AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Utifra denne artikkelen; https://www.adressa.no/meninger/2018/02/02/Flere-ungkarer-og-solospillere-16007638.ece Vil det si at det er større sjanse for å finne en fyr i Oslo (og oppi nord) enn andre steder på østlandet? Anonymkode: b871b...712
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Jeg vil si oddsen er størst i Oslo uansett. Jeg mener det først og fremst er et spørsmål om antall aktuelle partnere per kvadratmeter, snarere enn andelen av menn som er aktuelle.
Xcase33 Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Utifra denne artikkelen; https://www.adressa.no/meninger/2018/02/02/Flere-ungkarer-og-solospillere-16007638.ece Vil det si at det er større sjanse for å finne en fyr i Oslo (og oppi nord) enn andre steder på østlandet? Anonymkode: b871b...712 Det er underskudd på single kvinner i Norge ...ganske stort også. Det er derfor det er mange menn som forblir barnløse. Det er egentlig ganske normalt for en mann å være singel og alene siden det er så få single kvinner å kjempe om. Er du kvinnfolk og sier du ikke finner noen så er du bare kresen egentlig. Det står ihvertfall ikke på antall single menn å velge iblant.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Er jo en kjent sak at kvinner er mer kresne og overfladiske. En mann må tilfredsstille en masse krav og forventninger for å i det hele tatt være aktuelle. Anonymkode: f3694...5cf 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo en kjent sak at kvinner er mer kresne og overfladiske. En mann må tilfredsstille en masse krav og forventninger for å i det hele tatt være aktuelle. Anonymkode: f3694...5cf Mens menn er mer enkle og tar det meste med puls? Anonymkode: 80194...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mens menn er mer enkle og tar det meste med puls? Anonymkode: 80194...b3a Menn er mer opptatt av det indre, av personlighet, av kjemi. Kvinner er mer opptatt av overfladiske verdier, penger, bil, bolig, klær, osv. Anonymkode: 32e57...e55 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 2 timer siden, Xcase33 skrev: Det er underskudd på single kvinner i Norge ...ganske stort også. Det er derfor det er mange menn som forblir barnløse. Det er egentlig ganske normalt for en mann å være singel og alene siden det er så få single kvinner å kjempe om. Er du kvinnfolk og sier du ikke finner noen så er du bare kresen egentlig. Det står ihvertfall ikke på antall single menn å velge iblant. Alle kvinner er ikke kresne på den måten som du sier. Men de fleste kvinner er kresne på den måten at ingen ønsker menn med store egoer. Det samme gjelder for menn. Også menn er kresne på det og vil ikke ha alle slags damer. Anonymkode: 26307...4ee 1
WubWub Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Fra et logisk perspektiv så syntes jeg det er veldig rart at kvinner resirkulerer fedre, som nevnt i den artikkelen og mange andre studier så er det et gjenbruk av menn med mest penger og høyest utdannelse - disse mannfolka setter gjerne barn på opptil flere forskjellige kvinner og får flere barnekull. Disse fedrene vil -IKKE- være tilstede under oppveksten til barna sine da de hopper fra dame til dame. Så fra et evolusjonært og menneskelig perspektiv så er det veldig rart at kvinner går for denne løsningen hvor de vet at de kommer opp til å ende opp som alenemødre hvorpå barna ikke får en farsfigur i livet sitt. Men fra et biologisk perspektiv så kan jeg se hvorfor så mange kvinner går for denne løsningen; de tiltrekkes av menn med store ressurser (penger) og status og de håper og tror at til tross for at mannen har en historie med å ligge rundt så håper de at mannen vil slå seg til ro med de. Det er sjeldent tilfelle. Konsekvensen av dette er at de mannfolka som ønsker seg barn, er klare til å slå seg til ro og som vil være en lojal og stabil partner blir valgt bort om de ikke har nok penger eller ymse mastergrader som kvinnen kan skryte av. Om man ikke kan fungere som kvinnens trofe så er man ikke tiltrekkende. Disse mannfolka har da bare et valg om de vil stifte familie ; de må søke ut til andre land hvor kvinnene ikke stiller like store krav til utdannelse, status og lommebok , land som f.eks filippinene osv. I disse landene er kvinnene mer familieorienterte og de setter familielivet foran det meste annet. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Menn er mer opptatt av det indre, av personlighet, av kjemi. Kvinner er mer opptatt av overfladiske verdier, penger, bil, bolig, klær, osv. Anonymkode: 32e57...e55 Det er mer behagelig å lage sin egen virkelighet enn å forholde seg til den ekte, ikke sant? Anonymkode: 823ce...02f 6
Xcase33 Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Alle kvinner er ikke kresne på den måten som du sier. Men de fleste kvinner er kresne på den måten at ingen ønsker menn med store egoer. Det samme gjelder for menn. Også menn er kresne på det og vil ikke ha alle slags damer. Anonymkode: 26307...4ee Er du etterspørselen i et marked med mange tilbud så kommer du unna med å ikke være helt top notch. Motsatt er det om man er mannfolk Jeg har feriert i land hvor det er mannfolk underskudd f.eks...der er det damene som tar (og må ta) initiativ ettersom det er færre mannfolk. Der kan man lene seg tilbake å selv være kresen...mens her i Norge så må man ta litt mer til takke. Aldri en bra situasjon å være i.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 19 timer siden, Xcase33 skrev: Det er underskudd på single kvinner i Norge ...ganske stort også. Det er derfor det er mange menn som forblir barnløse. Det er egentlig ganske normalt for en mann å være singel og alene siden det er så få single kvinner å kjempe om. Er du kvinnfolk og sier du ikke finner noen så er du bare kresen egentlig. Det står ihvertfall ikke på antall single menn å velge iblant. Såvidt jeg vet fødes det marginalt flere gutter enn jenter her i landet. Men forskjellen er slett ikke så stor at dette kam brukes som begrunnelse for de mennene som ikke får barn. Alle gutter som legger energi i sin personlighet og framtoning, får seg kjæreste om det er det han ønsker. Anonymkode: ee60b...f58 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 9 timer siden, Xcase33 skrev: Er du etterspørselen i et marked med mange tilbud så kommer du unna med å ikke være helt top notch. Motsatt er det om man er mannfolk Jeg har feriert i land hvor det er mannfolk underskudd f.eks...der er det damene som tar (og må ta) initiativ ettersom det er færre mannfolk. Der kan man lene seg tilbake å selv være kresen...mens her i Norge så må man ta litt mer til takke. Aldri en bra situasjon å være i. Dersom det kun er i utlandet at kvinner flokker seg omkring deg, er det viktig å være klar over én ting: De gjør det fordi du kommer fra et rikt land. De ser en som kan gi dem en bedre økonomisk framtid. De ser IKKE DEG. Anonymkode: ee60b...f58 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo en kjent sak at kvinner er mer kresne og overfladiske. En mann må tilfredsstille en masse krav og forventninger for å i det hele tatt være aktuelle. Anonymkode: f3694...5cf Er det egentlig ‘kresent’ og ‘overføadisk’ å ha noen preferanser for hvem man skal tilbringe livet med? Anonymkode: ee60b...f58 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 17 timer siden, WubWub skrev: Fra et logisk perspektiv så syntes jeg det er veldig rart at kvinner resirkulerer fedre, som nevnt i den artikkelen og mange andre studier så er det et gjenbruk av menn med mest penger og høyest utdannelse - disse mannfolka setter gjerne barn på opptil flere forskjellige kvinner og får flere barnekull. Disse fedrene vil -IKKE- være tilstede under oppveksten til barna sine da de hopper fra dame til dame. Så fra et evolusjonært og menneskelig perspektiv så er det veldig rart at kvinner går for denne løsningen hvor de vet at de kommer opp til å ende opp som alenemødre hvorpå barna ikke får en farsfigur i livet sitt. Men fra et biologisk perspektiv så kan jeg se hvorfor så mange kvinner går for denne løsningen; de tiltrekkes av menn med store ressurser (penger) og status og de håper og tror at til tross for at mannen har en historie med å ligge rundt så håper de at mannen vil slå seg til ro med de. Det er sjeldent tilfelle. Konsekvensen av dette er at de mannfolka som ønsker seg barn, er klare til å slå seg til ro og som vil være en lojal og stabil partner blir valgt bort om de ikke har nok penger eller ymse mastergrader som kvinnen kan skryte av. Om man ikke kan fungere som kvinnens trofe så er man ikke tiltrekkende. Disse mannfolka har da bare et valg om de vil stifte familie ; de må søke ut til andre land hvor kvinnene ikke stiller like store krav til utdannelse, status og lommebok , land som f.eks filippinene osv. I disse landene er kvinnene mer familieorienterte og de setter familielivet foran det meste annet. Filippinske kvinner som forlater livet i sitt hjemland for å flytte sammen med en 20 år eldre tjukkas i det kalde nord, gjør det av én grunn: økonomisk. I den grad hun er familieorientert, så handler ikke dette om den familien hun skal starte med sin norske mann. Det handler om de pengene hun skal sende hjem fra Norge til Filippinene. Hun utsletter seg selv! Den norske mannen hennes - som aldri ville hatt sjans på ei norsk kvinne - tror det er kjærlighet. Anonymkode: ee60b...f58 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Filippinske kvinner som forlater livet i sitt hjemland for å flytte sammen med en 20 år eldre tjukkas i det kalde nord, gjør det av én grunn: økonomisk. I den grad hun er familieorientert, så handler ikke dette om den familien hun skal starte med sin norske mann. Det handler om de pengene hun skal sende hjem fra Norge til Filippinene. Hun utsletter seg selv! Den norske mannen hennes - som aldri ville hatt sjans på ei norsk kvinne - tror det er kjærlighet. Anonymkode: ee60b...f58 Det samme tenker jeg når jeg ser norske menn med thaidamer. På jobben er det en kjekk fyr som er sammen med ei thaidame som sikkert er 10 år yngre enn han. Skjønner ikke hvorfor, han er både hyggelig og kjekk, så det er ingenting i veien med han sånn sett. Han tåler vel ikke oss norske damer bare. Stakkars barn av slike par! Det beste for dem er å dra hjem igjen. Heller enn å leve her i et land hvor de ikke hører hjemme. Anonymkode: 3556f...331 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme tenker jeg når jeg ser norske menn med thaidamer. På jobben er det en kjekk fyr som er sammen med ei thaidame som sikkert er 10 år yngre enn han. Skjønner ikke hvorfor, han er både hyggelig og kjekk, så det er ingenting i veien med han sånn sett. Han tåler vel ikke oss norske damer bare. Stakkars barn av slike par! Det beste for dem er å dra hjem igjen. Heller enn å leve her i et land hvor de ikke hører hjemme. Anonymkode: 3556f...331 Hæ? Er det virkelig sånn du tenker? Hva med kvinner som får barn med utlendinger? Anonymkode: f3694...5cf
Aharp Skrevet 4. februar 2018 #17 Skrevet 4. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Filippinske kvinner som forlater livet i sitt hjemland for å flytte sammen med en 20 år eldre tjukkas i det kalde nord, gjør det av én grunn: økonomisk. I den grad hun er familieorientert, så handler ikke dette om den familien hun skal starte med sin norske mann. Det handler om de pengene hun skal sende hjem fra Norge til Filippinene. Hun utsletter seg selv! Den norske mannen hennes - som aldri ville hatt sjans på ei norsk kvinne - tror det er kjærlighet. Anonymkode: ee60b...f58 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det samme tenker jeg når jeg ser norske menn med thaidamer. På jobben er det en kjekk fyr som er sammen med ei thaidame som sikkert er 10 år yngre enn han. Skjønner ikke hvorfor, han er både hyggelig og kjekk, så det er ingenting i veien med han sånn sett. Han tåler vel ikke oss norske damer bare. Stakkars barn av slike par! Det beste for dem er å dra hjem igjen. Heller enn å leve her i et land hvor de ikke hører hjemme. Anonymkode: 3556f...331 Dette sier vel egentlig mer om AB enn om både filippinske og thailandske kvinner... Personlig hadde jeg kontakt med ei etnisk norsk kvinne. Hun stakk silikonpuppene opp i fjeset mitt og ville ha penger. Så ut fra dette så er altså alle norske kvinner golddiggere...?!?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #18 Skrevet 4. februar 2018 4 timer siden, Aharp skrev: Dette sier vel egentlig mer om AB enn om både filippinske og thailandske kvinner... Personlig hadde jeg kontakt med ei etnisk norsk kvinne. Hun stakk silikonpuppene opp i fjeset mitt og ville ha penger. Så ut fra dette så er altså alle norske kvinner golddiggere...?!? Dette er et samlivsforum. Her har erfaringene dine med norske prostituerte begrenset verdi. Anonymkode: ee60b...f58
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #19 Skrevet 4. februar 2018 På 3.2.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev: Menn er mer opptatt av det indre, av personlighet, av kjemi. Kvinner er mer opptatt av overfladiske verdier, penger, bil, bolig, klær, osv. Anonymkode: 32e57...e55 Menn er overfladiske på sin måte. Utseendet er mye viktigere for en mann. Anonymkode: 40c70...195
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #20 Skrevet 4. februar 2018 27.504 gutter under 16 år vil aldri få seg kone. Om vi ser på kjønnsfordelingen på barn under 16 år, var det ved nyttår 2016 514.773 menn og 487.269 kvinner. Forutsatt at fordelingen av homofile er relativt jevnt fordelt mellom kjønnene, betyr det at 27.500 av dagens gutter ikke vil kunne finne seg en kone å dele livet sitt med uten å lete utenfor landets grenser - rett og slett fordi det er for få kvinner. Noe lignende var/er det jo i Kina... På 3.2.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev: Menn er mer opptatt av det indre, av personlighet, av kjemi. Kvinner er mer opptatt av overfladiske verdier, penger, bil, bolig, klær, osv. Anonymkode: 32e57...e55 Jeg er kvinne som har fått meg en mann som ikke har fet bil, bolig eller penger. Han har en gammel bil, flyttet inn til meg og har noe penger og en del klær. Kjemien vår stemmer derimot perfekt, og dette er et forhold vi vet kommer til å vare! På 3.2.2018 den 15.37, WubWub skrev: Om man ikke kan fungere som kvinnens trofe så er man ikke tiltrekkende. Disse mannfolka har da bare et valg om de vil stifte familie ; de må søke ut til andre land hvor kvinnene ikke stiller like store krav til utdannelse, status og lommebok , land som f.eks filippinene osv. I disse landene er kvinnene mer familieorienterte og de setter familielivet foran det meste annet. Joda! Jeg trenger ingen smykker fordi min mann er min edelstein. Jeg synes han er perfekt utseendemessig og slik han ellers er, men jeg vet at en del her inne ville syntes han var for lav, for tykk etc. Ellers for min del er familien (og husholdet) viktig så det settes først. Jeg har hørt at jeg virker ikke som en typisk norsk kvinne fordi jeg er veldig oppmerksom når det gjelder familien. Anonymkode: 9acfb...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå