Polly Ester Skrevet 10. februar 2005 #1 Skrevet 10. februar 2005 Alt gikk så fint i går - svettet og bannet litt over dårlig plass da jeg skulle installere, bare... men alt funket... og det virket fint da jeg slo av maskinen i natt før jeg gikk og la meg... Men, så slo jeg på systemet igjen i dag - og da ville ikke musa funke. Først var den veeeeeldig treg, bare - og jeg fikk opp en boks med at det kanskje var noe galt med forbindelsen og at jeg skulle teste musa. Men da sluttet den å virke i det hele tatt. Dette er en Microsoft-mus og jeg har en Dell-maskin - det skulle vel ikke ha noe å si? Jeg har sjekket batteriene, og de er helt fine - nesten 100%. På mottakeren er det usb-ledning, og på pc'n er det sånn grønn runding. Jeg satte på den grønne "dingsen" som hører til musa og koblet inn i den grønne rundingen der musa skal inn, men det funket ikke. Jeg byttet sånn "dings", men det virket heller ikke. Jeg har re-startet maskinen flere ganger, men det eneste jeg fikk til å virke var å sette inn Dell-musa. Men, det skal vel ikke være nødvendig å bruke den, vel? Eller?
Cronos Skrevet 10. februar 2005 #2 Skrevet 10. februar 2005 Ettersom jeg skjønner er det en trådløs mus du snakker om? Har ingen erfaring med akkurat det, så jeg bare synser litt.. Da kan du jo teste en mus med tråd, bare for å se om det er noe galt med Windowsen din (lite sannsynlig). Har du sjekket om den trådløse trenger noe drivere av noe slag? Kom systemet ferdig oppsatt, eller har du satt det opp selv? Og ettersom du først har kjøpt DELL (med support) så kan du kanskje også prøve en telefon dit
Polly Ester Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2005 Takk for svar. Den som ikke virker er en trådløs, ja. Og den som jeg til slutt fikk til å virke er en Dellmus med ledning... Jeg har sendt mail til support på Dell og håper jeg får svar snart. Har nemlig tjuvlånt musa til pc'n til sønnen min, så han må ha den når han kommer hjem... Jeg installerte driver til den trådløse i går - og musa funket jo i går... Systemet kom ferdig oppsatt, jeg bare konfigurerte det til å passe meg...
Tuddelidu Skrevet 10. februar 2005 #4 Skrevet 10. februar 2005 Jeg kjøpte meg bærbar pc fra dell i høst, og touch-pad musa på den oppførte seg merkelig fra første stund. Det var tre lange måneder med krangling, reparatører og udugelige dell-support-folk før jeg endelig fikk ny pc (som forøvrig har litt av de samme tendensene...). Så, etter mine erfaringer med dells kundeserviice, ville jeg ikke ventet meg for mye fra dem, akkurat... :-?
Superlammet Skrevet 10. februar 2005 #5 Skrevet 10. februar 2005 Problemet du opplevde med at musa ble treg osv har jeg opplevd selv KUN nå batteriet er oppbrukt. Målerne på pc'en har en tendens til å leve sitt eget liv, så forsøk å bytte batterier.
Polly Ester Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2005 Nå har jeg prøvd den musa i to andre maskiner, og der funker den som bare det... Jeg kjøpte en ny trådløs mus, men den ville ikke virke heller... så nå skal jeg ringe Dell, tenker jeg... Det må jo være noe jeg gjør galt, siden musa funker ellers...
Polly Ester Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2005 Det må være noe galt med windows eller noe sånt. Jeg har prøvd to andre mus - til og med i samme usb som med den trådløse som ikke vil virke - og begge de to andre virker. Den ene er en som fulgte med Dell, og den andre er en Logitech. Da jeg satte inn Logitech-musa kom meldingen opp at maskinen hadde funnet ny maskinvare. Den meldingen fikk jeg ikke da jeg satte inn den trådløse musa. Så jeg regner med at det er noe med pc'n, og jeg håper Dell kan hjelpe meg i morgen.
Catzy Skrevet 10. februar 2005 #8 Skrevet 10. februar 2005 Har du lastet ned siste drivere til musa? Gå på sidene til Microsoft og last ned drivere derfra. Da vil den sikkert fungere mye bedre enn hvis du ikke har drivere. Catzy
Polly Ester Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2005 Kan jeg gjøre det når jeg bruker den Logitech musa? Jeg må ikke ha installert MS-musa for å laste ned drivere, mener jeg?
Gjest Pøstmannen Skrevet 10. februar 2005 #10 Skrevet 10. februar 2005 Da kan du jo teste en mus med tråd, bare for å se om det er noe galt med Windowsen din (lite sannsynlig). WOOOH-HHAA!! :o Det er jo nettop dette som ofte skjer når man har windows, så man kan trygt si at det er i Win. det ligger. XP-kjernen (i Win. 2000 også) har ett problem med "interface'n" til selve musdriveren som er innstallert, uansett hva slags fabrikkant det dreier seg om. Altså "driveren til musdriveren". Dette gjør seg spesiellt gjeldene hvis man har USB-mus - plutselig står all bare helt stille. I enkelte tilfeller blir også Windows tregt og/eller kræsjer.
Polly Ester Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #11 Skrevet 11. februar 2005 Men, i går opplevde jeg det rareste med dette - hittil ihvertfall... Jeg hadde koblet en mus med ledning inn i den ene usb-porten, og den trådløse i en usb-port ved siden av. Og hvis jeg la tråd-musa rett ved siden av trådløs-musa så virket den trådløse... hvis jeg fjernet tråd-musa igjen, så ville ikke den trådløse virke lenger... Men, nå skal jeg snakke med Dell...
Cronos Skrevet 11. februar 2005 #12 Skrevet 11. februar 2005 Men, i går opplevde jeg det rareste med dette - hittil ihvertfall... Jeg hadde koblet en mus med ledning inn i den ene usb-porten, og den trådløse i en usb-port ved siden av. Og hvis jeg la tråd-musa rett ved siden av trådløs-musa så virket den trådløse... hvis jeg fjernet tråd-musa igjen, så ville ikke den trådløse virke lenger... Men, nå skal jeg snakke med Dell... DET var pussig...
Superlammet Skrevet 11. februar 2005 #13 Skrevet 11. februar 2005 :o Det er noe av det snåleste jeg har hørt...
Polly Ester Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2005 Ja, det er det rareste jeg har opplevd også... Men, jeg får fortsatt ikke musa til å funke, jeg... Nå har jeg snakket med Dell to ganger i dag, og jeg har avinstallert og installert og jeg har koblet til og koblet fra. Jeg har oppdatert programvaren for musa fra MS sine sider, jeg har oppdatert driveren, men det hjalp heller ikke. Jeg har også slettet usb-portene og lagt de inn igjen, jeg har fjernet registernøkler og alt som hadde med mus å gjøre (etter en oppskrift på MS sine sider) - det hjalp heller ikke. Og jeg vet at musa funker. Den funket hele første dagen jeg hadde maskinen, og den har funket på to andre maskiner... og den funket jo i går også, bare Logitech-musa lå ved siden av... Sukk. Noen som har noen andre gode råd her... har ikke så veldig lyst til å gjenopprette systemet (selv om det var en av tingene support på Dell sa jeg kunne gjøre) og ikke vet jeg om det vil funke heller, for musa slutta jo å funke etter at jeg hadde slått av maskinen første gangen...
Superlammet Skrevet 11. februar 2005 #15 Skrevet 11. februar 2005 Jeg er helt blank jeg.... :o Aldri hørt om et slikt problem før.. Har du prøvd med andre trådløse muser? Kan være at MS-musa ikke er kompatibel med programvaren eller hardware, selv om det er en utrolig søkt teori.. Men jeg har virkelig ikke noe annet tips enn "kjøp logitech neste gang!". Logitech sine muser utfører tydligvis mirakler
Polly Ester Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #16 Skrevet 11. februar 2005 :oops: :oops: :oops: Sånn omtrent føles det nå... Jeg er veldig glad for at ting har ordnet seg nå, men problemet som har frustrert meg i snart to dager var så latterlig enkelt å løse... Det enkle er ofte det beste, ja... Jeg flyttet faktisk bare mottakeren over på andre siden av dataen, og nå funker musa som bare det... :oops: :oops: :oops: Men - aldri så gæli at det ikke er godt for noe... Jeg har ihvertfall lært meg litt om maskinen og systemet og slikt disse to dagene... Takk for innspill uansett 8)
Superlammet Skrevet 11. februar 2005 #17 Skrevet 11. februar 2005 Trøst deg med det at det er som regel den enkleste løsningen som er den beste, og de siste man finner. ' Men jeg kan jo ikke dy meg.... ....uten å nevne hvor mange ganger jeg har driti meg ut på den enkleste feil..... :oops:
Polly Ester Skrevet 11. februar 2005 Forfatter #19 Skrevet 11. februar 2005 Takk. Jeg har vært en smule frustrert her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå