AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Jeg har begynt å trene på ski, og synes det er kjempeslitsomt! Jeg er i ganske god form fra før, men langrenn er jammen noe for seg selv! Her måker jeg snø, bærer tunge ting og er sterk i armene fra før, men når jeg er på ski føles armene som svake og pinglete. Det er litt rart, men så vet jeg også at det å gå på ski er noe av den beste treningen man kan drive med siden hele kroppen er i bruk. Flere som merker stor forskjell fra annen aktivitet til ski? Anonymkode: 141c9...437
T-Rex Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 (endret) Selv for folk i knallform, som er født med ski på beina, er de første skiturene et helvete. Det er så mange rare muskler som aktiveres. Men når du finner flyten, finnes det ikke noe bedre!! Med dagens forhold i Oslo-området, med sol og glitter i snøen. Det er lykke. Endret 2. februar 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 7 minutter siden, T-Rex skrev: Selv for folk i knallform, som er født med ski på beina, er de første skiturene et helvete. Det er så mange rare muskler som aktiveres. Men når du finner flyten, finnes det ikke noe bedre!! Med dagens forhold i Oslo-området, med sol og glitter i snøen. Det er lykke. Det er helt fantastisk skiføre om dagen! Og nå hadde endelig snøværet gitt seg, det var blå himmel og trikkespor her jeg bor i innlandet. Ja, det er et lite helvete å gå på ski når man ikke er vant til det. Men gleder meg til påsken kommer og jeg merker resultatene. Jobber fortsatt med å finne flyten da... Skal sjekke noen videoer om teknikk. Anonymkode: 141c9...437
kvinneguide Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Ja merker det veldig godt at det dukker opp "nye" muskler på skitur. Men føler meg svakere i kajakk da er man liksom helt avhengig av armmuskulaturen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, kvinneguide skrev: Ja merker det veldig godt at det dukker opp "nye" muskler på skitur. Men føler meg svakere i kajakk da er man liksom helt avhengig av armmuskulaturen. Kajakk er vel også noe av den beste treningen hvor man virkelig får kjørt seg og brukt hele kroppen. Jeg har aldri prøvd det, men det frister. Anonymkode: 141c9...437
Wiggins Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 Når du staker, altså dobbelttak, husk at det ikke er armene som skal gjøre mesteparten av jobben. Mesteparten av krafta skal komme av at du bøyer knærne og hoftene, triceps skal bare brukes på slutten av bevegelsen: 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 58 minutter siden, Wiggins skrev: Når du staker, altså dobbelttak, husk at det ikke er armene som skal gjøre mesteparten av jobben. Mesteparten av krafta skal komme av at du bøyer knærne og hoftene, triceps skal bare brukes på slutten av bevegelsen: Jepps! Fin påminnelse! Anonymkode: 141c9...437
miaw Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Sånn er det jo med trening. Selv om du er i god form, er det slitsomt å begynne med noe nytt. Fordi du bruker nye muskler og rett og slett fordi du ikke kan det, men må lære deg det. Alt er jo mer slitsomt når du ikke kan det/ er nybegynner.
Apis Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 Tenk mye teknikk og balanse på de første turene, ikke så mye kondisjonstrening, langsommere bevegelser en det en tror og skli på skia hele bevegelsene ut
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #10 Skrevet 4. februar 2018 Ski handler veldig mye om teknikk, og med dårlig teknikk blir du hengende for mye på armene. Anonymkode: 820ef...c01
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 16 timer siden, Apis skrev: Tenk mye teknikk og balanse på de første turene, ikke så mye kondisjonstrening, langsommere bevegelser en det en tror og skli på skia hele bevegelsene ut Jeg prøver. Det blir slitsomt nok likevel, selv om jeg tenker teknikk foran kondis 😂 Anonymkode: 141c9...437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå