Gå til innhold

Hvordan få sommerjobb? Finner ingnting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på alt fra finn, karrierestart, jobbsafari, jooble, osv, samt hørt med folk jeg kjenner uten å finne utlysningsannonser. Mulig at jeg er litt for tidlig med å søke, men sommerjobbene går jo raskt, spesielt for oss studenter. Jeg bor også i en av Norges største byer, men likevel nada med mindre man ser etter telefonselger jobb med lønn på provisjon eller er sykepleierstudent og kan jobbe på sykehjem. Siden slutten av desember har jeg sendt ut ca. 5 søknader i uka (skreddersydde) til ulike bedrifter, matbutikker, vaskefirmaer, sykehjem osv, men har ikke fått en eneste mail tilbake :( Stresser livet av meg, kan jo ikke gå en hel sommer uten å gjøre noe, spesielt ikke med tanke på at jeg trenger penger inn på konto for å betale husleie. 

Anonymkode: 53c5b...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke være sykepleierstudent for å jobbe på sykehjem! Jeg jobbet på sykehjem da jeg gikk allmenn på VGS

Anonymkode: 3fe7a...658

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke være sykepleierstudent for å jobbe på sykehjem! Jeg jobbet på sykehjem da jeg gikk allmenn på VGS

Anonymkode: 3fe7a...658

Selvfølgelig ikke, men de jeg har sett sier at de spesifikt kun ønsker sykepleierstudenter :( Vurderer å søke likevel, men hvorfor kan ikke bedrifter utlyse at de trenger sommervikarer? 

Ts 

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Beste er å møte opp personlig og be om å få snakke med personal ansvarlig og levere søknaden direkte, da gir du er godt inntrykk og du forsvinner ikke i mengden med mail og post.

Skrevet

Du er muligens litt sent ute. Der jeg jobber har vi opplæring på sommervikarene i juleferien og påskeferien.

Anonymkode: 6b914...c5d

Skrevet
9 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Beste er å møte opp personlig og be om å få snakke med personal ansvarlig og levere søknaden direkte, da gir du er godt inntrykk og du forsvinner ikke i mengden med mail og post.

Men jeg bor jo 10 timer unna der jeg ønsker sommerjobb :( Da må jeg nesten levere elektronisk på mail 

Ts 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er muligens litt sent ute. Der jeg jobber har vi opplæring på sommervikarene i juleferien og påskeferien.

Anonymkode: 6b914...c5d

Er jeg sent ute dersom jeg søkte i desember? Jeg har ikke mulighet for å dra hjem for å delta på opplæring :vetikke:

Ts

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Men jeg bor jo 10 timer unna der jeg ønsker sommerjobb :( Da må jeg nesten levere elektronisk på mail 

Ts 

Såpass. Ja, da er det ikke så lett...

Håper det ordne seg :) 

Skrevet

Før siste året på studiet hadde jeg et ønske om en utdanningsrelatert sommerjobb, dermed tok jeg opp gulesider og foretok et bransjesøk. Hadde da 13 firmaer på listen, som ikke søkte sommervikarer, tok opp telefonen å ringte. På den 13. fikk jeg napp. Jobber i dag i samme firma og har ikke angret en dag på at jeg satte meg ned med telefonen den gangen 😊

Anonymkode: 6cb8b...0b4

Skrevet
4 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Såpass. Ja, da er det ikke så lett...

Håper det ordne seg :) 

Takk for hjelp uansett :)

Ts 

Skrevet

Før siste året på studiet hadde jeg et ønske om en utdanningsrelatert sommerjobb, dermed tok jeg opp gulesider og foretok et bransjesøk. Hadde da 13 firmaer på listen, som ikke søkte sommervikarer, tok opp telefonen å ringte. På den 13. fikk jeg napp. Jobber i dag i samme firma og har ikke angret en dag på at jeg satte meg ned med telefonen den gangen 😊

Anonymkode: 6cb8b...0b4

Er nok litt telefonsjy, men kan prøve å presse meg litt ekstra for det var jo egentlig en god idé. En utdanningsrelatert jobb hadde vært helt perfekt, men nå er jeg egentlig ikke spesielt kresen med tanke på at jeg MÅ få meg en inntekt i sommer for å få det til å gå rundt. :) 

Ts 

Skrevet

Et lite tips kan være å spørre på hotellene. De bruker ofte studenter innen diverse stillinger.

Anonymkode: 57e4b...a07

Skrevet

Jobber på sykehjem, uten utdannelse, og de er fullstendig avhengig av folk uten utdannelse. Det hadde ALDRI fungert uten, så jeg vil anbefale deg å søke uansett.

Anonymkode: 48ad6...a7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...