Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden sykemeldt fra jobben på grunn av en rekke hendelser på jobb som har ført til en tung depresjon. Jeg vil ikke tilbake dit, grunnet disse hendelsene, vil helst ikke utdype. Jeg søker jobb selv, men har fått avslag bådde etter intervju og en rekke søknader. Nå er det sånn at perioden går ut snart, og det snakkes om AAP, noe jeg overhode ikke vil gå på. Jeg føler meg klar til å jobbe igjen, bare ikke på den arbeidsplassen. Hva gjør man når man ikke får noe jobb? Kan NAV hjelpe meg med omplassering eller må jeg da heller ta imot AAP mens jeg søker jobber? Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: c4914...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan i noen tilfeller gå fra sykemelding over på dagpenger. Om man sier opp jobben selv skal man egentlig ha en karantentid, men om det er av helsemessige årsaker kan man slippe karantenetiden. For meg høres det mer aktuelt ut med dagpenger for deg siden du er frisk, til å søke andre jobber. Hør med legen og NAV om hva de anbefaler. Jeg tror nok ikke omskolering blir aktuelt i første omgang så lenge du ikke av helsemessige grunner må bytte hele yrket.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for tiden sykemeldt fra jobben på grunn av en rekke hendelser på jobb som har ført til en tung depresjon. Jeg vil ikke tilbake dit, grunnet disse hendelsene, vil helst ikke utdype. Jeg søker jobb selv, men har fått avslag bådde etter intervju og en rekke søknader. Nå er det sånn at perioden går ut snart, og det snakkes om AAP, noe jeg overhode ikke vil gå på. Jeg føler meg klar til å jobbe igjen, bare ikke på den arbeidsplassen. Hva gjør man når man ikke får noe jobb? Kan NAV hjelpe meg med omplassering eller må jeg da heller ta imot AAP mens jeg søker jobber? Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: c4914...352

Dette var det en del om på tv. Er du klar til å gå ut i jobb, så stopper Nav stønader som sykepenger og aap. 

Nav hjelper deg ikke med jobb når du er sykemeldt. Da må du friskmeldes til det som før var arbeidsformidlingen. Alternativet er at du går over på aap, arbeidstrening osv.  Men skal vi tro søkelyset tv2 nyhetene har satt på mennesker på tiltak så får ikke mange av dem ordinær jobb.

Er det stat eller kommune så har du jo muligheter for å søke flat overføring eller andre fordeler bed jobbytte når du ikke kan bli værende der du er.

Anonymkode: a4d58...8b6

Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg hadde ikke satset på å få særlig god hjelp av nav. 

De henviser deg bare til jobbklubb, stillingsannonser og denslags

Skrevet

Har jobbet i nav og har navet. har masse erfaringer. er utrolig mye piss og løgner som står på disse Internett forumene. 

Nav kan hjelpe deg med omplassering/arbeidsutprøving både mens du er sykmeldt og mens du går på aap. Ta kontakt med dem i dag. Om de kommer til å hjelpe deg er en annen sak. Hvis de ikke prioriterer deg så ta kontakt med lege som skriver en anbefaling til nav om omplassering. 

Anonymkode: 0e5a7...7ee

Skrevet

Nav kan ikke skaffe deg en ny jobb, men de kan hjelpe med å finne arbeidspraksis hvor det kan være jobbmulighet om jobben er fornøyd med deg.

Anonymkode: 7d3bb...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...