AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Del Skrevet 2. februar 2018 Syns det er så koselig der, og nærme marka. Men blir litt skremt av oppslagene om Ulsrud vgs, som ligger rett ved Bøler skole. Det virker som et paradis for barnefamilier, men hvordan er det når barna blir tenåringer? Anonymkode: 558df...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Del Skrevet 3. februar 2018 De MÅ jo ikke gå på Ulsrud da. De fleste ungdommene jeg vet om i området, går f.eks på Lambertseter eller inne i sentrum. De fleste på Ulsrud kommer hit fra andre steder, særlig Mortensrud. Jeg har inntrykk av at det er godt miljø mellom ungdommene her. Bra idrettstilbud. Tilstedeværende foreldre, hører lite om sånne hjemme-alene-fester du hører om på vestkanten. Lett for ungdommene å komme seg rundt med buss og bane, så slipper å kjøre dem hele tiden. Likevel passe avstand til sentrum til at de ikke bare henger rundt der. Anonymkode: 2d6a3...f26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Del Skrevet 3. februar 2018 Enig med hun over. Dette er, rent generelt og overfladisk, et av de streiteste områdene i byen Det er liksom ikke ekstremt i noen retning, men er akkurat passe av alt, og jeg ville ikke vært bekymret overhodet for at én skole i nærmiljøet har fått noen dårlige oppslag i det siste. VGS er uansett valgfritt, og det finnes gode alternativer både i nærheten (Lambertseter for eksempel, kjenner flere gutter på idrettslinja der som trives veldig godt) og nede i sentrum. Som en sidebemerkning er det vel ingen steder i verden som er helt trygt når det kommer til tenåringer. Men en av fordelene til en storby er at det finnes alternative miljøer stort sett overalt. Hvis poden på død og liv vil lage bråk og starte en kriminell løpebane, så klarer han nok det på Oppsal. Men han hadde nok klart det både på Frogner og på Sortland også, hvis det var det om å gjøre. Anonymkode: af255...b65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma1984 Skrevet 3. februar 2018 #4 Del Skrevet 3. februar 2018 For å si det sånn, selv Persbråten VGS like ved fineste Røa har elever som er på UG (unge gjengangere) lista til politiet. Er ikke dermed sagt at det er et dårlig område for det Jeg ville ikke lagt vekt på VGS'ene i området, elevene på VGS kommer jo fra hele byen. Oppsal er kjempekoselig, med et svært gode idrettsmuligheter for barna, og like ved marka. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Del Skrevet 3. februar 2018 Så bra! Nå ble jeg beroliget. Vi flytter fra Bærum for å komme til et mer gjennomsnittlig og jordnært nabolag, og vi elsker Østensjø. Er barneskolene og ungdomsskolen i bydelen omtrent like gode, eller er det noen som peker seg ut i den ene eller andre retningen? Anonymkode: 558df...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Del Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Nå ble jeg beroliget. Vi flytter fra Bærum for å komme til et mer gjennomsnittlig og jordnært nabolag, og vi elsker Østensjø. Er barneskolene og ungdomsskolen i bydelen omtrent like gode, eller er det noen som peker seg ut i den ene eller andre retningen? Anonymkode: 558df...6c5 Generelt gode skoler. Vi forhørte oss masse før vi valgte nærområde, og hørte mest positivt om Rustad og Trasop. Oppsal og Bøler var de jeg hørte mest blandet om, alt fra de som var veldig fornøyd, til de som anbefalte oss andre skolekretser. Det er veldig mye subjektivitet i vurderingen av om en skole er god, og lærer har mye å si. Derfor vil du fort få nesten like mange ulike vurderinger som det er barn på skolen. Største forskjellen mellom Rustad/Trasop og Bøler/Oppsal er nok elevsammensetningen. Det er mer sammensatt på Rustad/Trasop med elever fra alt fra små leiligheter til eneboliger. Bøler/Oppsal har flere barn fra områder det er dyrere å bo, og miljøet er kanskje litt preget av det. Jeg har hørt foreldre som beskriver det som litt «snobbete», men kjenner andre som trives også. Kjenner også foreldre med barn på Nøklevann og Østensjø som trives godt. Anonymkode: 2d6a3...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #7 Del Skrevet 9. april 2018 Oppsal er herlig! Barne- og ungdomsskolen er forfriskende landsbyaktig. Kjør på! P.S. Ulsrud VGS er akkurat så forferdelig som mediene vil ha det til. Bøler skole er helt inntill... Anonymkode: cc920...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2018 #8 Del Skrevet 9. april 2018 Sagene og resten av østkanten er sikker flott! 😁 Anonymkode: 3be4e...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 10. april 2018 #9 Del Skrevet 10. april 2018 I Oslo så er det sånn at du kan velge hvilken videregående skole du skal gå på, vel, så lenge du har karakterer til å velge da. Ulsrud er ikke skolen du behøver å sende barna dine på. Det du derimot må undersøke er barneskolen og ungdomsskolen. Her så går det nemlig på adressen. Jeg har hørt samme om skolene i bydelen som AB over, med unntak fra om Trasop som er en skole jeg har hørt meget lite pene ting om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå