Gå til innhold

Nøyaktig vekt (1 gram)?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I noen gode oppskrifter f.eks. gjærbakst står det at en bruke f.eks fem gram gjær. Jeg har en ganske ok elektronisk vekt men den er egentlig ikke veldig nøyaktig i dette måleområdet så det blir til å jeg deler en pakke på øyemål.

Er det noen som vet om nøyaktige vekter som kan veie la oss si i området 1-20 gram med 0.5 grams presisjon? Det trenger ikke være en elektronisk vekt. En vekt der en bruker lodd på den ene siden er like bra.

Slike vekter finnes selvfølgelig, men jeg tror de fort kan bli veldig dyre da de vel mest brukes i profesjonelle sammenhenger. Jeg er altså på jakt etter en forbrukervariant.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Min kjøkkenvekt veier opptil 5kg med 1 grams intervaller, 0,5g usikkerhet (ifølge esken). Det er en OBH Nordica kjøpt på Elkjøp for et par hundre kroner. Går på AAA-batterier, hatt den i over et år og enda ikke trengt å skifte dem.

Slanker meg, så må ha det nøyaktig.

Skrevet
Min kjøkkenvekt veier opptil 5kg med 1 grams intervaller,  0,5g usikkerhet (ifølge esken). Det er en OBH Nordica kjøpt på Elkjøp for et par hundre kroner. Går på AAA-batterier, hatt den i over et år og enda ikke trengt å skifte dem.

Slanker meg, så må ha det nøyaktig.

Denne har jeg også. God som bare det... Og liten så den kan ligge i en vanlig kjøkkenskuff :)

Du kan også sette en bolle på , trykke start så vil den nullstille seg så du kan begynne å ha i ingredienser. Trykker du start da så vil den nullstille seg hver gang og du kan ta ingrediens for ingrediens i samme bolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...