Gå til innhold

Når sluttet din valp å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når slutta valpen deres å gjøre fra seg inne? Valpen vår var ikke vant til å gå på do ute da vi fikk henne når hun var 14 uker.. hun klarer å gjøre det når vi tatt hun ut, men blir veldig mange uhell inne dessverre. Hun er nå 4 mnd. Når sluttet deres valper med dette? Og hvordan lære dem til å si ifra at de må ut på do?

Ofte blir det at hun tisser inne etter 1 t.. slitsomt å gå ut med henne hver eneste time, hver eneste dag.

Anonymkode: 58e10...6b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rampen var 8 uker da vi hentet han. Allerede i bilen hjem ga han beskjed når vi måtte stoppe. Oppdretter hadde ikke trent noe videre på det. Hjemme var det et par uhell den første uka, før vi lærte å lese signalene hans og være raske med å åpne døra.

Er det en liten rase du har? De er ofte tregere med sånt enn større raser.

Anonymkode: fb36e...47d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når slutta valpen deres å gjøre fra seg inne? Valpen vår var ikke vant til å gå på do ute da vi fikk henne når hun var 14 uker.. hun klarer å gjøre det når vi tatt hun ut, men blir veldig mange uhell inne dessverre. Hun er nå 4 mnd. Når sluttet deres valper med dette? Og hvordan lære dem til å si ifra at de må ut på do?

Ofte blir det at hun tisser inne etter 1 t.. slitsomt å gå ut med henne hver eneste time, hver eneste dag.

Mulig vi var veldig heldig med vår, men allerede etter å ha hatt han i kun 2 uker begynte han å si ifra når han må ut. Så altså 10 uker gammel var han når det sluttet.

Anonymkode: aab8d...7cb

Skrevet

Rundt 4-5 mnd tror jeg. Da gikk det over til å bli uhell. Han er to år nå, men sier ikke ifra om at han må tisse. Dog er han mye ute (Polarhund) så jeg regner med han tisser mer enn vi vet :)

Sånn er det å ha valp. Det er slitsomt.

Skrevet

Vi går ut med vår etter hver gang han har lekt, sovet eller spist også. Så står han ute en times tid i blant, men de må ut og inn gjerne en gang i timen i starten uansett hvor slitsomt det er for oss 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mulig vi var veldig heldig med vår, men allerede etter å ha hatt han i kun 2 uker begynte han å si ifra når han må ut. Så altså 10 uker gammel var han når det sluttet.

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rampen var 8 uker da vi hentet han. Allerede i bilen hjem ga han beskjed når vi måtte stoppe. Oppdretter hadde ikke trent noe videre på det. Hjemme var det et par uhell den første uka, før vi lærte å lese signalene hans og være raske med å åpne døra.

Er det en liten rase du har? De er ofte tregere med sånt enn større raser.

Anonymkode: fb36e...47d

Ja det er en blanding av chihuahua og Jack russell! :)

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry ass, men sånn er det å ha valp. Vil du at hun skal bli stueren kjappest mulig så må du legge ned innsatsen som trengs. Du må gå ut med henne etter hver gang hun har spist/drukket, lekt eller sovet, og senest en gang i timen. Og du må stille deg inn på at det er aldri hennes feil om hun tisser inne. 

Min var veldig treig og ble ikke 100% stueren før etter 10 måneder. 

Anonymkode: c1efc...ea0

• Liker 2
Skrevet

Hun gjør fortsatt fra seg inne hvis hun vil, hun er fire år hehe. haha. men det er sjeldent hvis hun må på do hele tiden, spist for mye. Hun dret i bilen for ikke så lenge siden. Også i sin egen seng (buret), og kaster opp der osv, ren søppeldunk og dass. Fjernet buret, hun gjør ikke fra seg andre steder som i min seng fordi hun har respekt. Hun holdt på å kaste opp i senga si, men ser på henne at hun er kvalm og fjerner henne ut på gulvet. Hun kaster opp noen ganger for å rense magen som alle dyr gjør. Ellers dret hun på gulvet i gamle leiligheten og robotstøvsuger tok hele ruka med seg på rundtur i kåken og det ble også litt av en rensejobb av roboten og skruing og bytting av deler. Det satt masse bæsj innover i den. 

Anonymkode: cc0ae...3b8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun gjør fortsatt fra seg inne hvis hun vil, hun er fire år hehe. haha. men det er sjeldent hvis hun må på do hele tiden, spist for mye. Hun dret i bilen for ikke så lenge siden. Også i sin egen seng (buret), og kaster opp der osv, ren søppeldunk og dass. Fjernet buret, hun gjør ikke fra seg andre steder som i min seng fordi hun har respekt. Hun holdt på å kaste opp i senga si, men ser på henne at hun er kvalm og fjerner henne ut på gulvet. Hun kaster opp noen ganger for å rense magen som alle dyr gjør. Ellers dret hun på gulvet i gamle leiligheten og robotstøvsuger tok hele ruka med seg på rundtur i kåken og det ble også litt av en rensejobb av roboten og skruing og bytting av deler. Det satt masse bæsj innover i den. 

Kan også legge til at når hun var valp så var jeg ute med henne hele tiden fordi da var tisseblære skjør, men hun tisset likevel på min side av sengen, kun min side, ingen andre steder. Var ute flere ganger på en time. Og første gangen vi hentet henne så sa hun faktisk i fra når hun måtte bæsje, hun pep første dagen hjemme. Og legger giga ruker som man må ha rema pose for å plukke opp.

Skrevet

Sånn er det å ha valp. Man må ut ofte, noen ganger mer enn en gang pr time. Gå ut samme sted hver gang, gi skryt når den gjør fra seg ute. Har dere hage så bruk den inntil valpen klarer å holde seg lengre og sier ifra at den må ut. Lær dere å les kroppsspråket til valpen. Blir den gående å snuse mye i gulvet, gå i ring, går til samme plassen for å tisse osv, så er det bare å slippe det man har og løpe ut. Når dere må tørke opp inne så ta tørkepapiret med tiss ut og legg det på strategiske steder rundt hjemmet slik at hun kjenner sin egen lukt. Og aldri ALDRI kjeft på valpen fordi den tisser inne, det er ikke dens feil.

Anonymkode: be2ae...7e7

Skrevet

Hatt mange hunder så har vært borti mellom 8 uker og 7 mnd. Enklest der jeg har kunnet slippe dem rett ut hele tiden, og sommervalper. Da er man mest ute.

Anonymkode: d1736...086

Skrevet

Det er helt vanlig at en valp på fire måneder ikke er helt husrein. De blir som regel det av seg selv med alderen hvis man er flink til å ta dem ut ofte. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan også legge til at når hun var valp så var jeg ute med henne hele tiden fordi da var tisseblære skjør, men hun tisset likevel på min side av sengen, kun min side, ingen andre steder. Var ute flere ganger på en time. Og første gangen vi hentet henne så sa hun faktisk i fra når hun måtte bæsje, hun pep første dagen hjemme. Og legger giga ruker som man må ha rema pose for å plukke opp.

Hvis du tror det er noe galt med henne må du til veterinær da. Men har hørt flere steder at enkelte hunner kan være tregere med det enn hanner.

Skrevet

Min er 1 år og har fortsatt uhell inne. For hun kan ikke å si ifra når hun må ut. Hun sier ifra etter at hun har gjort ifra seg. Veldig slitsomt og frustrerende. 

Anonymkode: a96ed...e8c

Skrevet

Jeg tenkte på valpen min som baby/småbarn. Det ville gå over med alder og modning, så jeg stresset ikke noe med det. Tok henne ut ofte, særlig etter mat, lek og søvn. Var ca 4-5 mnd da blærekontrollen var på plass.

Anonymkode: 3740b...4f1

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min er 1 år og har fortsatt uhell inne. For hun kan ikke å si ifra når hun må ut. Hun sier ifra etter at hun har gjort ifra seg. Veldig slitsomt og frustrerende. 

Anonymkode: a96ed...e8c

Hvor ofte er dere ute da? Ville tatt det opp med veterinær om det ikke bedrer seg, kanskje hun faktisk er syk. 

• Liker 1
Skrevet

6 mnd gammel valp her, og han vært 98 % stuerein siden han var 12 uker.  De siste 2 % er bare trass...

Han kan ha vært ute, gjort i fra seg, komme inn, og så løpe rett bort til favorittstedet for å tisse (markere?).

Anonymkode: 2c946...eca

Skrevet

En hund tisser ikke på trass. Enten klarer den ikke å holde seg (potensiell sykdom) eller, om den er 6 mndr gammel og synes at verden er superspennende/skummel, så kan den av og til fortsatt glemme seg bort/ikke tørre å tisse ute, og kommer på at den må når den kommer inn. Evt, hvis det er samme sted hver gang som du sier, at det har blitt en vane.

Skrevet
På 3.2.2018 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte er dere ute da? Ville tatt det opp med veterinær om det ikke bedrer seg, kanskje hun faktisk er syk. 

Er ute en gang i timen, vært hos veterinær, ikke no galt med hu.

Skrevet
På 2.2.2018 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Sorry ass, men sånn er det å ha valp. Vil du at hun skal bli stueren kjappest mulig så må du legge ned innsatsen som trengs. Du må gå ut med henne etter hver gang hun har spist/drukket, lekt eller sovet, og senest en gang i timen. Og du må stille deg inn på at det er aldri hennes feil om hun tisser inne. 

Min var veldig treig og ble ikke 100% stueren før etter 10 måneder. 

Ja, var ikke sånn ment, jeg skjønner hvordan det er å ha en valp, bare lurte på hvordan andrd sine har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...