Gå til innhold

Urimelig, trøtt og skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med syk 2-åring og samboer er på hytten med sine barn. 

Har vært hos lege og på legevakt pga han var kjempe dårlig og antibotika ikke virket. Feberen gir seg ikke og jeg har ikke sovet på 3 dager. Han hoster og gråter og den eneste måten han sover er med hodet på magen min.

Samboer ringer og sender sms og mange gøye bilder fra hytten, ski, kino osv.

Han sier også at jeg skal ringe ham hvis det er noe. I dag klikket det for meg etter han sendte meg fredagskos bildet i solen( vi koser oss i dette fantastiske været) mens jeg vasket gulvet etter småen kastet opp.  Jeg skrev at han slutter med sms eller klikker det for meg! Og at jeg er trøtt og sliten og at han er en egoist. 

Anonymkode: 50cf9...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært hos lege og på legevakt pga han var kjempe dårlig og antibotika ikke virket. Feberen gir seg ikke og jeg har ikke sovet på 3 dager. Han hoster og gråter og den eneste måten han sover er med hodet på magen min.

Han sier også at jeg skal ringe ham hvis det er noe. I dag klikket det for meg etter han sendte meg fredagskos bildet i solen( vi koser oss i dette fantastiske været) mens jeg vasket gulvet etter småen kastet opp.  Jeg skrev at han slutter med sms eller klikker det for meg! Og at jeg er trøtt og sliten og at han er en egoist. 

Her synes jeg det er du som er egoisten! Kan du ikke unne han å kose seg og sette pris på koselige snap fra han selv om du har en shitty day?

Anonymkode: 6ce3a...b91

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her synes jeg det er du som er egoisten! Kan du ikke unne han å kose seg og sette pris på koselige snap fra han selv om du har en shitty day?

Jeg unner ham litt for mye kos og hygge for ofte og derfor pleier jeg å sitte og ha ansvar for sønnen vår 24/7. Han vet ikke hva betyr å være småbarnsfar . 

Ts

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg unner ham litt for mye kos og hygge for ofte og derfor pleier jeg å sitte og ha ansvar for sønnen vår 24/7. Han vet ikke hva betyr å være småbarnsfar . 

Ts

Sorry, jeg misforsto, trodde at dere hadde unger hver for dere, men når han er faren stiller jo saken selvfølgelig litt annerledes. Da kan jeg skjønne frustrasjonen ja! 

• Liker 2
Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)

Var ungen syk da han dro?

Endret av GoldenLioness
Skrevet

Supert at han har kvalitetstid med sine egne barn, men da håper jeg virkelig at han tar i noen ekstra tak og gir deg en skikkelig pause når han kommer tilbake. Du er i din fulle rett til å "kreve" det, dere har barn SAMMEN. Tenk på det sånn: Når de har så utrolig fint vær og koser seg så voldsomt, så burde jo han være uthvilt og klar som et egg til å avlaste deg ;) Skjønner at du er dritlei og frustrert, du fortjener en skikkelig husmorferie. God bedring til poden! 

Anonymkode: fcd0c...078

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Var ungen syk da han dro?

Ja, men formen ble verre utover natten. Kl 4 var vi på legevakten og han ble tatt i mot med en gang pga alt for høy feber og dårlig allmenntilstand. 

Ts

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det falt deg ikke inn å sende bilder av spy/oppkast tilbake? 

Anonymkode: e891f...6c4

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes kanskje ikke dette var så innmari konstruktivt, hvis jeg skal være ærlig. Hva vil du oppnå? At han slutter å sende sms (det er jo helt greit det, men du hadde ikke trengt å slenge på at han er en egoist og at det klikker for deg)? Eller ønsker du egentlig at han skal avbryte hytteturen og komme hjem?

Jeg antar at en hyttetur er planlagt litt i forkant, og ikke bare å avbryte uten sure miner fra barna hvis de først har dratt. Selvsagt er det veldig kjipt at du ble sittende med en syk toåring, men det er jo slik det blir noen ganger. Rein uflaks. En annen gang er det kanskje han som trekker det korteste strået.

Det blir fryktelig kjip stemning hvis dere skal vokte på hverandre med innstillingen "hvis jeg har det dårlig, skal jammen ikke du ha det gøy heller!" Jeg har selv sittet og sett mannen min legge ut morsomme bilder fra jobbtur siste uka, mens jeg løper som en strikkball for å serve fire barn og bikkje alene etter jobb. Men det var avklart på forhånd og selv om det stikker litt av og til ser jeg ikke at det skal komme noe som helst godt ut av at jeg blir sur og muggen fordi han har det gøy og jeg har det slitsomt. Derimot kommer jeg til å be ham stå på ekstra når han kommer hjem, og det synes jeg du også bør gjøre.

Hvis du er misfornøyd med fordelingen generelt, og synes at han alltid har det gøy mens du passer barn, er det et eget tema du må du ta opp for seg. SMS er i så måte en fryktelig dårlig diskusjonskanal...

Anonymkode: e267e...b05

• Liker 6
Skrevet

Her tror jeg nok at du hadde følt det annerledes om det var deres felles barn og ikke hans barn han er på hyttetur med. 😉 

Anonymkode: 6b7ee...b5c

Skrevet

Jeg kan forstå at der blir provoserende å få mange se-hvor-flott-vi-har-det-bilder når du går hjemme og tråkker i spy med giga underskudd på søvn. Har ingen problemer med å forstå at du svarer med sinnamelding heller, man blir helt på felgen etter flere dager alene med ansvar for veldig sykt barn. 

Ring eller send melding til mannen din og forklar hvordan det føles når han sender disse bildene og be han slutte med det. Dere kan kanskje heller sette dere ned å se bilder fra turen sammen med barna når de har kommet hjem, minsten er friskere og du har fått mere overskudd. Felles bildestund med barna er koselig 

(også ville jeg vurdert ei natt alene på hotell når mannen kommer hjem hadde jeg vært deg.....bare sove og sove, og bestille takeaway, gjerne seriemaraton i hotellsenga med masse sjokolade og vin)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...