nye vinduer, ny kledning osv, så det er ikke lytt i det hele tatt. Hadde jeg ikke visst bedre, skulle man tro man ikke hadde naboer. Vi bor i tillegg på toppen, så ingen som ser inn, og ingen som generelt bryr seg. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Skrevet

Jeg bodde i blokk før men hadde bråkete naboer over .Hun under røyka som en skorstein.Uff ja jeg har nok vært litt vel uheldig.Moren min bor i blokk men har aldri opplevd noe spesilt bråk som går utover nattesøvnen.Noen er bare ekstra uheldig.Men er lei av å ha så mye utgifter.Fyringsutgifter på vinteren er mye.Får det aldri ordentlig varmt her.

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg foretrekker å bo i leilighet, men skulle gjerne hatt litt større leilighet enn vi bor i nå. Har kjøkken, stue, bad og soverom. Aner ikke kvadratmeter, da det ikke snakkes om mye her i UK. Kanskje 70 ca.

Skrevet

Jeg bor i tomannsbolig og har en liten hage. Vi bor litt trangt, kunne virkelig hatt en god innebod og ett litt større soverom pluss ett ekstra wc nede. Vi bor veldig billig og er ikke avhengige av bil for å komme oss til butikk og jobb. Aberet er naboene. Vi hadde to nydelige naboer en enslig dame og en enslig mann. Så flyttet de og inn kom to eldre menn med hver sin thaidame,-dette er folk som tar mye plass. Høye stemmer, drikker og banner og iallefall den ene thai får sine runder med juling. Skikkelig utrivelig har det blitt. 

Det etter nytt nå. Må bli enebolig, avskjermet fra naboer og gjerne landlig. Da kan jeg leve litt sparsommelig.

Jeg kan ha en leilighet men da må det være god terrsse med som og helst litt utsikt utenfor altså ikke glo rett i en vegg eller en tett mørk skog. Kunne levd fint der og for lite penger. Ulempen er naboene og støy.

Anonymkode: 98f04...119

Skrevet

Bor i leilighet. Synes det er helt ok. Å bytte med hus tror jeg ikke blir aktuelt. Hus betyr mye vedlikehold: Maling, takstein, gress som må klippes, busker og trær som må beskjæres, mange bed som skal fylles hver vår og ryddes hver høst.

Anonymkode: 89721...23b

• Liker 1
Skrevet

Vi bor i rekkehus med en liten hage, vi foretrekker å bo slik og ha råd til ferie, grei bil og hverdagskos. Kjenner veldig mange som bor i store nye hus som ikke har økonomi til å gjøre noe annet foruten å være hjemme, det passer ikke for oss.

Anonymkode: c2c21...77f

• Liker 1
Skrevet

Ville valgt det som gav romsligst økonomi og/eller som fikk hverdagen enklere. 

Anonymkode: 085ef...fe0

• Liker 1
Skrevet

Vi valgte å prioritere stort hus med hage, og lever heller litt trangt økonomisk. Vi kan ikke sløse, men har så vi ikke bekymrer oss for penger. Vi elsker huset og er veldig fornøyd med valget, men om det hadde vært så trangt at det bare såvidt gikk rundt ville vi nok ha peioritert annerledes.

Det kommer vel litt ann på livsituasjonen din. Om du har barn, om du er glad i å invitere til selskap, om du har tid og lyst til å pusle med vedlikehold etc.

Anonymkode: 24275...469

Skrevet

Leilighet, men orker ikke hus uansett, for mye jobb.

Anonymkode: b6359...9a6

Skrevet

Definitivt leilighet og større økonomisk handlefrihet. Er ikke interessert i å bruke masse penger på å bo. Det hjelper nok på at jeg ikke er så glad i hagearbeid og vedlikehold heller (noen liker jo å pusle med sånt, men altså ikke jeg).

Anonymkode: 851a4...9d6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har valgt hus. Ja, det er et evig pengeesluk og det tidvis altfor mye jobb og vedlikehold, men det er verdt det.

Å kunne være i fred for naboer, holde dyr og å sole naken når jeg først er hjemme skatter jeg høyere en absolutt ALT annet. 🙏🏻

Endret av Perle
Gjest making.a.mess
Skrevet

Eller så kan du få hus med hage til samme pris som en leilighet men kjøre 20 min ekstra

Skrevet

Leilighet med hage. Vi hadde hus, men ingen av oss likte ytre vedlikehold, så kjøpte oss en leilighet med hage.

Anonymkode: 474ec...ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...