AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Jeg har vært jobbsøker i nesten 2 år nå, bruker mye tid på å søke jobber og finpusse på CV'en min. Noen ganger tar det flere timer å skrive en søknad, alt skal jo være perfekt før den sendes ut. Er det en jobb jeg har stor interesse for, så går jeg spent og venter. Man får jo forventninger. Da er det utrolig dårlig gjort når bedriften du har søkt til ikke engang gidder å sende ut et avslag på søknaden. Ikke engang et pip. Noen ganger har jeg purret på og fått svar om at stillingen er besatt. Jeg opplevde engang å komme helt til 2 gangs intervju og ikke høre et pip etter det. Da jeg gikk inn på bemanningsiden til firmaet, så jeg at søknaden var avslått. Utrolig respektløst, jeg brukte mye tid der... Dette gjentar seg gang på gang, det virker som om bedriftene krøller de uinteressante søknadene sammen og kaster de i bosset uten å sende avslag. Jeg har selv jobbet med rekruttering og vi sendte ALLTID ut avslag til uaktuelle kandidater, selv om det var mange søkere. Det tar litt tid, men har man så dårlig tid så finnes det maler man kan bruke. Bare et hjertesukk fra meg, så lei av å bruke mye tid på noe som bare havner rett i bosset Anonymkode: de741...cb9
Englejenta Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Er sååå enig med deg. Dette burde mange firmaer ta til seg, for dette er noe de er altfor dårlige på. 2
Karriererådgiveren Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Hei, Dette høres veldig frustrerende ut. Mange som rekrutterer har en lang vei å gå når det kommer til å vise respekt til søkerne de får inn. Jeg har selv jobbet med rekruttering i mange år og har konsekvent gitt tilbakemeldinger om fremgangen i prosessen så snart som mulig. Man ser seg ofte blind på egne søknader og egen CV etter å ha jobbet lenge med dem. Har du spurt de du har fått avslag hos om tilbakemeldinger på søknad og CV?
Rosewood Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Vet godt hvordan du har det. Jeg gikk lang tid uten å få et eneste svar, føles veldig kjipt. Tror jeg gikk sånn 2 år uten noe positivt svar jeg og. Søker du bare på utlyste stillinger, eller har du prøvd å søke rundt på andre steder også? For det var sånn jeg fikk jobb. Jeg ville prøve å jobbe på omsorgssenter. Så jeg søkte opp omsorgssentere rundt her i byen, og bare begynte øverst på listen og ringte meg nedover. Fikk til slutt napp, kom inn og pratet med sjefen. Fikk jobben Det er stor konkurranse på utlyste stillinger og man må nesten skille seg veldig ut. Jeg har vært på maange intervjuer og kom meg aldri videre. Før jeg ringte rundt
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, Karriererådgiveren skrev: Hei, Dette høres veldig frustrerende ut. Mange som rekrutterer har en lang vei å gå når det kommer til å vise respekt til søkerne de får inn. Jeg har selv jobbet med rekruttering i mange år og har konsekvent gitt tilbakemeldinger om fremgangen i prosessen så snart som mulig. Man ser seg ofte blind på egne søknader og egen CV etter å ha jobbet lenge med dem. Har du spurt de du har fått avslag hos om tilbakemeldinger på søknad og CV? Hei, ja jeg spør alltid om tilbakemelding på søknaden og cv'en min om jeg får avslag, men får som regel et generelt svar tilbake om at "det var mange søkere osv"...-ts Anonymkode: de741...cb9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 2 minutter siden, Rosewood skrev: Vet godt hvordan du har det. Jeg gikk lang tid uten å få et eneste svar, føles veldig kjipt. Tror jeg gikk sånn 2 år uten noe positivt svar jeg og. Søker du bare på utlyste stillinger, eller har du prøvd å søke rundt på andre steder også? For det var sånn jeg fikk jobb. Jeg ville prøve å jobbe på omsorgssenter. Så jeg søkte opp omsorgssentere rundt her i byen, og bare begynte øverst på listen og ringte meg nedover. Fikk til slutt napp, kom inn og pratet med sjefen. Fikk jobben Det er stor konkurranse på utlyste stillinger og man må nesten skille seg veldig ut. Jeg har vært på maange intervjuer og kom meg aldri videre. Før jeg ringte rundt Ja, blir nok som regel utlyste stillinger. Jeg fikk faktisk jobb som ringevikar nylig på noe innen rusomsorg. Blir få vakter, type 1-2 i uken og da er jeg heldig. Men skal forhøre meg litt mer rundt, tror de trenger flere ansatte på en annen avd. Men det er psykisk tungt arbeid og noe risikofylt, så jeg er nok litt nervøs. -ts Anonymkode: de741...cb9
Karriererådgiveren Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, ja jeg spør alltid om tilbakemelding på søknaden og cv'en min om jeg får avslag, men får som regel et generelt svar tilbake om at "det var mange søkere osv"...-ts Anonymkode: de741...cb9 Ja, ok. Kjipt av de å ikke komme med mer konkrete forslag til endringer. Jeg har skrevet en omfattende CV-guide, kanskje du finner noen tips kan hjelpe deg videre? http://www.veientil.no/cv-guide/
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 35 minutter siden, Karriererådgiveren skrev: Ja, ok. Kjipt av de å ikke komme med mer konkrete forslag til endringer. Jeg har skrevet en omfattende CV-guide, kanskje du finner noen tips kan hjelpe deg videre? http://www.veientil.no/cv-guide/ Tusen takk! Skal lese meg opp, flott med konkrete tips. -ts Anonymkode: de741...cb9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå