Gå til innhold

Synes dere at nysgjerrige mennesker er creepy, eller intelligente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er veldig opptatte av andre, og greier å skaffe de utroligste opplysninger fra dem de måtte ønske. Så spiser de sladder til frokost,lunsj, middag og kvelds.

Jeg er motsatt, og ikke interessert i andre på denne måten. Derfor taper jeg mye sosialt, og er utenfor. Jeg blir sett på som både dum og kjedelig, men de nysgjerrige damene blir anerkjent og sett opp til. Hvorfor er det slik, og hva er slike egentlig laget av som driver på på dette viset?

Anonymkode: 09dd6...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig m deg,forstår ikke hvorfor enkelte m å vite a l t 

Anonymkode: 55b4e...c44

Skrevet

Jeg synes slike er ganske creepy og det er pga læring gjennom erfaring. 

Skrevet

Jeg liker nysgjerrige mennesker jeg :)

De viser interesse for meg og hva jeg har å si, derfor liker jeg det. Selv er jeg veldig beskjeden, og tør ikke spørre så mye i frykt for å spørre om noe upassende. Jeg føler også at folk som ikke kjenner meg, ser på meg som dum og kjedelig, men de viktigste folka mine vet jo at jeg egentlig er sprudlende og nysgjerrig under skallet. Men jeg sier så mye rart at det er best å holde kjeft når jeg ikke kjenner folk så godt :fnise:

Også har jeg lest at nysgjerrige folk er mer lykkelige :)

Anonymkode: ac1ff...724

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet

Sladder kommer fra den tiden kvinner holdt samfunnet sammen mens menn var ute og jaktet. Det var for å ha kontroll :-)

Ikke noe galt i sladder sånn sett,men viktig å backe opp om noe skulle skje,så vi er forberedt :-)

Vi er nok alle en boble i det som blåses ut. Ingenting feil med det. Sladder kan ha gode intensjoner :-) 

Skrevet
3 minutter siden, absinthia skrev:

Jeg synes slike er ganske creepy og det er pga læring gjennom erfaring. 

Har slike lite fritid, personlighetsforstyrrelse eller noe? De er så opptatte av å vite alt om enkelte.

Hvilke offre er de ute etter?

Skrevet

Hva mener du egentlig? At enkelte fisker ut info fra andre. Med det formål å spre det videre? 

Skrevet
9 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Hva mener du egentlig? At enkelte fisker ut info fra andre. Med det formål å spre det videre? 

Er vel slik det fungerer?

Skrevet

Slike mennesker får mye oppmerksomhet og andre vil gjerne slå av en prat med dem siden de alltids har noe saftig sladder å fortelle. Disse personene har gjerne grums og dritt i sitt eget  privatliv og ved å prate sladder om andre får de bort oppmerksomheten fra seg selv. 

Skrevet

Nysgjerrighet kan være et tegn på intelligens.

• Liker 1
Skrevet

Er nysgjerrig, men ikke på en uintelligent måte. (så det så ;) ) Plager ingen, liker lære nye ting og bli kjent med nye folk på en respektfull måte.

Uten noen form for nysgjerrighet er en lettere død

Anonymkode: c028e...018

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel slik det fungerer?

Nei. Moren min er en skikkelig sladrekjerring.  Men sjelden hun hører info fra personen selv.  Det er via, via. :)

Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig på andre mennesker, ikke pga at jeg liker sladder, men fordi mennesker generelt interesserer meg. Jeg er interessert i mine venninners liv, deres jobb, deres barn etc, og når jeg stiller dem spørsmål er det ikke for å være høflig, jeg stiller dem spørsmål fordi jeg er genuint interessert i livet de lever. Mennesker jeg synes kan være kjipe er mennesker som overhodet ikke er interessert i andre mennesker, og som dermed ofte pleier å holde enetaler om seg og sitt.

Anonymkode: 36c9c...f4b

• Liker 3
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på andre mennesker, ikke fordi jeg skal sladre, men fordi jeg er interessert. Derfor får jeg også mange venner, fordi folk oppfatter det som interesse. 

Noen få liker ikke å dele og det respekterer jeg når jeg oppfatter at det er sånn. Det er selvsagt litt mer krevende å bli kjent når folk ikke vil dele. Men de fleste deler litt over tid. Noen ønsker ikke å dele, da prøver jeg å fortelle litt om meg selv eller snakke om aktuelle tema. Noen veldig få blir sinte fordi jeg er åpen og nysgjerrig. 

Anonymkode: bca31...6f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle være hverken creepy eller spesielt intelligent, er man det du omtaler som «nysgjerrig», (jeg syntes ikke nysgjerrig er helt treffende her - mer opptatt av sladder, vet ikke om det finnes noe begrep for det).

Men sånn generelt tror jeg nysgjerrige mennesker ofte er mer intelligente. Nysgjerrige av typen, hvorfor er blå flamme varmere enn rød etc. 

• Liker 2
Skrevet

Det finnes bilder av meg der jeg er 4-5 år og lytter intenst til fremmede som snakker til meg. Mine foreldre har sosiale jobber, med stort nettverk, og vi har stor slekt, så det har kanskje litt med det å gjøre. Jeg er vant til å møte nye mennesker hele tida. 

Jeg var 9 år første gang jeg skjønte at folk kunne oppfatte nysgjerrighet som noe negativt. Da ble jeg lei meg og litt forvirret. Var vant til at folk, også helt fremmede, syntes det var hyggelig å oppleve andres interesse. De samme folkene som ble sure når andre var interessert, var også noen som gjerne slang dritt om andre, så hemmelighold er dessverre ikke noe jeg har et positivt forhold til eller at jeg tenker at folk passer sitt fordi de er private. På seg selv kjenner man andre, antar jeg? 

Anonymkode: bca31...6f3

Skrevet

Nysgjerrighet kan være tegn på intelligens, men det kommer jo veldig an på sammenhengen; snoking i andres liv er definitivt ikke noe jeg ser som tegn om høy iq..  

Skrevet

De fleste jeg kjenner som er nysgjerrige er bare dumme. 

Gjest Citronella
Skrevet

Jeg elsker nysgjerrige mennesker! Er nysgjerrig selv, men ikke opptatt av ondsinnet sladder.

Og det er veldig lite jeg finner creepy. Eller kleint. Alt er visst creepy eller kleint for tiden for mange. 

Skrevet
8 minutter siden, Perle skrev:

De fleste jeg kjenner som er nysgjerrige er bare dumme. 

Studier viser at nysgjerrighet kan være tegn på begavelse og høy intelligens så mulig du bare har vært uheldig ;

https://www.mensa.no/iq/

Personer med høy intelligens er gjerne veldig nysgjerrige og vitebegjærlige, og har stor læreevne.

http://www.kk.no/mamma/har-du-et-evnerikt-barn-dette-er-tegnene-du-skal-se-etter-63648064

At et barn er evnerikt betyr ganske enkelt at det har høy IQ.

- Et tidlig godt utviklet språk, stor nysgjerrighet og evne til å stille kompliserte spørsmål til barn å være, kan være tegn til at barnet er evnerikt

http://folk.ntnu.no/ystenes/vitenskap/barn/kjennetegn/

Svampeeffekten: Barn har en enorm nysgjerrighet, og intelligente barn mer enn noe annet. De elsker nye utfordringer og ny kunnskap, og de liker å pugge: Gangetabeller, dyrearter, hovedsteder, fotballspillere etc. De leser gjerne atlas og leksikon, og selvfølgelig "Illustret Vitenskap". Men merk: Ikke alle barn liker å lese, selv om de leser godt. Noen er rett og slett for utålmodige til å sitte i ro. Men også disse vil gjerne vise meget stor interesse for "edutainment"-programmer på TV og data, museer og samlinger, kunnskapsutflukter og folk som har spennende ting å fortelle fra virkeligheten, naturen eller vitenskapen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...