Gå til innhold

Alltfor liten lillefinger, kroppslige kjennetegn

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som har kroppslige kjennetegn, og er disse medfødt og noe som "ligger" i familien? Har noen for små lillefingre?

Jeg har for små lillefingre,

de rekker øverst på nedeste ledd på ringfingeren, mens det normale er at de rekker til nederst på øverste ledd på ringfingeren. (skjønte dere det?)

Jeg har heller ikke knoker nedenfor lillefingeren slik jeg har nedenfor de andre fingrene :oops:

Virre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min familie på farssiden har vi fått stablet inn tenne nesten likt i underkjeven.

Vi har også føflekker i ansiktet på de samme stedene.

Jeg har 2 fra pappa som 1 onkel og 1 tante har, min søster har 3 stk. i trekantformasjon som pappa + 2 tanter har. Min datter har arvet 1 føflekk som er helt lik min i ansiktet.

Skrevet

Jeg har skjeive lillefingre ("hull" mellom lillefinger og ringfinger) som de fleste jenter på min mormors side. Disse har også min datter fått.

Og så har vi samme jentene en litt stor føflekk på ryggen, midt under bhen. De fleste har fjernet den.

Skrevet

Vi har alle litt lite tenner .. mangler fra 2-8 tenner - og beholder stort sett melketennene langt opp i voksen alder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har for små lillefingre,

de rekker øverst på nedeste ledd på ringfingeren, mens det normale er at de rekker til nederst på øverste ledd på ringfingeren. (skjønte dere det?)

Oi, nå begynte jeg å bli alvorlig bekymret for at jeg også har for korte lillefingre.... :o tenk om jeg har gått i 35 år uten å være bevisst en slik defekt :wink:

Kommer utvilsomt til å smugkikke på hendene til kolllegaene mine resten av dagen

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble klar over mine korte lillefingre i barneskolen da læreren skulle lære oss å telle månedene på knokene, jeg kom bare til oktober :hoho:

Læreren ble sinna og sur og trodde at jeg var tverr og vanskelig - men han måtte innrømme at jeg hadde et problem da jeg hadde etpar knoker for lite :wink:

Virre

Skrevet

Jeg, søster, mamma og bestemor (og kanskje videre oppover også..?)har hatt hull i den samme tannen først. Hullet ser visstnok lite ut, men er digert. Vi har en føflekk på samme sted på overarmen, og lilletåneglen vår er delt i to på langs. Vi har også en strek under foten, ser ut som et dypt arr, men det er medfødt.

Skrevet

Den venstre lillefingeren min er mye mindre enn den andre. jeg har heller ikke knoke på den (når jeg knytter handa er det tre knoker på den venstre og fire på den høyre) har alltid lurt på hva det kan komme av..artig å høre at noen er på akkurat samme måte! det er litt kjedelig når jeg skal bruke finger votter,for jeg må klippe av et lite stykke og så sy igjen for at den skal passe lillefingeren...hehe.. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hi, hi, jeg kjenner meg igjen med de hanskene ja, lillefingrene er alltid altfor lange og det ser underlig ut - for ikke å snakke om hvor vanskelig det var å spille blokkfløyte på barneskolen da lillefingeren ikke rakk til siste hullet :hoho:

Virre

Gjest Anonymous
Skrevet

Mine nesebor er ikke lik :ler:

Ikke puppene mine heller :hoho:

Skrevet

I Zevs sin familie er tå nr. 2 og 3. halvt sammenvokste.

Skrevet

Farfraren min og jeg har samme "defekt" på den ene øreflippen... ingen legger merke til det hvis de ikke vet om det, men det var det første farfar kommenterte da han besøkte meg på sykehuset da jeg ble født. Så jeg tror det er noe som fler i familien har hatt, sånn at han bevisst så etter det.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg og faren min har samme "brett" øverst på øret, og den midterste tåa er lengre enn tærne ved siden av. Tror farfar også hadde bretten på øret, men jeg er ikke sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...