Miss-X Skrevet 10. februar 2005 #1 Skrevet 10. februar 2005 Heisann Jeg har en veldig stille sittende jobb. Dette fører til at beina mine blir veldig tunge og hovne i løpet av arbeidsdagen. Det er faktisk helt sjokkerende hvor hovne de kan bli. Hvis jeg ligger på sofaen, eller sitter med beina høyt en stund når jeg kommer hjem blir de helt normale igjen etter noen timer. Noen som har noen ( produkt ) tips for å hindre at beina blir så hovne i løpet av arbeidsdagen?
Loolaa Skrevet 10. februar 2005 #2 Skrevet 10. februar 2005 Gjør jevnlig øveler ved pulten, som å vippe med føttene og å rotere en og en fot i sirkler. Først den ene veien, så den andre. Da holder du blodsirkulasjonen litt i gang. Det kan også være lurt å invisterer i spesialsokker/støttestrømper fra apotek. Jeg husker ikke hva de heter, men de er laget spesielt for å stimulere blodsirkulasjonoen i bena. De er ganske dyre, men kan være lurt å ha når du har problemer med at du alltid blir hoven. Jeg bruker det selv innimellom, og de hjelper godt. Det finnes både knehøye svarte strømper og tynne hudfargede stayups, så du kan bruke det uansett antrekk.
Ling Skrevet 10. februar 2005 #3 Skrevet 10. februar 2005 Prøv Rosemary Leg and Arm Toner fra Dr. Hauschka - den er kjempefin! Kan også trygt anbefales til de som hovner opp i bena under flyreiser. Du får kjøpt den på helsekost. Gå til en som har godt utvalg - gjerne en Helios butikk.
Miss-X Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2005 Prøv Rosemary Leg and Arm Toner fra Dr. Hauschka - den er kjempefin! Kan også trygt anbefales til de som hovner opp i bena under flyreiser. Du får kjøpt den på helsekost. Gå til en som har godt utvalg - gjerne en Helios butikk. Tror jammen med jeg skal prøve denne :-)
Ling Skrevet 10. februar 2005 #5 Skrevet 10. februar 2005 Gjør dét - lykke til! Vær oppmerksom på at ikke alle helsekostforretninger fører Dr. H. og noen har et velding begrenset utvalg... Bor du i Oslo?
Ling Skrevet 10. februar 2005 #6 Skrevet 10. februar 2005 Eh... Når jeg ser etter så gjør du dét... :oops: Hvor i Oslo? Kanskje jeg kan tipse deg om en forretning som jeg vet har et godt utvalg, så slipper du å løpe by'n rundt...
Miss-X Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2005 Eh... Når jeg ser etter så gjør du dét... :oops: Hvor i Oslo? Kanskje jeg kan tipse deg om en forretning som jeg vet har et godt utvalg, så slipper du å løpe by'n rundt... Takker for svar! Jeg bor på Trosterud i Oslo
Ling Skrevet 10. februar 2005 #8 Skrevet 10. februar 2005 Da må du nok kanskje til sentrum - eller Majorstua. Jeg vet i allefall at Helios vis a vis inngangen til Frognerbadet har ALT av Dr. H, så der er du sikker. Ellers kan du ringe til din nærmeste helsekostforr og be de ta den inn for deg. Den bestilles fra Helios, så det er ikke noe problem for dem. Lykke til!
Orthia Skrevet 10. februar 2005 #9 Skrevet 10. februar 2005 Dior har også en veldig god gele for hovne ben. Den kjøler ned og man kan nesten føle at at bena "trekkr sg sammen". Jeg husker desverre ikke navnet, men dn fåes på parfymerier.
Junebug Skrevet 12. februar 2005 #10 Skrevet 12. februar 2005 Det kan være behagelig og lindrende med kremer mot hovne føtter, men for å gjøre noe med selve problemet er loolaas råd det aller beste. Støttestrømper er ikke akkurat sexy - men de funker. Flekseøvelser er også bra. Det er også lurt å ha bena høyt, helst høyere enn hodet.
Miss-X Skrevet 14. februar 2005 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2005 Det kan være behagelig og lindrende med kremer mot hovne føtter' date=' men for å gjøre noe med selve problemet er loolaas råd det aller beste. Støttestrømper er ikke akkurat sexy - men de funker. Flekseøvelser er også bra. Det er også lurt å ha bena høyt, helst høyere enn hodet.[/quote'] Har du noen eksempler på flekseøvelser?
Junebug Skrevet 14. februar 2005 #12 Skrevet 14. februar 2005 Dette er et eksempel på en flekseøvelse: Gjør jevnlig øveler ved pulten' date=' som å vippe med føttene og å rotere en og en fot i sirkler. Først den ene veien, så den andre. Da holder du blodsirkulasjonen litt i gang.[/quote'] Denne øvelsen kan du gjøre på jobb. Selv synes jeg øvelser der man ligger på ryggen og har bena høyt hevet er de mest effektive, men det er litt vanskelig å få til på jobb. Passer best hjemme. Man kan feks ligge på ryggen og ha føttene på puter og gjøre de samme vippebevegelsene med føttene. Eller du kan gjøre en øvelse jeg lærte på yoga: ligge på ryggen uten puter under bena og føre den ene foten rolig opp og så ned samtidig som du vipper på foten. Gjør det ti ganger med den ene foten og så ti ganger med den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå