Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ta høyere utdanning og tenkte da på å satse på vernepleier yrke!    Har hørt at det er mulig å ta dette deltid, er det noen her som har erfaring med det?  Er vernepleie studie vanskelig?  må man ha høyt snitt for å komme inn, jhvilke skoler er det lettest å komme inn?

Er det noen som har info om hvilke skoler jeg kan søke på som driver med deltid vernepleiestudie. Jeg selv bor i bartebyen, men er villig til å pendle..

Skrevet

Tror ikke vernerpleie er så fryktelig vanskelig, og nei du trenger ikke høyt snitt for å komme inn. I store byer vil snittet være høyt, men drar du til Namsos feks for å studere deltid er snittet meget lavt!

Bare å sjekke samordna opptak for flere steder som tilbyr deltid.

Anonymkode: c0a32...4e4

Skrevet

undersøkte namsos, men de hadde ikke deltid lenge. Det var visst et tilbud de hadde en sjelden gang bare.

Skrevet

jeg studerer vernepleie på deltid i Sandvika. det blir vel litt lang pendlervei :fnise: det er ikke så vanskelig å studere vernepleie, men det er lurt å delta på forelesninger og være aktiv i gruppearbeid o.l. være aktiv student rett og slett :)

her er en oversikt over hvor de tilbyr vernepleierutdanning heltid og deltid + poenggrenser: https://utdanning.no/studiebeskrivelse/vernepleie

Anonymkode: 66f63...921

• Liker 2
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Studerer i Trondheim og går siste året. Måtte har 4,8 for å komme inn i 2015. Høre rykter om at snittet i Trondheim går opp igjen nå, da det skal bli nesten 5 i snitt så det er ikke enkelt å komme inn i byen.

Medikamenteksamen var veldig vanskelig, og praksis er et rent helvete økonomisk og psykisk.. Mye gruppe arbeid og obligatoriske framføringer så synes det har vært veldig slitsomt.. 

Hadde jeg kunne valgt igjen hadde jeg ikke gått vernepleien.. Noe vanskelig å få jobb også. 

Men veldig givende å jobbe med mennesker som er litt annerledes.

Skrevet

hmm er det virkelig ikke flere her inne som har tatt vernepleier heltid eller deltid? ønsker flere svar=)

Skrevet
På 5.2.2018 den 14.39, Klokkeblomst90 skrev:

Studerer i Trondheim og går siste året. Måtte har 4,8 for å komme inn i 2015. Høre rykter om at snittet i Trondheim går opp igjen nå, da det skal bli nesten 5 i snitt så det er ikke enkelt å komme inn i byen.

Medikamenteksamen var veldig vanskelig, og praksis er et rent helvete økonomisk og psykisk.. Mye gruppe arbeid og obligatoriske framføringer så synes det har vært veldig slitsomt.. 

Hadde jeg kunne valgt igjen hadde jeg ikke gått vernepleien.. Noe vanskelig å få jobb også. 

Kan du utdype hvorfor praksis var et helvete? 

Anonymkode: 0f57d...512

Skrevet

Jeg tror ikke på at praksisen er et helvete, da måtte du ha vært uheldig ihverfall.

Skrevet
På 5.2.2018 den 14.39, Klokkeblomst90 skrev:

Snittet bestemmes av de som søker, så det ryktet om at snittet SKAL øke vil jeg ha tatt med den største klypen salt du kan finne.

Sånn ellers syns jeg medikamentregning var veldig greit, handlet kun om å øve, matematikken var av den enkle sorten.

Praksis var også greit. Noen perioder mer interessante enn andre selvfølgelig, men slik vil det alltid være. De som hadde et helvete med praksis hos oss var gjerne de med feil innstilling. Mye gruppearbeid og obligatorisk, men etter å ha jobbet et par år skjønner jeg hvorfor.

Måtte jobbe litt som vikar før jeg fikk fast jobb, men ikke vanskelig å få jobb.

Har også gått i Trondheim.

Anonymkode: 48d8f...87a

Skrevet

Jeg er i praksis nå og trives kjempegodt :) Jeg velger selv hvor jeg har praksis og velger selvfølgelig steder jeg synes er interessante. Har hatt praksis innen rusomsorg og skole. Neste praksis blir med demente og siste praksis blir kanskje innen psykiatri. Det er lurt å prøve ut litt forskjellig i praksisperiodene - ikke bare omsorgsbolig.

Jeg bor på østlandet og her går det veldig greit å få seg jobb som vernepleier eller miljøterapeut :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres veldig bra ut:)  hvor gikk dere skole ? heltid ?

Endret av kriztine
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
På 7.2.2018 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Snittet bestemmes av de som søker, så det ryktet om at snittet SKAL øke vil jeg ha tatt med den største klypen salt du kan finne.

Sånn ellers syns jeg medikamentregning var veldig greit, handlet kun om å øve, matematikken var av den enkle sorten.

Praksis var også greit. Noen perioder mer interessante enn andre selvfølgelig, men slik vil det alltid være. De som hadde et helvete med praksis hos oss var gjerne de med feil innstilling. Mye gruppearbeid og obligatorisk, men etter å ha jobbet et par år skjønner jeg hvorfor.

Måtte jobbe litt som vikar før jeg fikk fast jobb, men ikke vanskelig å få jobb.

Har også gått i Trondheim.

Tror nok at snittet blir høyere enn 4.8, i år. Jeg synes fortsatt at vernepleien er en stressende utdanning men lærerik .. Men sykt glad jeg er ferdig om 3 måneder!😁

Skrevet
På 7.2.2018 den 21.18, fresia skrev:

Jeg er i praksis nå og trives kjempegodt :) Jeg velger selv hvor jeg har praksis og velger selvfølgelig steder jeg synes er interessante. Har hatt praksis innen rusomsorg og skole. Neste praksis blir med demente og siste praksis blir kanskje innen psykiatri. Det er lurt å prøve ut litt forskjellig i praksisperiodene - ikke bare omsorgsbolig.

Jeg bor på østlandet og her går det veldig greit å få seg jobb som vernepleier eller miljøterapeut :) 

Du vet ikke om det er lett å få jobb før du er ferdig og søker. Jeg trodde det var lett å få jobb og jeg bor i Trondheim. 

Her er det mange om plassen og det er nesten umulig å få en fulltidsstilling.. Trodde fra før av at det var lett, men tok feil gitt. 

Nesten ingen på studie har fått jobb..Er ferdig utdannet om tre måneder.

Anonymkode: fbc59...ff0

• Liker 1
Skrevet

Går selv vernepleie heltid nå, på Vestlandet, og her tilbyr de både heltid og deltid! Var 3.8 i førstegangssnitt når jeg søkte i 2016. Men har hørt at Interessen for vernepleie har økt og at flere og flere har søkt. Synes faget er veldig interessant, og er nå i praksis. Selve praksis er noe en må komme inn i i starten i og med at det er arbeid med nye rutiner og mennesker, men nå idag stortrives jeg! Gruppearbeid er det mye av som nevnt tidligere i tråden, og det gjelder bare å bite tenna sammen hvis du får en gruppe som ikkje fungerer helt. 

Anonymkode: c06ec...370

Skrevet
På 9.2.2018 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke om det er lett å få jobb før du er ferdig og søker. Jeg trodde det var lett å få jobb og jeg bor i Trondheim. 

Her er det mange om plassen og det er nesten umulig å få en fulltidsstilling.. Trodde fra før av at det var lett, men tok feil gitt. 

Nesten ingen på studie har fått jobb..Er ferdig utdannet om tre måneder.

Anonymkode: fbc59...ff0

Klokkeblomst som har huket av for anonym? Det er lett å få jobb i Trondheim, men du må selvsagt jobbe for å få drømmejobben og full stilling.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg går på tidligere høyskolen i Oslo og Akershus, nå blitt universitet og heter Oslo met. Her er det deltid, over 4 år, to dager i uka. Tror snittet er rundt 4,8. Utdanningen er grei og lett å komme igjennom. Gode jobbmuligheter, og vernepleiere er ettertraktet og vanskelig å få tak i her i kommunen jeg jobber.

Anonymkode: a3583...c66

• Liker 1
  • 5 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2018 den 20.04):

jeg studerer vernepleie på deltid i Sandvika. det blir vel litt lang pendlervei :fnise: det er ikke så vanskelig å studere vernepleie, men det er lurt å delta på forelesninger og være aktiv i gruppearbeid o.l. være aktiv student rett og slett :)

her er en oversikt over hvor de tilbyr vernepleierutdanning heltid og deltid + poenggrenser: https://utdanning.no/studiebeskrivelse/vernepleie

Anonymkode: 14eb2...c02

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

AnonymBruker skrev (På 4.2.2018 den 20.04):

Hvordan var eksamen lagt på din skole i sandvika. Er det hjemme eksamen muntlig eksamen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...